Událost, která se koná ve Vídni, pravidelně sdružuje představitele vysokých manažerských pozic, kteří na něm diskutují současná témata. Letošní ročník byl proto zaměřen na osvědčené praktiky ve vedení společností i v oblasti krizového managementu v těžkých časech celosvětové pandemie koronaviru Covid-19.
Podle technologické společnosti Huawei je nejlepší reakcí na nepříznivé situace silná orientace na zákazníka. Prezident Huawei Europe James Li promluvil před účastníky o důležitosti nepřetržitého vytváření hodnoty pro zákazníky a celou zákaznickou komunitu navzdory složitým podmínkám, kterým může společnost čelit.
Jako současný příklad uvedl krizovou situaci z letošního jara, kdy se společnosti Huawei podařilo v rekordním čase nasadit bezdrátovou síť páté generace v nově vybudované nemocnici určené speciálně pro pacienty postižené koronavirem v epicentru nákazy v čínském Wuchanu.
Vysokorychlostní 5G připojení bylo v zařízení s kapacitou 1000 lůžek zpřístupněno během 36 hodin. Síť s velkou šířkou pásma a nízkou latencí umožnila nasazení robotů vybavených technologií 5G, kteří tak mohli sledovat teplotu pacientů i přenášet lékařské vzorky a záznamy a další nezbytnosti.
V jiných oblastech se naléhavost dostupnosti vysokorychlostního připojení 5G prokázala zejména při snahách o zavedení sociálně distančních opatření, jakými jsou například telekonference či vzdálené vzdělávání.
Zkušenosti s vypjatými podmínkami však měla společnost Huawei už v minulosti, konkrétně v roce 2011, kdy japonská vláda vyhlásila po ničivém zemětřesení následovaném masivní tsunami stav jaderné pohotovosti.
Zatímco se mezinárodní společnosti snažily dostat své zaměstnance a partnery ven ze země, Huawei proaktivně vyslala své týmy do postižených oblastí, aby pomohly obnovit telekomunikační síť. V náročných podmínkách se jim podařilo přestavět 680 základnových stanic, což je názorným příkladem jedné ze stěžejních hodnot Huawei, tedy zaměření na zákazníka.
James Li na základě zkušeností z předchozích let i z posledních měsíců prohlásil, že inovace a konektivita posunou digitální ekonomiku kupředu, a to i v době krize. Zároveň budou klíčem k hospodářskému oživení. Vyzdvihl také společenský rozměr moderního podnikového vedení.
„Musíme být otevřenější, nikoliv uzavřenější, více inkluzivní, nikoliv předpojatí, více jednotní a ne rozdělení. Pokud se budeme snažit o posílení podnikového vedení ve vztahu k hodnotám, inovacím a globální spolupráci, pak touto krizí dokážeme projít společně a vytvořit lepší budoucnost pro všechny,“ uzavřel na letošním Peter Drucker Forum James Li.