V rámci předvánočních nákupů Češi nejčastěji utrácejí za potraviny

Téměř třetina Čechů před Vánoci využívá k nákupu potravin slevy spojené s členstvím ve věrnostním klubu. Velmi oblíbené je také oblečení a hobby markety. Potraviny navíc tvoří skoro polovinu všech transakcí, které jsou s těmito kluby spojeny. Vyplývá to z průzkumu Raiffeisenbank.

„Průzkum velmi dobře ukazuje, jaké kategorie slev jsou pro Čechy nejzajímavější. Z testovaného seznamu jsou nejvíce atraktivními kategoriemi slevy na potraviny, delikatesy a nápoje, dům a domácnost, cestování, restaurace a elektroniku a multimédia,” říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.

Až 29 % Čechů před Vánocivyužívá k nákupu potravin slevové programy. V případě oblečení je to 7 %, přičemž ženy jsou v tomto ohledu dvakrát aktivnější. Shodně jsou využívány i slevy v hobby marketech, zde jsou ale o něco více aktivní muži.

Pro členy věrnostních klubů jsou nejatraktivnějšími kategoriemi slev běžné nákupy (82 %). Druhou nejzajímavější kategorií jsou slevy na nákup v e-shopech (57 %), zejména mezi těmi, kdo již program využili či se o něj zajímali. Atraktivní je také nabídka kulturních akcí a zážitků (43 %).

Čtvrtina Čechů se aktivně zajímá o novinky věrnostního klubu své banky

Z průzkumu Raiffeisenbank mezi klienty banka zjistila, že o slevách partnerů na platebních kartách je obeznámeno až 81 % dotázaných.

„Výhody a slevy pravidelně využívá čtvrtina z naší více než 200tisícové základny Premium RB Clubu. Jeho členem se klient se stává automaticky, pokud je majitelem určitého typu platební karty nebo jakékoliv kreditní karty,” vysvětluje Petra Kopecká.

Sleva na požádání nebo automaticky?

Banky často bojují s formou, jakou tyto slevy nabízet. Obecně fungují dva přístupy. Buď jsou slevy nabízeny automaticky, ty bývají většinou nižší, nebo zákazník musí o slevu přímo žádat obsluhu, přičemž tato sleva bývá výrazně vyšší.

Z průzkumu vyplývá, že je o 24 % více těch, kteří preferují automatickou slevu, ačkoliv je mnohonásobně nižší. V porovnání s druhou variantou jsou zákazníci výrazně více motivováni získat o programu informace (+ 24 %), preferovat návštěvu partnerských obchodů (+ 18 %) a pravidelně sledovat partnery poskytující slevy (+ 16 %).

Pro usnadnění vyhledávání nabídek spustila Raiffeisenbank lokátor partnerů Premium RB Clubu, který je klientům k dispozici v rámci mobilního i internetového bankovnictví.

Průzkum byl proveden společností Confess na vzorku 909 lidí využívajících benefitní programy bank.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.