Obrovský zájem o cestování pokračuje. Nejvíce jezdíme s velkými CK

Rok 2016 a 2017 přinesl skokový nárůst v počtu zahraničních cest. V letošním roce tento trend pokračuje. Meziročně došlo k navýšení počtu cest o 12,4 % na téměř 7 milionů. Výrazně se mění i spotřebitelské chování. Češi v posledních dvou letech nakupují zájezdy ve stále větším předstihu a přibývá lidí, kteří cestují vícekrát během jednoho roku.

I v roce 2018 pokračuje enormní zájem o cestování, který se nastartoval v druhé polovině 2016. Největší podíl nárůstů připadá velkým cestovním kancelářím. Meziročně došlo k navýšení zahraničních cest Čechů na 6 775 000. Počet delších cest na 4 a více dní meziročně vzrostl o 15,2 %, v absolutních číslech tyto cesty tvoří téměř 5 000 000 z celkového počtu. Na cestu delší než 15 dní vyrazí na čtvrt milionu Čechů, což tvoří meziroční nárůst o 29,5 %. 43 % Čechů vyráží s cestovními kancelářemi.  Po několika letech se tak znovu zvýšil podíl Čechů cestujících organizovaně.

Mezi nejvyhledávanější destinace patří Chorvatsko, Řecko, Španělsko, Egypt a Bulharsko. Největší meziroční nárůst zaznamenaly Španělsko (+41,8 %) a Řecko (+40 %). „Mezi velmi oblíbené destinace se opět vrací také Egypt, který od roku 2015 zaznamenal nárůst zájmu o 110 %“, říká Ondřej Rušikvas, ředitel obchodu a marketingu ERV Evropské pojišťovny. Mezi nové destinace se zařadila Dubaj, kterou ročně navštíví na 70 tisíc Čechů.

Za zahraniční cestu Češi průměrně utratí 13 140 korun.

Rostoucí počet zahraničních cest potvrzuje i upevnění ERV Evropské pojišťovny na trhu. „V cestovním pojištění evidujeme 32% nárůst cestujících. Ročně s námi vycestuje na 1 milion Čechů a díky tomu jsme zvýšili náš tržní podíl v cestovním pojištění na 22 %,“ říká Ondřej Rušikvas.

Spotřebitelské chování se výrazně mění

Češi byli dříve zvyklí čekat na Last Minute zájezdy, které byly zpravidla cenově výhodnější. V roce 2017 i letos se ale situace velmi změnila. Vzhledem k enormnímu zájmu o cestování Češi nakupují s předstihem, tzv. First Minute zájezdy, aby měli plnohodnotný výběr. Většina oblíbených destinací je proto vyprodána ještě před začátkem hlavní turistické sezony. Poptávka po zájezdech je natolik silná, že ani nevyvíjí tlak na snížení ceny zbylých zájezdů, tedy Last Minute nabídek.

Rok 2018 potvrzuje trend z posledních dvou let, kdy Češi vyráží do zahraničí opakovaně a vícekrát během jednoho roku. Vzhledem k příznivému vývoji české ekonomiky, kdy dochází k růstu platů, se nově střední třída vydává za hranice dokonce i čtyřikrát ročně. „S růstem počtu opakovaných cest roste zájem o celoroční pojištění, díky kterému odpadá klientů starost s administrací cestovního pojištění před každou cestou,“ dodává Ondřej Rušikvas.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Tiskové zprávy

Kuřáci ročně prokouří luxusní dovolenou all inclusive u moře

V Česku podle oficiálních čísel Státního zdravotního ústavu kouří alespoň příležitostně necelých 29 procent obyvatel starších 15 let. Kromě zdravotních problémů má tento zlozvyk velký dopad na rozpočet. Podle průzkumu* Broker Consulting 40 procent výše zmíněných českých kuřáků od 15 do 70 let vykouří měsíčně 20 a …

1. čtvrtletí 2018 pro ČSOB

Nárůst investic do odměňování zaměstnanců a zvyšující se počet klientů. Růst obchodních objemů a vynikající kvalita úvěrů.  Rozvoj služeb nejen v oblasti bankovních a pojišťovacích produktů.

Nejčtenější

„Investiční životní pojištění je hra pro střední třídu,“ říká respektovaný ekonom, profesor Jaroslav Vostatek

RozhovorTéma týdne
V poslední době se hodně mluví a píše o investičním životním pojištění. Požádali jsme proto o rozhovor jednoho z předních českých odborníků, profesora Jaroslava Vostatka. „Investiční životní pojištění není nic jiného, než investiční fond zabalený jako pojištění. To říkám svým studentům dlouhodobě. A kdyby se takové pojištění státu nelíbilo, tak je může zakázat,“ říká v rozhovoru, kterým dnes zahajujeme Téma …
Rolovat nahoru