Co se může nejpravděpodobněji porouchat na automobilu, který má najeto maximálně 193 tisíc kilometrů a není starší 12 let?zdroj: www.pixabay.com

Které závady mají ojetá auta nejčastěji?

Co se může nejpravděpodobněji porouchat na automobilu, který má najeto maximálně 193 tisíc kilometrů a není starší 12 let? Britská pojišťovna Waranty Wise sestavila z 5000 ohlášených závad pořadí těch nejčastějších a k nim přiřadila i konkrétní typy vozů. Jak si vede značka vašeho vozu na seznamu deseti nejpravděpodobnějších závad u ojetých automobilů?

Odpůrce francouzských aut přehled zřejmě bude překvapením. Auta ze země galského kohouta totiž nepatří mezi ty nejporuchovější. Tato příčka patří – což je ještě překvapivější – těm německým! O výsledcích studie informoval server autoforum.cz.

V uvedené kategorii ojetých vozů můžete čekat v první řadě problémy s převodovkou (8,4 procenta případů.) Tento problém se nejvíc týká značky Opel Astra, následuje Volkswagen Golf a třetí je BMW M3. Čili „vítězové“ jsou kompletně z Německa, ač se o kvalitě tamních výrobků obecně nepochybuje.

Jen o dvě desetiny procenta méně často jsou zastoupeny poruchy elektroinstalace. I tuto oblast ovládla německá auta. U britské pojišťovny to nejčastěji bylo BMW M3, za ním Opel Corsa a pak Audi A3.

Spojka je první kategorie, kde je narušena poruchová hegemonie německých značek. Na druhé místo se totiž dostal Ford Focus, Opel Astra je první, třetí příčka patří Volkswagenu Golf. V prvních třech kategoriích poruch je tak nejčastěji právě Golf a BMW M3.

Turbodmychadlo zlobí nejčastěji Ford Focus, opět Volkswagen Golf a také BMW M3. U  Waranty Wise problémy s turbem představují 4,7 procenta nahlášených případů.

Brzdy, které rozhodují o životě a smrti, se porouchají také ve 4,7 procenta událostí. Nejhůře je na tom Volkswagen Passat, za ním je Land Rover Discovery a následuje „starý známý“ BMW M3.

Tak drahá součástka, jako je alternátor, se porouchala ve 4,3 procenta případů. Nejčastěji se tak stalo u Opelu Astra, Land Roveru Discovery a Fordu Focus.

Těsnění hlavy válců je závada, která představuje 3,1 procenta ohlášených závad. Favoritem je tentokrát Opel Corsa, následovaný Citroenem C3 a Peugeotem 207. První francouzská auta se tedy objevují až v poslední čtvrtině žebříčku!

Kondenzátor klimatizace měl problémy stejně často, jako těsnění hlav válců. Nejčastěji to postihovalo Volkswagen Golf, dále Opel Zafira a třetí místo má Audi A4.

Recirkulace výfukových plynů měla závadu ve 2,9 procenta případů. Problémy s EGR ventilem trápí nejčastěji Landrover Discovery (Discovery Sport), Opel Astra a Volkswagen Transporter.

V poslední, desáté kategorii, což je elektrické ovládání oken (2,2%), vede Renault Mégane, dále Renault Scénic a třetí místo patří Audi A5.

Které auto vychází z britské statistiky nejhůř? Jsou tři a všechna z Německa: Opel Astra, VW Golf a BMW M3. Všechny tři vozy se objevily ve výčtu čtyřikrát. Třikrát se pak do statistiky dostal Ford Focus a Land Rover Discovery, dvakrát Opel Corsa.

(red)

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *