Zlaté ručičky: Tři z pěti Čechů se považují za kutily

Češi rádi a často kutí, a to muži i ženy srovnatelnou měrou. Jde o celonárodní kratochvíli provozovanou napříč všemi socioekonomickými skupinami, jak vyplývá z průzkumu Raiffeisen stavební spořitelny.

V rámci výzkumu Raiffeisen stavební spořitelny oslovila agentura NMS Market Research tisíc Čechů a Češek s otázkou, zda se považují za kutily. 24 procent mužů a 13 procent žen odpovědělo, že rozhodně ano, přičemž „spíše ano“ odpověděli dva z pěti dotázaných. Záporně se vyjádřilo 33 procent mužů a 45 procent žen. Poměr kutilů kolem 60 procent zůstává zachován napříč věkovými i příjmovými skupinami.

Typickým všeumělem je člověk nad 55 let, který žije v rodinném domě. Mladší lidé se doma do různých oprav a úprav pouští méně často, stejně jako obyvatelé paneláků. Několikrát za týden kutí 16 procent respondentů. Několikrát za měsíc se do práce v domě či na bytě pustí dva z pěti dotázaných.

„Kutilství jako typicky český fenomén kvete i v jednadvacátém století. Stojí přitom za pozornost, že vylepšování domácnosti se věnují muži i ženy srovnatelnou měrou,“ říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny, a dodává: „Více než 60 procent respondentů se už někdy při kutění zranilo. Přesto se mezi lidmi stále jedná o oblíbenou činnost, kterou si zpestřují svůj volný čas.“

Zajímavé jsou i odpovědi na otázku, kde respondenti hledají inspiraci. Jednoznačně nejoblíbenějším zdrojem je internet, s odstupem potom přátelé či známí. Cenné tipy a návody lidé také čerpají z tematických pořadů v televizi nebo z časopisů.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

V tendru na PR komunikaci ING Bank uspěl Havas

ING Bank na základě výsledků tendru na PR služby v České republice svěřuje nově podporu PR komunikace agentuře Havas. Spolupráce zahrnuje oblast public relations a propojení na další komunikační disciplíny, zejména sociální média, CSR a pořádání eventů.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Dopravní předpisy platí i za závorou

Poradna
Parkování mimo veřejné komunikace se může stát problémem. Zvláště pak, když dojde k poškození vlastního nebo cizího vozidla či spáchání dopravního přestupku, protože ohledně režimu na parkovištích a okrajových cestách se často neshodnou ani právníci. Někdo totiž tvrdí, že tzv. za závorou pravidla silničního provozu neplatí, jiní namítají, že je nutné je dodržovat i na parkovištích obchodních domů či nemocnic …

Investice s vůní benzínu

Kouzlu vozů z dob minulých podléhá stále více lidí, kteří shánějí hlavně socialistické veterány. V tom jim už rok …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru