Za první tři čtvrtletí bylo na českém trhu k dispozici 680 tisíc ojetých vozů

Trh s ojetými vozy nabídl zákazníkům během třech čtvrtletí letošního roku celkem 687 277 ojetých vozů, jejichž cena byla nejčastěji 130 tisíc korun, nejčastější průměrné stáří se stabilizovalo na 9,6 roku a nájezd dosáhl 153 236 najetých kilometrů. Oproti stejnému období loni se tak trh ojetin zvětšil o 12 %. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu nabízených ojetých automobilů, které provádí společnost AAA AUTO.

V rámci prvních devíti měsíců roku 2018 mohli lidé vybírat z celkového počtu 687 277 tisíc inzerovaných vozů všech značek a modelů. Jedná se tak o meziroční nárůst o 72 136 automobilů, resp. o 12 %. Z celkového množství nabízeli soukromí prodejci 203 175 vozů, autobazary pak 484 102. Nejvíce ojetých automobilů si mohli zájemci zakoupit v Praze (172 450), nejnižší nabídka byla tradičně v Karlovarském kraji (17 942).

Průměrná cena nejčastěji inzerovaných ojetých vozů za první tři čtvrtletí letošního roku činila 130 000 Kč, což je jen o tisíc korun více, než za stejné období loni. „Vývoj cen ojetých vozů v České republice je pro spotřebitele příznivý. Zatímco se ekonomice daří a lidé mají více peněz, ceny ojetých aut prakticky nerostou. To má také dopad na dovozy ojetých aut, ze zahraničí, které v září byly nejnižší za poslední tři roky. Dovézt si auto z Německa nebo Francie se ve spojení se všemi souvisejícími riziky už nevyplatí. Výhodnější je zakoupit vůz s tuzemským původem,“ míní generální ředitelka sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Zákazníci měli možnost vybírat si od začátku letošního roku z nabídky vozů, jejichž nejčastější průměrná hodnota najetých kilometrů činila 153 236. Ve srovnání s loňským rokem zůstalo toto číslo téměř konstantní, kdy na konci září roku 2017 byla tato cifra jen o 104 km vyšší. Stejně tak u stáří došlo jen k nepatrné změně. Zatím, co v loni nabídka představovala stáří 9,5 roku nejčastěji nabízených vozů, letos to bylo pouze o jednu desetinu roku více, tedy 9,6.

Pořadí jednotlivých modelů v pomyslném žebříčku TOP 10 nejprodávanějších ojetin zůstalo na prvních čtyřech místech nezměněno. Na prvním a druhém místě se udržela tuzemská Škoda s modely Octavia a Fabia, třetí a čtvrté místo obhájily vozy Volkswagen s vlajkovou lodí Passat a o třídu nižším VW Golf. Ke změně došlo na páté příčce, kde Ford Focus vystřídala Škoda Superb. Sedmé a osmé místo uhájily vozy BMW 3 a Ford Mondeo. Na devátou příčku se probojoval další „bavorák“, s modelem 5, desítku uzavírá Škoda Rapid.

V samotném září český trh ojetin nabídl 108 708 tisíc vozů. Nejčastější průměrnou cenou byla částka 135 tisíc korun, nejčastější průměrně najetou hodnotou bylo 153 tisíc kilometrů. Nejčastější průměrné stáří vozů představovalo v devátém měsíci letošního roku 9,6 roku. Pořadí prvních pěti vozů v TOP 10 je identické s aktuálním meziročním srovnáním. Na prvních dvou místech se drží Škody Octavia a Fabia, následují VW Passat a Golf, pětici uzavírá Škoda Superb.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Zájem o nájemní bydlení roste. I přes zdražování.

Zájem o nájemní bydlení poslední dobou roste. Společně s tím se ale zvyšují také ceny nájmů. Na jeden byt se hlásí velký počet zájemců, mezi kterými si majitel může více vybírat. Čím dál častější jsou různé formy výběrového řízení na nájemníka.

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru