
Jenže o elektroauta není zájem, vykazují vysoké náklady amortizace a též jejich opravy jsou drahé. Hertz se proto desetitisíců vozů zase zbavuje, s obrovskou ztrátou, jež láme Scherrův vaz.
Automobilka Tesla totiž loni kvůli také právě nedostatečnému zájmu o elektroauta prudce srazila cenu svých nových vozů, čímž citelně snížila cenovou hladinu i právě elektroaut z druhé ruky. To tedy ztrátu Hertzu ještě umocňuje.
Scherr si jistě odnáší poučení: Příště již ideologii, dotačně násilně živené proti vůli a na dluh daňových poplatníků již tak často předlužených zemí, zřejmě nepodlehne.
Jenže ani samotná Tesla na tom není růžově. Investory Tesly šokovala tento týden prognóza americké banky Wells Fargo. Jen letos spadly akcie Tesly o 34 procent, zatímco akciový trh v USA roste o více než sedm procent.
Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)
A prodeje elektrovozů stále rostou… 😬
A stále jsou víceméně marginální částí trhu…
Při správné dotační politice porostou i prodeje žebřiňáků s volským potahem. Přestože prdí metan.🙂
Vše kolem elektroaut je pouze komedie,kterou režíruje Brusel. Elektroauta jsou krásné,rychlé,tiché a některé i bezporuchové. Chybí to nejdůležitější a to baterie. Ty jsou stále na začátku vývoje a současné jsou vhodné tak do elektrokol. Elektroauta mají ještě 10 let čas.