Pražské hotely dosáhly v zákaznických recenzích nejlepšího výsledku v celé Evropě

Podle studie „Hodnocení hotelů: Jak hosté vnímají svůj pobyt v Evropských hotelích“, kterou společně vypracovaly společnosti Revinate a Colliers International, obsadila Praha v roce 2015 první místo s celkovým výsledkem 4,3 z 5 hvězdiček. Přičemž na každé zařízení zařazené do tohoto průzkumu připadalo průměrně 822 recenzí. 

Na základě analýzy 4,7 milionu hodnocení více než 4600 hotelů po celé Evropě studie zjistila, že v roce 2015 byly téměř dvě třetiny zákaznických recenzí evropských hotelů pozitivní a že u hotelů s větším počtem hvězdiček je zároveň kladné hodnocení pravděpodobnější (u pětihvězdičkových hotelů činil podíl pozitivních recenzí 80 %, u hotelů čtyřhvězdičkových 70 %).

Nejoblíbenějšími destinacemi Evropy jsou v případě pracovních cest Spojené království a Německo, u cest soukromých pak Francie a Španělsko. Na tyto čtyři země připadlo dohromady 71 % všech hodnocení, zatímco na Českou republiku jen 1 %. Počet recenzí jako takový však podle všeho nemá vliv na podíl pozitivních hodnocení – v případě Francie totiž tento ukazatel činil jen 55 % a jednalo se o vůbec nejhorší výsledek, zatímco Španělsko, další člen velké čtyřky, se díky 68 % pozitivních recenzí umístilo nad celoevropským průměrem.

Srovnání jednotlivých měst pak ukazuje, že Praha se díky výsledku 75 % pozitivních recenzí umístila na samém vrcholu žebříčku, což odpovídá i celonárodnímu průměru. Spolu s Lisabonem a Moskvou pak Praha získala nejvyšší hodnocení v kategoriích „lokalita“ a „čistota“.

„Praha zaznamenala výrazný nárůst počtu hotelových recenzí. Za poslední dva roky stoupl tento ukazatel u jednotlivých hotelů v průměru o 81 %,“ konstatoval ředitel Colliers International pro Českou republiku Omar Sattar. „V polovině recenzí byly pražské hotely hodnoceny pěti hvězdičkami, čtyři hvězdičky pak získaly ve 37 % všech případů. Pro jiný výsledek – tedy jednu až tři hvězdičky – se hoteloví hosté rozhodli jen u 13 % recenzí.“

Dobré výsledky si mnoho měst připsalo v recenzích pětihvězdičkových hotelů, u nichž se podíl pozitivních hodnocení pohyboval nad průměrem 80 %. Zato u čtyřhvězdičkových hotelů hodnocení značně fluktuovala a mnoho destinací potřebuje na úrovni hotelů této kategorie dále zapracovat.

Dirk Bakker, ředitel divize EMEA Hotels společnosti Colliers International, v souvislosti s výsledky studie uvedl: „Význam internetu v dnešním světě neustále roste a hoteliéři musí zpětnou vazbu svých zákazníků brát vážněji než kdy dřív. Zatímco v minulosti provozovatelům hotelů poskytujících nekvalitní služby obvykle hrozila jen ústně se šířící kritika, dnes musí počítat s tím, že zákazníci se o své zkušenosti podělí na některém z řady internetových portálů jako Tripadvisor nebo Booking.com. Důsledkům nekvalitních služeb se tak dnes hoteliéři již nevyhnou. Hosté mohou ve svých recenzích obšírně popsat, co se jim na pobytu líbilo i nelíbilo, a tato hodnocení začala hrát velmi podstatnou roli při rozhodování zákazníků a výběru ubytování.“

Maarten Plesman, viceprezident společnosti Revinate pro oblast Evropy, Blízkého Východu a Afriky, vysvětluje: „Colliers International v této souvislosti vychází z celosvětových statistik, které ukazují, že hned 93 % lidí mířících na cesty při výběru ubytování bere v potaz online recenze. Hotely po celém světě vnímají Revinate jako důvěryhodného partnera pro budování svého dobrého jména v online prostředí, mimo jiné i proto, že se můžeme opřít o obrovské množství dat o výsledcích hotelů v otázkách zákaznické spokojenosti. Vydáním této zprávy chceme hoteliérům nabídnout srovnání, jak si stojí ve srovnání s konkurencí na svém trhu i v rámci celé Evropy.“

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Mladí čelí na startu kariéry řadě bariér, jsou však připraveni na změny

I když se zaměstnavatelé dnes o zaměstnance perou, výzkum agentury IPSOS pro Byznys pro společnost potvrdil, že mladí čelí při svém vstupu na pracovní trh řadě bariér. Od důrazu na praxi u uchazečů (53 % mladých to vnímá jako překážku), po neschopnost zaměstnavatelů efektivně oslovit mladé (pouze 8 % studentů …

Konfera 2018 ukáže social media v jejich půvabu i špíně

Realita konferencí zaměřených na social media bývá často zklamáním. Nabídka sice překypuje sliby o profesním zdokonalení a zjištění úspěšných know-how, ale většina přednášejících zůstane jen u formálních obecností. Konfera 2018, která proběhne 17. října v Praze, bude jiná, opravdová, prolomí zamlčovaná tabu a …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru