Pražské hotely dosáhly v zákaznických recenzích nejlepšího výsledku v celé Evropě

Podle studie „Hodnocení hotelů: Jak hosté vnímají svůj pobyt v Evropských hotelích“, kterou společně vypracovaly společnosti Revinate a Colliers International, obsadila Praha v roce 2015 první místo s celkovým výsledkem 4,3 z 5 hvězdiček. Přičemž na každé zařízení zařazené do tohoto průzkumu připadalo průměrně 822 recenzí. 

Na základě analýzy 4,7 milionu hodnocení více než 4600 hotelů po celé Evropě studie zjistila, že v roce 2015 byly téměř dvě třetiny zákaznických recenzí evropských hotelů pozitivní a že u hotelů s větším počtem hvězdiček je zároveň kladné hodnocení pravděpodobnější (u pětihvězdičkových hotelů činil podíl pozitivních recenzí 80 %, u hotelů čtyřhvězdičkových 70 %).

Nejoblíbenějšími destinacemi Evropy jsou v případě pracovních cest Spojené království a Německo, u cest soukromých pak Francie a Španělsko. Na tyto čtyři země připadlo dohromady 71 % všech hodnocení, zatímco na Českou republiku jen 1 %. Počet recenzí jako takový však podle všeho nemá vliv na podíl pozitivních hodnocení – v případě Francie totiž tento ukazatel činil jen 55 % a jednalo se o vůbec nejhorší výsledek, zatímco Španělsko, další člen velké čtyřky, se díky 68 % pozitivních recenzí umístilo nad celoevropským průměrem.

Srovnání jednotlivých měst pak ukazuje, že Praha se díky výsledku 75 % pozitivních recenzí umístila na samém vrcholu žebříčku, což odpovídá i celonárodnímu průměru. Spolu s Lisabonem a Moskvou pak Praha získala nejvyšší hodnocení v kategoriích „lokalita“ a „čistota“.

„Praha zaznamenala výrazný nárůst počtu hotelových recenzí. Za poslední dva roky stoupl tento ukazatel u jednotlivých hotelů v průměru o 81 %,“ konstatoval ředitel Colliers International pro Českou republiku Omar Sattar. „V polovině recenzí byly pražské hotely hodnoceny pěti hvězdičkami, čtyři hvězdičky pak získaly ve 37 % všech případů. Pro jiný výsledek – tedy jednu až tři hvězdičky – se hoteloví hosté rozhodli jen u 13 % recenzí.“

Dobré výsledky si mnoho měst připsalo v recenzích pětihvězdičkových hotelů, u nichž se podíl pozitivních hodnocení pohyboval nad průměrem 80 %. Zato u čtyřhvězdičkových hotelů hodnocení značně fluktuovala a mnoho destinací potřebuje na úrovni hotelů této kategorie dále zapracovat.

Dirk Bakker, ředitel divize EMEA Hotels společnosti Colliers International, v souvislosti s výsledky studie uvedl: „Význam internetu v dnešním světě neustále roste a hoteliéři musí zpětnou vazbu svých zákazníků brát vážněji než kdy dřív. Zatímco v minulosti provozovatelům hotelů poskytujících nekvalitní služby obvykle hrozila jen ústně se šířící kritika, dnes musí počítat s tím, že zákazníci se o své zkušenosti podělí na některém z řady internetových portálů jako Tripadvisor nebo Booking.com. Důsledkům nekvalitních služeb se tak dnes hoteliéři již nevyhnou. Hosté mohou ve svých recenzích obšírně popsat, co se jim na pobytu líbilo i nelíbilo, a tato hodnocení začala hrát velmi podstatnou roli při rozhodování zákazníků a výběru ubytování.“

Maarten Plesman, viceprezident společnosti Revinate pro oblast Evropy, Blízkého Východu a Afriky, vysvětluje: „Colliers International v této souvislosti vychází z celosvětových statistik, které ukazují, že hned 93 % lidí mířících na cesty při výběru ubytování bere v potaz online recenze. Hotely po celém světě vnímají Revinate jako důvěryhodného partnera pro budování svého dobrého jména v online prostředí, mimo jiné i proto, že se můžeme opřít o obrovské množství dat o výsledcích hotelů v otázkách zákaznické spokojenosti. Vydáním této zprávy chceme hoteliérům nabídnout srovnání, jak si stojí ve srovnání s konkurencí na svém trhu i v rámci celé Evropy.“

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

UniCredit Bank plní svým klientům vánoční přání

Kdo by nechtěl na Vánoce potěšit své blízké vysněnou dovolenou, novým kolem, romantickou novoroční večeří nebo jen potěšit sám sebe a splnit si dlouho odkládaný sen. UniCredit Bank se rozhodla svým klientům splnit jejich tajné vánoční sny. Ti mají nyní možnost vyjádřit svá přání, zaslat je do UniCredit Bank a …

Netradiční pojistné události někdy testují představivost pojišťoven i klientů

Před několika dny se stal v Českých Budějovicích bizarní případ. Divoké prase tam vběhlo do jednoho obchodu, ve kterém poškodilo interiér. Venku na ulici pak navíc srazilo k zemi vyděšenou cizinku. Scéna jak z Hrabalových Slavností sněženek se nestává každý den. Ale jihočeský divočák dokázal, není nereálná. Kryje …

Opravdu nesmí kapr chybět na štědrovečerní tabuli?

8 z 10 českých i slovenských domácností si od října 2017 do září 2018 zakoupilo ryby. Čerstvé ryby jsou důležitější v České republice, protože tvoří polovinu trhu v objemu. V průměrném koši čerstvých ryb mají v obou zemích největší podíl na celkovém nakoupeném množství kapr, losos a pstruh. Kapr je jedničkou …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru