Pražské hotely dosáhly v zákaznických recenzích nejlepšího výsledku v celé Evropě

Podle studie „Hodnocení hotelů: Jak hosté vnímají svůj pobyt v Evropských hotelích“, kterou společně vypracovaly společnosti Revinate a Colliers International, obsadila Praha v roce 2015 první místo s celkovým výsledkem 4,3 z 5 hvězdiček. Přičemž na každé zařízení zařazené do tohoto průzkumu připadalo průměrně 822 recenzí. 

Na základě analýzy 4,7 milionu hodnocení více než 4600 hotelů po celé Evropě studie zjistila, že v roce 2015 byly téměř dvě třetiny zákaznických recenzí evropských hotelů pozitivní a že u hotelů s větším počtem hvězdiček je zároveň kladné hodnocení pravděpodobnější (u pětihvězdičkových hotelů činil podíl pozitivních recenzí 80 %, u hotelů čtyřhvězdičkových 70 %).

Nejoblíbenějšími destinacemi Evropy jsou v případě pracovních cest Spojené království a Německo, u cest soukromých pak Francie a Španělsko. Na tyto čtyři země připadlo dohromady 71 % všech hodnocení, zatímco na Českou republiku jen 1 %. Počet recenzí jako takový však podle všeho nemá vliv na podíl pozitivních hodnocení – v případě Francie totiž tento ukazatel činil jen 55 % a jednalo se o vůbec nejhorší výsledek, zatímco Španělsko, další člen velké čtyřky, se díky 68 % pozitivních recenzí umístilo nad celoevropským průměrem.

Srovnání jednotlivých měst pak ukazuje, že Praha se díky výsledku 75 % pozitivních recenzí umístila na samém vrcholu žebříčku, což odpovídá i celonárodnímu průměru. Spolu s Lisabonem a Moskvou pak Praha získala nejvyšší hodnocení v kategoriích „lokalita“ a „čistota“.

„Praha zaznamenala výrazný nárůst počtu hotelových recenzí. Za poslední dva roky stoupl tento ukazatel u jednotlivých hotelů v průměru o 81 %,“ konstatoval ředitel Colliers International pro Českou republiku Omar Sattar. „V polovině recenzí byly pražské hotely hodnoceny pěti hvězdičkami, čtyři hvězdičky pak získaly ve 37 % všech případů. Pro jiný výsledek – tedy jednu až tři hvězdičky – se hoteloví hosté rozhodli jen u 13 % recenzí.“

Dobré výsledky si mnoho měst připsalo v recenzích pětihvězdičkových hotelů, u nichž se podíl pozitivních hodnocení pohyboval nad průměrem 80 %. Zato u čtyřhvězdičkových hotelů hodnocení značně fluktuovala a mnoho destinací potřebuje na úrovni hotelů této kategorie dále zapracovat.

Dirk Bakker, ředitel divize EMEA Hotels společnosti Colliers International, v souvislosti s výsledky studie uvedl: „Význam internetu v dnešním světě neustále roste a hoteliéři musí zpětnou vazbu svých zákazníků brát vážněji než kdy dřív. Zatímco v minulosti provozovatelům hotelů poskytujících nekvalitní služby obvykle hrozila jen ústně se šířící kritika, dnes musí počítat s tím, že zákazníci se o své zkušenosti podělí na některém z řady internetových portálů jako Tripadvisor nebo Booking.com. Důsledkům nekvalitních služeb se tak dnes hoteliéři již nevyhnou. Hosté mohou ve svých recenzích obšírně popsat, co se jim na pobytu líbilo i nelíbilo, a tato hodnocení začala hrát velmi podstatnou roli při rozhodování zákazníků a výběru ubytování.“

Maarten Plesman, viceprezident společnosti Revinate pro oblast Evropy, Blízkého Východu a Afriky, vysvětluje: „Colliers International v této souvislosti vychází z celosvětových statistik, které ukazují, že hned 93 % lidí mířících na cesty při výběru ubytování bere v potaz online recenze. Hotely po celém světě vnímají Revinate jako důvěryhodného partnera pro budování svého dobrého jména v online prostředí, mimo jiné i proto, že se můžeme opřít o obrovské množství dat o výsledcích hotelů v otázkách zákaznické spokojenosti. Vydáním této zprávy chceme hoteliérům nabídnout srovnání, jak si stojí ve srovnání s konkurencí na svém trhu i v rámci celé Evropy.“

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.