Ovlivňují děti své maminky při nákupech i vaření?

Naprostá většina matek je na nákupech potravin alespoň občas doprovázena svými dětmi.  Nejčastěji při nákupech maminkám „pomáhají“ děti do 6 let. Při nákupu potravin, které bude konzumovat celá rodina, se přibližně polovina matek domlouvá společně se svými dětmi. Více než 2/3 domácností se se svými dětmi domlouvají na výběru jídla, které se bude vařit.

Přítomnost dětí na nákupech

Podle studie „GfK Česká máma“ je naprostá většina matek na nákupy potravin alespoň občas doprovázena svými dětmi.  Nejčastěji jsou na nákupech s maminkou přítomny děti do 6 let, následují děti ve věku 7-12 let. Také děti starší 12 let se účastní nákupů potravin; u nich už ovšem více záleží na tom, o jaký typ nákupu se jedná. U velkých nákupů potravin je stále přítomna polovina dětí ve věku 13 – 18 let. Ovšem u doplňkových nákupů, nákupů k doplnění čerstvých potravin, nebo nákupu zboží v akci, jsou děti nad 12 let pravidelně přítomny spíše jen výjimečně.

Jaký typ potravin a jídla si děti vybírají samy?

Při nákupu potravin, které bude konzumovat celá rodina, se přibližně polovina matek domlouvá společně se svými dětmi. Hlavní slovo při výběru potravin mají děti při nákupu jogurtů, ovoce a zeleniny. O nákupu konkrétního výrobku se maminky s dětmi často domlouvají také v případě sladkostí a sladkého pečiva.

Dvě třetiny domácností se s dětmi domlouvají na tom, co budou společně vařit. Více než deset procent českých domácností dokonce vaří, co si přejí samy děti. Rozdíl v „rozhodovacích pravomocích“ při vaření je samozřejmě dán věkem dítěte, takže nejvíce o tom, co se bude vařit, rozhodují děti ve věkové kategorii 13-18 let (až v 84 procentech případů).

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nadace Via učí mladé Dobro-druhy, jak pomáhat druhým

Nadace Via opět otevírá dobročinný program Dobro-druzi. Až 15 týmů dětí a studentů může uspořádat vlastní dobročinnou akci a nadace výtěžek zdvojnásobí 1:1 až do výše 20 000 Kč. Jen minulý rok se v rámci programu vybral víc než 1 milion Kč.

Společnost NG RE mění název na Natland Real Estate

Společnost NG RE ze skupiny Natland bude své další plánované projekty realizovat pod novým názvem Natland Real Estate. V investiční skupině bude nadále zajišťovat developerské projekty, které jsou pro ni jedny z …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru