Vánoce podle Čechů, Slováků a Poláků

Každý čtvrtý Čech začíná s nakupováním vánočních dárků koncem léta. Slováci mají radši umělé vánoční stromky a mezi všemi dotazovanými národy jsou to Poláci, kteří se nejpozději dostávají do vánoční nálady. Takové jsou výsledky průzkumu Westwing Home & Living, největšího nákupního klubu s bytovým vybavením a dekoracemi v Evropě.

Češi s přípravami začínají jako první

Vánoce jsou nejdůležitějším svátkem roku pro převážnou většinu respondentů. Češi, Slováci i Poláci shodně odpověděli, že s vánočními přípravami začínají dávno před Štědrým dnem. A jako první – Češi. Až 93 % jich uvedlo, že s vánočními přípravami je nejlépe začít začátkem prosince. Podobný názor má i 83 % Slováků a 81 % Poláků. Velká skupina z nich však přiznala, že některé vánoční dárky a dekorace kupují již v srpnu a září – 26 % Čechů, 19 % Poláků a 15 % Poláků.

Mladí pociťují vánoční náladu již od listopadu

Podle průzkumu provedeného společností Westwing Home & Living většina dotazovaných Čechů, Slováků i Poláků pociťuje vánoční náladu s první adventní nedělí anebo s příchodem Mikuláše. Výjimkou jsou však mladí lidé. Až 43 % Čechů, 27 % Slováků a 23 % Poláků mladších 25 přiznalo, že je vánoční nálada ovládá již od začátku listopadu. Společně s věkem roste i počet osob, které vánoční náladu pociťují teprve během Štědrého dne nebo krátce před ním. Nejméně takto uvažujících osob je v České republice – pouhých 14 %. Na Slovensku podobně smýšlí 24 % a v Polsku až 30 %.

Vánoční výzdoba doma i venku

Více než polovina respondentů v každém z dotazových národů uvedla, že vánočními dekoracemi zdobí celý dům či byt. Nejvíce si vánoční výzdobu užívají Češi. Více než 60% jich zdobí celý dům či byt a dalších 38 % zdobí stromeček a k tomu přidá ještě několik menších vánočních detailů. Na Slovensku zdobí celý interiér svého domova 56 % respondentů a v Polsku pouze 52 %. Před Vánoci ale nezvelebujeme pouze vnitřek našich domovů – 70 % všech respondentů uvedlo, že vánočními dekoracemi zdobí i balkón, terasu nebo zahradu.

„Výsledky průzkumu potvrzují trend, který pozorujeme již delší dobu – Češi rádi nakupují vánoční dekorace a neomezují se pouze na ozdoby na stromeček. Stále častěji kupují i předměty, které jsme ještě nedávno vídali pouze ve výlohách nákupních center, jako například velké svítící soby či lední medvědy” – říká Delia Fischer, zakladatelka a kreativní ředitelka Westwing Home & Living, a jedním dechem dodává „Velké oblibě se těší také voděodolné svítící dekorace a girlandy, což potvrzuje, že stále častěji do vánočního hávu zahalujeme i naše balkóny, terasy a zahrady. ”

A na konec téma, které budí nejvíce emocí: stromeček živý či umělý? Pro 69 % Čechů a 66 % Poláků jedině živý! Překvapením je postoj Slováků – 35 % respondentů uvedlo, že mají radši stromeček umělý a téměř jedné třetině dotázaných na druhu stromečku nezáleží.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Tiskové zprávy

Hodnocení ČNB českou veřejností

Ve dnech 1. – 8. 2. 2018 STEM provedl pro Českou národní banku průzkum veřejného mínění, který se zaměřil na názory občanů na ČNB. Reprezentativní soubor obyvatel ČR starších 18 let byl na základě kvótního výběru zkoumán kombinací technik PAPI a CAPI. V osobních rozhovorech bylo dotázáno 1028 osob starších 18 let.

Výsledek BNP Paribas Cardif pojišťovny za rok 2017. Výrazné zlepšení výsledků

Loňský kalendářní rok byl pro společnost BNP Paribas Cardif Pojišťovnu velice úspěšný. Čistý zisk pojišťovny v minulém roce zaznamenal nárůst o 26 % oproti roku 2016. V roce 2017 společnost dosáhla čistého zisku 168 milionů Kč oproti 133 milionům v roce 2016. Celkově společnost předepsala pojistné ve výši 2 262 …

Air Products míří na Mars

Spolupráce společnosti Air Products a americké kosmické agentury NASA trvá už neuvěřitelných šedesát let. Ani nejnovější mise NASA k Marsu nazvaná InSight, která odstartovala 5. května z Vandenbergovy letecké základny v Kalifornii, se nemohla obejít bez významné účasti tohoto chemického koncernu.

Nejčtenější

Ve zkušební době se o důvody výpovědi starat nemusíte

Poradna
Vypadá to, že jste dostali práci snů, ale nakonec se ukáže, že ten sen skončil dřív, než pořádně začal. Vlastně už po pár týdnech, hned ve zkušební době. Ta má sloužit k tomu, aby se zaměstnavatel i zaměstnanec poznali a prakticky kdykoli v jejím průběhu se mohli rozhodnout, zda má smysl ve spolupráci pokračovat.
Rolovat nahoru