Inovace a konektivita jsou v těžkých časech klíčem k budování digitální ekonomiky

Vyvodit kroky ke správnému směřování firmy nebo podniku může být v době zdravotnické krize složitější, než kdy dříve. Všeobecně prospěšnou praxí je proto soustředění se na stěžejní hodnoty každé jednotlivé společnosti, podpora inovačních technologií a mezinárodní spolupráce. I tyto závěry přinesl dvanáctý ročník světového fóra významného myslitele a zakladatele moderního managementu Petera Druckera.
Prezident Huawei Europe James Li promluvil před účastníky o důležitosti nepřetržitého vytváření hodnoty pro zákazníky a celou zákaznickou komunitu navzdory složitým podmínkám, kterým může společnost čelit. Ilustrační foto: Huawei

Událost, která se koná ve Vídni, pravidelně sdružuje představitele vysokých manažerských pozic, kteří na něm diskutují současná témata. Letošní ročník byl proto zaměřen na osvědčené praktiky ve vedení společností i v oblasti krizového managementu v těžkých časech celosvětové pandemie koronaviru Covid-19.

Podle technologické společnosti Huawei je nejlepší reakcí na nepříznivé situace silná orientace na zákazníka. Prezident Huawei Europe James Li promluvil před účastníky o důležitosti nepřetržitého vytváření hodnoty pro zákazníky a celou zákaznickou komunitu navzdory složitým podmínkám, kterým může společnost čelit.

Jako současný příklad uvedl krizovou situaci z letošního jara, kdy se společnosti Huawei podařilo v rekordním čase nasadit bezdrátovou síť páté generace v nově vybudované nemocnici určené speciálně pro pacienty postižené koronavirem v epicentru nákazy v čínském Wuchanu.

Vysokorychlostní 5G připojení bylo v zařízení s kapacitou 1000 lůžek zpřístupněno během 36 hodin. Síť s velkou šířkou pásma a nízkou latencí umožnila nasazení robotů vybavených technologií 5G, kteří tak mohli sledovat teplotu pacientů i přenášet lékařské vzorky a záznamy a další nezbytnosti.

V jiných oblastech se naléhavost dostupnosti vysokorychlostního připojení 5G prokázala zejména při snahách o zavedení sociálně distančních opatření, jakými jsou například telekonference či vzdálené vzdělávání.

Zkušenosti s vypjatými podmínkami však měla společnost Huawei už v minulosti, konkrétně v roce 2011, kdy japonská vláda vyhlásila po ničivém zemětřesení následovaném masivní tsunami stav jaderné pohotovosti.

Zatímco se mezinárodní společnosti snažily dostat své zaměstnance a partnery ven ze země, Huawei proaktivně vyslala své týmy do postižených oblastí, aby pomohly obnovit telekomunikační síť. V náročných podmínkách se jim podařilo přestavět 680 základnových stanic, což je názorným příkladem jedné ze stěžejních hodnot Huawei, tedy zaměření na zákazníka.

James Li na základě zkušeností z předchozích let i z posledních měsíců prohlásil, že inovace a konektivita posunou digitální ekonomiku kupředu, a to i v době krize. Zároveň budou klíčem k hospodářskému oživení. Vyzdvihl také společenský rozměr moderního podnikového vedení.

„Musíme být otevřenější, nikoliv uzavřenější, více inkluzivní, nikoliv předpojatí, více jednotní a ne rozdělení. Pokud se budeme snažit o posílení podnikového vedení ve vztahu k hodnotám, inovacím a globální spolupráci, pak touto krizí dokážeme projít společně a vytvořit lepší budoucnost pro všechny,“ uzavřel na letošním Peter Drucker Forum James Li.

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Lidé mají doma miliardy korun

Analýza
Celková hodnota všech bankovek a mincí, které jsou v současné době v oběhu, překonala 19. listopadu hranici 700 miliard Kč. Tato částka představuje víc než 2,6 miliardy bankovek a mincí v oběhu. Nejpočetnější zastoupení mají dvoutisícikorunová bankovka a korunová mince.
Rolovat nahoru