Při přestupu na návazný let hrozí riziko, že jej cestující nestihne. V jakých případech může čekat pomoc od dopravce?

Cestuje-li turista, ale i vrcholový sportovec nebo manažer mimo Evropu, bude s největší pravděpodobností přestupovat na návazný let. S takovým přestupem je však spojeno riziko, že dotyčný cestující svůj návazný let nestihne a zůstane tak v polovině cesty mezi domovem a cílovou destinací. Co si v takové chvíli počne? Pomůže mu letecká společnost, nebo si bude muset s problémem poradit vlastními silami?

Zda bude muset cestující vzniklý problém řešit sám, nebo mu s ním pomůže aerolinka, závisí především na klíčové skutečnosti, jestli je jeho přestup na návazný let v rámci jedné rezervace, tedy na jedné letence, či nikoli. To v praxi znamená, že když cestující letí z Prahy do jihokorejského Soulu s jedním přestupem ve Frankfurtu, bude mít celý let na jedné letence, tedy jak let Praha – Frankfurt, tak i let Frankfurt – Soul. Při rezervaci letu pak již systém automaticky zohledňuje minimální čas na přestup (tj. čas, za jaký stihne cestující na daném letišti přestoupit – ten je u každého letiště různý). Počítá tedy dobu na přestup tak, aby cestující přestoupit stihl. „V případě, že by pak měl první let zpoždění, kvůli kterému by cestující druhý let nestihl, má aerolinka povinnost se o něj postarat,“ říká František Herynk, ředitel společnosti Click2Claim, která je tuzemským lídrem v zajišťování kompenzací za opožděné či zrušené lety. „Tato aerolinka nejen že zajistí náhradní let v nejbližší možnou dobu, ale také by měla poskytnout dva hovory nebo e-maily zdarma, občerstvení přiměřené době čekání a hotel a dopravu mezi ním a letištěm v případě, že náhradní let bude startovat až následující den,“ dodává.

U separátně koupených letů je to však odlišné. V tomto případě má cestující na každý jednotlivý let samostatnou rezervaci, tím pádem má pak jednu letenku na trasu Praha – Frankfurt a druhou na trasu Frankfurt – Soul. Letenky jsou na sobě nezávislé, a tudíž pokud cestující zmešká druhý let, musí si nést následky sám, protože nemá nárok na péči. „V takovém případě je pak důležité si minimální čas na přestup hlídat a dobře uvážit, zda je dostatečný nejen s ohledem na velikost letiště, ale například i na osobní dispozice, jakými je například rychlost chůze,“ vysvětluje František Herynk.

Finanční kompenzace při zmeškání navazujícího letu

Nárok na finanční kompenzaci vzniká v případě, že ke zpoždění prvního letu, díky kterému cestující zmeškal let navazující, došlo vinou dopravce. Zpoždění tedy nesmí být způsobeno počasím, živelnou pohromou, bezpečnostní situací, stávkou, či například řízením letového provozu – tyto situace totiž dopravce nemůže ovlivnit a nárok na odškodnění v takových případech není.

A jak tomu je v takových situacích se zavazadly? Při jejich vyzvedávání záleží na tom, zda je celá cesta v rámci jedné rezervace, či nikoli. Jde-li o let v rámci jedné rezervace, se svými kufry se cestující nejspíš setká až v cíli své cesty. U separátních letů je pak třeba vždy zavazadlo při přestupu vyzvednout a znovu odbavit. Je důležité nezapomínat na to, že tato procedura může trvat poměrně dlouhou dobu. Než pracovníci letiště kufry vyloží z letadla a než si cestující opět vystojí frontu na odbavení, může uplynout velká spousta času. Tento fakt by proto měl být cestujícím zohledněn při plánování cesty a určování času potřebného pro přestup.

Další informace týkající se problematiky odškodnění a náhrad za zrušení a zpoždění letu jsou k dispozici na webu https://www.click2claim.eu

 

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.