Na zákaznické linky volá více než polovina Čechů, nejvíce jim vadí zbytečné čekání

Zákaznické linky hrají v komunikaci mezi lidmi a firmami stále prim, když je využívá 51 % Čechů. Jen 17 % před nimi preferuje osobní jednání na pobočce a 16 % internetovou komunikaci. Úroveň zákaznických linek považuje nejvíce Čechů za průměrnou, podle poloviny dotázaných se však kvalita zásadně liší podle toho, kam a proč člověk volá. Vyplývá to z průzkumu finanční společnosti Cofidis.

Ačkoli obecně hodnotí lidé úroveň českých zákaznických linek nejčastěji jako průměrnou, více než třetina respondentů vidí zásadní rozdíl v jejich kvalitě podle konkrétní firmy a 17 % podle důvodu, se kterým se na zákaznickou linku obrací.

Ačkoli se úroveň celého odvětví zvedá, rozdíly mezi jednotlivými firmami mohou být velké. Právě zákaznická péče se přitom pro stále více zákazníků stává jedním z hlavních kritérií, která určují jejich nákupní preference a je dnes jednou z mála cest, jak se lze odlišit od konkurence, budovat značku a potažmo i věrnost,“ říká Tomáš Hájek, výkonný ředitel asociace ADMEZ, která každoročně pořádá soutěž Czech Contact Center Award.

Boj s rekordní nezaměstnaností

Výrazné rozdíly v kvalitě jsou podle samotných firem dány především rekordní zaměstnaností, díky které je stále složitější sehnat a udržet kvalitní pracovní sílu. Ta má přitom pro firmy na těchto pozicích zcela zásadní význam. „Kvalifikovaní zaměstnanci mohou klientovi pomoci vyřešit problém nebo mu poradit v komplikované životní situaci. Pozitivní zkušenost pak pomáhá budovat dobré jméno společnosti, stejně tak negativní zkušenost může image firmy výrazně poškodit,“ popisuje Radek Bögi, ředitel zákaznického oddělení společnosti Cofidis.

Význam lidí a osobního přístupu potvrzují i další výsledky průzkumu, podle kterých lidem na zákaznických linkách nejvíce vadí vše, co předchází přepojení na odpovědného člověka, ať už jde o složitý proces proklikávání, dlouhou čekací dobu, hlasový automat nebo hudbu při čekání na spojení. „Výhodou zákaznické linky by přitom měla být právě časová nenáročnost, jednoduchost, osobnější kontakt a rady určené na míru klientovi,“ říká Bögi.

Jen čekat už nestačí

Jak ale ukázal průzkum, ne všechny zákaznické linky tyto benefity skutečně naplňují. Pro většinu Čechů přitom stále představují důležitý komunikační kanál, firmy by proto péči o něj neměly podcenit a neustále ho vylepšovat. Jednou z takových novinek je aktivní volání ze zákaznické linky k ověření spokojenosti klienta. Ukazuje se, že nestačí jen čekat na to, až se zákazník rozhodne zavolat a postěžovat si. Díky tomu, že sami odezvu od klientů aktivně zjišťujeme, můžeme zároveň zvyšovat jejich spokojenost a také se zákazníky dále pracovat,“ dodává Radek Bögi z Cofidisu.

Budoucnost je v technologiích

Mezi inovacemi se vedle nových technik a postupů stále více objevují také technologické novinky, které mají za úkol zvýšit rychlost a kvalitu zákaznických linek. Úspěch zákaznické péče tak bude stále více záviset na skloubení těchto technologií, nových komunikačních cest a nenahraditelného lidského faktoru. „Hlavně mladá generace využívá nové komunikační kanály, na což musí společnosti bezpodmínečně reagovat. Omnichannelový přístup a co největší přizpůsobení se zákazníkům bude proto stále důležitější,“ říká Tomáš Hájek.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Blíží se uzávěrka soutěže Kanceláře roku

Registrace do soutěže Kanceláře roku, která oceňuje výjimečné kancelářské interiéry, jsou v plném proudu. Do 20. prosince 2018 můžete zaregistrovat vaši firmu a získat jedinečné ocenění, které vám přinese mnoho …

Praha upadá do krize nájemního bydlení, v jeho důsledku roste výše nájmů

Krize bydlení v Praze se přesouvá ze segmentu výstavby a prodeje nových bytů do segmentu nájemního bydlení. Poukázal na to včera na Fóru Zlaté koruny Martin Vachek, předseda představenstva Asociace developerů České republiky. Nájemné v posledních měsících rostlo, a stejný trend lze očekávat i v dalších letech. …

Za zboží či služby nezaplatil včas každý šestý Čech

Šestina plateb za nakoupené zboží či služby nedorazila letos k obchodníkům včas nebo vůbec. Z aktuálních výsledků celoevropského průzkumu platební morálky pro společnost EOS KSI navíc vyplývá, že více než dvě třetiny českých dlužníků neměly v době pořízení na danou věc peníze. Polovina je v platební neschopnosti …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru