Končí šéf jedné z největších autopůjčoven světa. Vaz mu zlomila sázka na elektrovozy

Za katastrofální sázku na elektromobily padá hlava šéfa jedné z největších autopůjčoven světa, Hertzu. Stephen Scherr, bankéř s třicetiletou profesní dráhou u Goldman Sachs přes svůj zkušený věk podlehl zelené ideologii a coby novopečený šéf Hertzu nakoupil do jeho flotily desetitisíce elektrovozů.
Stephen Scherr, bankéř s třicetiletou profesní dráhou u Goldman Sachs přes svůj zkušený věk podlehl zelené ideologii a coby novopečený šéf Hertzu nakoupil do jeho flotily desetitisíce elektrovozů. Foto: Hertz Global Holdings/PR Newswire

Jenže o elektroauta není zájem, vykazují vysoké náklady amortizace a též jejich opravy jsou drahé. Hertz se proto desetitisíců vozů zase zbavuje, s obrovskou ztrátou, jež láme Scherrův vaz.

Automobilka Tesla totiž loni kvůli také právě nedostatečnému zájmu o elektroauta prudce srazila cenu svých nových vozů, čímž citelně snížila cenovou hladinu i právě elektroaut z druhé ruky. To tedy ztrátu Hertzu ještě umocňuje.

Scherr si jistě odnáší poučení: Příště již ideologii, dotačně násilně živené proti vůli a na dluh daňových poplatníků již tak často předlužených zemí, zřejmě nepodlehne.

Jenže ani samotná Tesla na tom není růžově. Investory Tesly šokovala tento týden prognóza americké banky Wells Fargo. Jen letos spadly akcie Tesly o 34 procent, zatímco akciový trh v USA roste o více než sedm procent.

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 4
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
    • SS Stanislav Slovák

      Při správné dotační politice porostou i prodeje žebřiňáků s volským potahem. Přestože prdí metan.🙂

  1. Ma Marek

    Vše kolem elektroaut je pouze komedie,kterou režíruje Brusel. Elektroauta jsou krásné,rychlé,tiché a některé i bezporuchové. Chybí to nejdůležitější a to baterie. Ty jsou stále na začátku vývoje a současné jsou vhodné tak do elektrokol. Elektroauta mají ještě 10 let čas.