Na speciální edice velikonočních cukrovinek slyší více než 60 procent domácností

Velikonoce jsou po Vánocích druhým nejsilnějším obdobím nejenom na nakupování, ale i na pečení. Během velikonočního týdne si dopřejeme více než během průměrného týdne v roce, a lidé v této době intenzivněji nakupují již od pondělí až do čtvrtka.

„Během velikonočního týdne nakoupí český kupující o třetinu více než během průměrného týdne v roce,“ říká Ladislav Csengeri, ředitel Consumer Panel Services z GfK.

Jako ovlivňují Velikonoce naše výdaje?

Velikonoce jsou tradiční svátky, které české domácnosti pociťují také na výdajích ve svých peněženkách zejména v období od března až do dubna daného roku. Pokud se podíváme na trend výdajů domácností za tyto dva měsíce v letech, tak se výdaje každoročně zvyšovaly. Největší meziroční nárůst výdajů u domácností byl v porovnání tohoto období roku 2015 vs. 2014, kdy rostly meziročně o 6 procent. Pokud poměříme výdaje za březen/duben v roce 2017 vs. březen/duben v roce 2014, výdaje domácností do celého nákupního koše narostly o 13 procent.

České domácnosti si Velikonoce užívají a na výdajích do potravin, nápojů a dalších kategorií nešetří. Při současném odhadu makroekonomického vývoje a snižující se nezaměstnanosti lze očekávat, že domácí výdaje do velikonočních nákupů 2018 dále meziročně porostou.

Jak se mění struktura výdajů?

Struktura výdajů je samozřejmě spojena s nárůstem průměrné ceny jednotlivých výrobkových kategorií. Z celkového pohledu lze konstatovat, že v nákupním koši českých domácností v tomto období výrazně posiluje kategorie alkoholických nápojů, polotovarů a čerstvého ovoce.

Cukrovinky stále vedou

Co se týká specifických velikonočních výrobků v kategorii cukrovinek (sladkosti a čokoládové výrobky), tak podíl těchto výrobků na výdajích domácností má nadprůměrný růst, ale celkově stále nedosahuje ani jedno procento celkových výdajů domácností. Přesto nějaký z výrobků speciálně vytvořený pro tuto příležitost v období Velikonoc nakoupí zhruba 60 procent českých domácností.

Nakupujeme i v akcích

Zajímavý je i dlouhodobý pohled na vývoj podílu nákupu v promocích, kdy lze konstatovat, že v hodnotě tento podíl mezi roky 2014 a 2017 roste, a to i v pohledu na samostatné měsíce. Nejvyšší průměrný promoční podíl dosahuje cca 70 procent a patří ke kategorii alkoholických nápojů.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.