Lži o ojetinách odhaluje 195 milionů nových dat

Největší levotou u ojetých aut je zatajování vážných havárií. Jen za polovinu září odhalila společnost Cebia u aut dovezených ze zahraničí 2 443 havárií a poškození v celkové hodnotě 231 milionů korun. Získala totiž od zahraničních partnerů, jako jsou velké servisy a pojišťovny, nové záznamy do systému Autotracer, který slouží k prověření historie ojetých vozů.
Analýza Cebia u 47 tisíc dovezených a letos inzerovaných vozidel, ukázala, že pětina z nich má ve skutečnosti jiný původ, než tvrdí prodejci. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Během září do něj přibylo 195 milionů dat o haváriích a stavech tachometrů u dovezených aut. Podíl ojetých aut, která mají uvedeno, že jsou havarovaná, dosahoval přitom na velkých inzertních portálech pouhých 0,7 procenta. Ve skutečnosti vykazuje havárii či poškození zhruba 25 procent pětiletých vozů, v případě desetiletých aut je po havárii či poškození přibližně 60 procent z nich.

Celkově se letos do Česka zatím dovezlo 114 493 osobních ojetých vozů, tedy o 21 490 vozů méně než loni, což představuje meziroční pokles o 16 procent. „Bohužel se k nám ve třetím čtvrtletí dovážela zase o něco starší auta. Podíl těch, která vykazují více než desetileté stáří, se meziročně navýšil o 2,2 procenta na 53,6 procent, přičemž průměrné stáří dosahovalo 10,7 let. Před rokem to bylo 10,3 roku,“ informovala ve své zprávě společnost Cebia.

Podíl ojetých aut ze zahraničí tvořil na trhu prodávaných ojetin zhruba polovinu (49 %) nabídky. Kromě letos dovezených aut se přeprodávají i vozy dovezené v minulých letech. Pětinu nabídky (21 %) tvoří auta z Německa, respektive ta, u nichž prodejce deklaruje německý původ.

Analýza Cebia u 47 tisíc dovezených a letos inzerovaných vozidel, ukázala, že pětina z nich má ve skutečnosti jiný původ, než tvrdí prodejci. Zatímco průměrné stáří letos dovezených vozidel činilo 10,7 roku, stáří všech prodávaných ojetin se zahraničním původem, tedy včetně těch dovezených v minulých letech, dosahovalo jedenáct a půl roku.

Výrazně mladší se prodávají české ojetiny, jejichž průměrné stáří bylo letos 7,1 let. Jde často o vozy z firemních flotil a operativních leasingů, kterých už však začíná být na trhu nedostatek. „A tento trend by měl i nadále pokračovat, protože kvůli menšímu počtu nových aut, která se letos vyrobila, a menší ochotě firem nyní měnit auta za mladší, bude počet mladých vozů s českým původem ještě klesat,“ míní Cebia.

PSALI JSME:
Německé papíry často maskují, že ojetina křižovala Balkán nebo jih Evropy

×
  1. Jaké lži.Každá ojetina ze zahraničí jde na dovozovou STK kde se takové věci zjistí. Aha,dovozci a pracovníci na STK jsou jedna velká rodina……..Tak se pohojíme na ženské,která přijela na STK a měla nádobku na ostřikovače doplněnou jen do půlky!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Volnost na čtyřech a více kolech má svá rizika

Kam na dovolenou? Až do loňska byla volba jasná – hory, moře. Zavřené hotely, letadla na zemi a neprostupné hranice však už druhý rok dělají z dříve jednoduché volby detektivku. Dobrodružnějším jedincům se však …

Benzín letos citelně zdražuje, nafta vůbec

Řidiči vozů na benzínový pohon mohou pomalu začít závidět motoristům, kteří svého – nejčastěji čtyřkolového – miláčka napájejí motorovou naftou. Čeští řidiči, zejména benzínových vozů, se tak musí v příštích týdnech …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru