Na speciální edice velikonočních cukrovinek slyší více než 60 procent domácností

Velikonoce jsou po Vánocích druhým nejsilnějším obdobím nejenom na nakupování, ale i na pečení. Během velikonočního týdne si dopřejeme více než během průměrného týdne v roce, a lidé v této době intenzivněji nakupují již od pondělí až do čtvrtka.

„Během velikonočního týdne nakoupí český kupující o třetinu více než během průměrného týdne v roce,“ říká Ladislav Csengeri, ředitel Consumer Panel Services z GfK.

Jako ovlivňují Velikonoce naše výdaje?

Velikonoce jsou tradiční svátky, které české domácnosti pociťují také na výdajích ve svých peněženkách zejména v období od března až do dubna daného roku. Pokud se podíváme na trend výdajů domácností za tyto dva měsíce v letech, tak se výdaje každoročně zvyšovaly. Největší meziroční nárůst výdajů u domácností byl v porovnání tohoto období roku 2015 vs. 2014, kdy rostly meziročně o 6 procent. Pokud poměříme výdaje za březen/duben v roce 2017 vs. březen/duben v roce 2014, výdaje domácností do celého nákupního koše narostly o 13 procent.

České domácnosti si Velikonoce užívají a na výdajích do potravin, nápojů a dalších kategorií nešetří. Při současném odhadu makroekonomického vývoje a snižující se nezaměstnanosti lze očekávat, že domácí výdaje do velikonočních nákupů 2018 dále meziročně porostou.

Jak se mění struktura výdajů?

Struktura výdajů je samozřejmě spojena s nárůstem průměrné ceny jednotlivých výrobkových kategorií. Z celkového pohledu lze konstatovat, že v nákupním koši českých domácností v tomto období výrazně posiluje kategorie alkoholických nápojů, polotovarů a čerstvého ovoce.

Cukrovinky stále vedou

Co se týká specifických velikonočních výrobků v kategorii cukrovinek (sladkosti a čokoládové výrobky), tak podíl těchto výrobků na výdajích domácností má nadprůměrný růst, ale celkově stále nedosahuje ani jedno procento celkových výdajů domácností. Přesto nějaký z výrobků speciálně vytvořený pro tuto příležitost v období Velikonoc nakoupí zhruba 60 procent českých domácností.

Nakupujeme i v akcích

Zajímavý je i dlouhodobý pohled na vývoj podílu nákupu v promocích, kdy lze konstatovat, že v hodnotě tento podíl mezi roky 2014 a 2017 roste, a to i v pohledu na samostatné měsíce. Nejvyšší průměrný promoční podíl dosahuje cca 70 procent a patří ke kategorii alkoholických nápojů.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Firmy dokáží generovat nové nápady, ale nedokáží je uvádět do praxe

Studie Cass Business School a společnosti VMware odhaluje problémy, se kterými se podniky potýkají při realizaci inovací. Neschopnost přetavovat nápady v nové produkty, služby a strategie potřebnou rychlostí vystavuje firmy riziku selhání. Vyplývá to z nové studie, kterou zpracovala ekonomická škola Cass Business …

Světové ekonomické fórum ocenilo továrnu Rakona jako výrobní podnik budoucnosti

Na základě roční studie zkoumající více než 1000 provozoven zvolilo Světové ekonomické fórum rakovnický závod Rakona společnosti P&G jako jednu z 9 pokročilých továren – průkopníků 4. průmyslové revoluce. Závod Rakona byl oceněn především díky jeho komplexní synchronizaci: webová analytická simulace s možností …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru