Průzkum: Češi nerozlišují mezi spořením a investováním

Do investování se pouští 37 % Čechů ve věku 25 až 55 let. Nejčastěji investují do podílových fondů, nemovitostí a akcií. Průměrná měsíčně investovaná částka je 3 000 korun. Častěji investují muži, lidé s vysokoškolským vzděláním a osoby s příjmem od 30 do 40 tisíc korun. Výnosy by investující nejčastěji využili v penzi, na pořízení bydlení či na cestování. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury Ipsos pro Raiffeisenbank.

Pokud Češi investují, pak nejčastěji do podílových fondů, a to 38 % z nich, dále následují investice do nemovitostí (29 %). Češi investují spíše pravidelně (67 %), na měsíční bázi (82 % z pravidelně investujících), přičemž průměrně investovaná částka činí 3 000 korun.

„Investování už dávno není pouze výsadou bohatých. Například v Raiffeisenbank lze investovat již od 500 korun měsíčně. Pokud disponujete volnými prostředky, dlouhodobé a hlavně pravidelné investice představují velmi dobrou možnost získání vyššího zhodnocení, než jaké lze aktuálně dosáhnout na běžných spořicích účtech,” říká Jaromír Sladkovský, ředitel Raiffeisen investiční společnosti.

„Je však nutné mít na paměti, že jakákoli investice s sebou vždy nese určitou míru rizika. Proto je dobré investovat ne do jednoho, ale naopak do více instrumentů a ono riziko tak co nejvíce diverzifikovat,“ upozorňuje Jaromír Sladkovský a dodává: „Nebo lze investovat do instrumentů, které již takovou diverzifikaci sami o sobě nabízejí, jako jsou například fondy Raiffeisen strategie konzervativní, Raiffeisen strategie balancovaná či Raiffeisen strategie progresivní.“

Celých 47 % Čechů by výnosy z investic použilo na důchod, dále na bydlení (38 %) a cestování (35 %), cca čtvrtina respondentů by tyto finanční prostředky věnovala svým vnoučatům. Výnosy z investic by na důchod využili převážně lidé ve věku od 45 do 55 let. Vysokoškolsky vzdělaní lidé by výnosy častěji použili na bydlení.

Zajímavostí je, že 40 % z těch, kteří si spoří, zároveň také investuje. Mnohdy však mezi tím nevidí rozdíl. „Je zajímavé, že na dotaz jakým způsobem respondenti spoří, jsme obdrželi i odpovědi, že spoří prostřednictvím investic. Investování tedy berou jako způsob, jak si našetřit na horší časy či jak se zajistit do budoucna,” říká Jaromír Sladkovský.

Průzkum proběhl letos v květnu se vzorkem 802 respondentů ve věku 25-55 let s osobním příjmem nad 15 tisíc Kč měsíčně.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.