Na speciální edice velikonočních cukrovinek slyší více než 60 procent domácností

Velikonoce jsou po Vánocích druhým nejsilnějším obdobím nejenom na nakupování, ale i na pečení. Během velikonočního týdne si dopřejeme více než během průměrného týdne v roce, a lidé v této době intenzivněji nakupují již od pondělí až do čtvrtka.

„Během velikonočního týdne nakoupí český kupující o třetinu více než během průměrného týdne v roce,” říká Ladislav Csengeri, ředitel Consumer Panel Services z GfK.

Jako ovlivňují Velikonoce naše výdaje?

Velikonoce jsou tradiční svátky, které české domácnosti pociťují také na výdajích ve svých peněženkách zejména v období od března až do dubna daného roku. Pokud se podíváme na trend výdajů domácností za tyto dva měsíce v letech, tak se výdaje každoročně zvyšovaly. Největší meziroční nárůst výdajů u domácností byl v porovnání tohoto období roku 2015 vs. 2014, kdy rostly meziročně o 6 procent. Pokud poměříme výdaje za březen/duben v roce 2017 vs. březen/duben v roce 2014, výdaje domácností do celého nákupního koše narostly o 13 procent.

České domácnosti si Velikonoce užívají a na výdajích do potravin, nápojů a dalších kategorií nešetří. Při současném odhadu makroekonomického vývoje a snižující se nezaměstnanosti lze očekávat, že domácí výdaje do velikonočních nákupů 2018 dále meziročně porostou.

Jak se mění struktura výdajů?

Struktura výdajů je samozřejmě spojena s nárůstem průměrné ceny jednotlivých výrobkových kategorií. Z celkového pohledu lze konstatovat, že v nákupním koši českých domácností v tomto období výrazně posiluje kategorie alkoholických nápojů, polotovarů a čerstvého ovoce.

Cukrovinky stále vedou

Co se týká specifických velikonočních výrobků v kategorii cukrovinek (sladkosti a čokoládové výrobky), tak podíl těchto výrobků na výdajích domácností má nadprůměrný růst, ale celkově stále nedosahuje ani jedno procento celkových výdajů domácností. Přesto nějaký z výrobků speciálně vytvořený pro tuto příležitost v období Velikonoc nakoupí zhruba 60 procent českých domácností.

Nakupujeme i v akcích

Zajímavý je i dlouhodobý pohled na vývoj podílu nákupu v promocích, kdy lze konstatovat, že v hodnotě tento podíl mezi roky 2014 a 2017 roste, a to i v pohledu na samostatné měsíce. Nejvyšší průměrný promoční podíl dosahuje cca 70 procent a patří ke kategorii alkoholických nápojů.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Tipy na dárky, které pomáhají. Jaké jsou mezi Čechy nejoblíbenější?

Dárky, které pomáhají potřebným, jsou mezi Čechy čím dál tím oblíbenější. Nabízí totiž netradiční způsob, jak obdarovat blízké a zároveň udělat dobrý skutek. Koupí dárkového certifikátu lidé ročně přispějí až statisíce korun na pomoc lidem v nouzi doma i v zahraničí.

Zaměstnanci Sberbank splnili více než 300 vánočních přání

Zaměstnanci Sberbank plní vánoční přání dětem a seniorům. Klientům domovů seniorů či dětem pobývajícím v dětských domech nakoupili přes 300 dárků, o které si napsali Ježíškovi. Na Štědrý večer si tak ti mladší rozbalí vytouženou panenku, auto na ovládání, dřevěné kostky nebo stavebnici, ti starší pak pěknou …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Měli by mít Češi na trhu práce přednost? V Česku už pracuje přes půl milionu cizinců

Analýza
Nadprůměrně pozitivní ekonomický vývoj Česka a vysoká životní úroveň, která je na obdobné té v západoevropských zemích. To jsou lákadla pro kvalifikované pracovní síly ze zemí severní, západní a jižní Evropy. Od našeho vstupu do EU v roce 2004 v Česku značně přibylo zaměstnaných cizinců z ekonomicky vyspělejších evropských zemí – za prací k nám přišlo 25 tisíc nových pracovníků.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru