Mobil za volantem může za každou čtrnáctou škodu z povinného ručení

Česká asociace pojišťoven upozorňuje na rizika spojená s používáním mobilního telefonu za jízdy kampaní #nepozornostzabíjí. „Moderní pojišťovny mají v dnešní době více dbát na prevenci. Záleží nám na tom, aby pomáhaly klientům a aby škod bylo co nejméně, protože nejlepší škoda je ta, která se nestala,“ říká ke kampani výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

Řidiči na českých silnicích způsobí ročně až deset tisíc škod z povinného ručení, jejichž příčinou je používání mobilního telefonu za volantem. Škody jdou až do výše 550 milionů korun.

–          Nejčetnější příčinou nehod je nevěnování se řízení (19,61 %)

–          Jedná se o třetí nejčastější přestupek českých řidičů (po překročení rychlosti a nepřipoutání se)

–          Chování řidičů má zvrátit kampaň České asociace pojišťoven, která startuje v polovině května

–          Partnery projektu jsou dopravní policie Policejního prezidia ČR a BESIP Ministerstva dopravy ČR

Nejenže počty dopravních nehod a jejich následků v důsledku nevěnování se řízení v posledních letech stoupají (jen za rok 2017 zemřelo na českých silnicích 65 osob v důsledku nepozornosti za volantem), ale zároveň se výrazně proměňuje i chování řidičů za volantem. „Každodenně vídáváme řidiče, kteří při řízení vozidla drží mobilní telefon a telefonují nebo píší zprávy, čímž se nesoustředí na dění v silničním provozu,“ komentuje aktuální situaci na silnicích plk. Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie Policejního prezidia ČR. Přitom z pohledu bezpečnosti během telefonování za volantem je řidič ovlivněn zhruba stejným způsobem, jako kdyby měl

0,8 promile alkoholu v krvi. „Při psaní krátké zprávy ztratí řidič pozornost na pět vteřin. Za tu dobu ujede při pouhé padesátce 90 metrů, tedy vzdálenost fotbalového hřiště. Každý, kdo začne za volantem chatovat, tak extrémně riskuje,“ dodává Tomáš Neřold, pověřený vedoucí oddělení bezpečnosti provozu BESIP Ministerstva dopravy ČR.

Komunikační kampaň České asociace pojišťoven staví především na emocích. Ukazuje děti, jichž se případné zranění či smrt rodičů dotýká nejvíce. Chování řidičů nezmírní nebezpečí, jež hrozí jim, ale to, které ohrožuje jejich blízké. „Dokonce i v momentě, kdy již k nehodě dojde, se člověk snadněji dokáže vyrovnat s újmou, která se stala jemu. Obtížněji se ovšem vyrovnáváme s tím, že jsme svým chováním ublížili lidem, na kterých nám záleží. A právě toho chceme využít,“ popisuje motivy kampaně Jan Matoušek.

Kampaň je financována z Fondu zábrany škod, kam pojišťovny odvádí 3 % z přijatého pojistného z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla podle zákona a bude stát necelých 40 milionů korun. Dva televizní spoty doplňuje rádiová reklama a kampaň na internetu. Veškeré informace a zajímavé statistiky budou také ke zhlédnutí na webových stránkách projektu: www.nepozornostzabiji.cz.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Mladí čelí na startu kariéry řadě bariér, jsou však připraveni na změny

I když se zaměstnavatelé dnes o zaměstnance perou, výzkum agentury IPSOS pro Byznys pro společnost potvrdil, že mladí čelí při svém vstupu na pracovní trh řadě bariér. Od důrazu na praxi u uchazečů (53 % mladých to vnímá jako překážku), po neschopnost zaměstnavatelů efektivně oslovit mladé (pouze 8 % studentů …

Konfera 2018 ukáže social media v jejich půvabu i špíně

Realita konferencí zaměřených na social media bývá často zklamáním. Nabídka sice překypuje sliby o profesním zdokonalení a zjištění úspěšných know-how, ale většina přednášejících zůstane jen u formálních obecností. Konfera 2018, která proběhne 17. října v Praze, bude jiná, opravdová, prolomí zamlčovaná tabu a …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …

Reklamace zboží z e-shopu odradí od dalšího nákupu až polovinu zákazníků

Analýza
Téměř dvě třetiny Čechů mají zkušenost s reklamací zboží, které si objednali na internetu. Pokud přitom narazí na nějaký problém, u poloviny z nich hrozí, že si příště vyberou jiný e-shop. Ukazuje to výzkum, který si nechala zpracovat konzultační společnost Acomware. Podle České obchodní inspekce přitom při kontrolách většina internetových prodejců stále nedodržuje platné zákony a předpisy.
Rolovat nahoru