Klient se má cítit „jako doma“. Při klientském hodnocení bank se posuzuje sedm kritérií, u pojišťoven pak pět. zdroj: www.pixabay.cz

Nejlepší bankou roku 2016 je Raiffeisenbank

U poroty i u klientů vyhrála v soutěži Nejlepší banka 2016 „Raiffeisenka“. Mezi pojišťovnami již tak jednoznačný vítěz nebyl a o prvenství se ve čtyřech kategoriích podělily tři ústavy.

Cena Hospodářských novin Nejlepší banka, ale i cena Klientsky nejpřívětivější banka mají letos stejného vítěze. Za Raiffeisenbank v kategorii Nejlepší banka skočily na druhém a třetím místě ČSOB a Komerční banka. V kategorii Klientsky nejpřívětivější banka „Raiffku“ na druhé pozici doprovodila Sberbank a na třetím místě Komerční banka. Titul Bankovní novátor za letošní rok přísluší ČSOB za její COOL Kartu, která slouží například jako nosič dětského kapesného či internetovým platbám.

„Letošní vítězství Raiffeisenbank dokazuje, že klientský a akcionářský pohled nemusí být ve vzájemném rozporu, a že banka naopak může být zároveň klientsky přívětivá i zisková,“ okomentoval výsledek Marek Hatlapatka, Head of Research společnosti CYRRUS.

Pojišťovny se utkaly celkem ve čtyřech kategoriích. Titul Nejlepší životní pojišťovna 2016 má Česká pojišťovna, druhá příčka patří Generali pojišťovně a třetí místo získala ČSOB pojišťovna. Klientsky nejpříjemnější životní pojišťovna je letos Generali pojišťovna, druhé místo patří České pojišťovně a na bronzový stupeň přístup ke klientům dostal Kooperativa pojišťovnu.

Nejlepší neživotní pojišťovnou 2016 se stala Kooperativa pojišťovna, následovaná Českou pojišťovnou a Českou podnikatelskou pojišťovnou. Klientský pohled na nejpřívětivější neživotní pojišťovnu pasoval také Kooperativu, druhé místo i zde získala Česká pojišťovna a na třetí místo vystoupala ČSOB pojišťovna.

Pojišťovacím inovátorem se pro letošní rok stala Allianz pojišťovna s produktem Rytmus risk, který neobsahuje absurdní poplatky.

„Finanční ústavy jsou hodnoceny z pohledu klienta i akcionáře. Sledujeme cenové parametry, šíři produktové nabídky, dostupnost, e-mailovou a telefonickou komunikaci, celkový přístup ke klientovi a v neposlední řadě také hospodářské výsledky, které dokládají finanční stabilitu společnosti,“ dodala Gabriela Šamanová z analytické agentury Datank, která výzkum zpracovává.

(prs)

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *