Češi věří, že peníze jim nejlépe zhodnotí nemovitosti

Investice do nemovitostí zvolilo jako výhodný způsob zhodnocení peněz nejvíce respondentů (58,7 %) průzkumu agentury Ipsos pro pro Expobank CZ. To je bezmála dvakrát více lidí, než kolik jich jako nejvýhodnější nástroj označilo spořicí účet nebo stavební spoření. Obě metody zhodnocení financí přitom shodně určilo 31,7 % dotázaných.
V České republice je silně zakořeněna potřeba vlastnictví bytu nebo rodinného domu, který slouží majitelům pro jejich bydlení. Foto: Pixabay

Jako další výhodné investiční nástroje označila čtvrtina respondentů akcie, podílové fondy a dluhopisy. Pětina lidí zmínila investice do drahých kovů. Spořením a investicemi si Češi nejčastěji tvoří rezervu pro případ ekonomické krize, ztráty zaměstnání, na důchod i pro potomky.

„V České republice je silně zakořeněna potřeba vlastnictví bytu nebo rodinného domu, který slouží majitelům pro jejich bydlení,“ komentuje výsledky průzkumu šéfredaktorka webu Poradci-sobě.cz Dagmar Krátká.

„Z průzkumu překvapivě vyplynulo, že téměř polovinu mladých lidí ve věku 25 až 34 let oslovují pro zhodnocení peněz spořicí účty. Hlavním důvodem může být například vysoká likvidita vložených prostředků. O tyto účty naopak jeví zájem jen pětina lidí z generace 45 až 54 let. Mezi jejími příslušníky jednoznačně vedou nemovitosti, a to v 68 % případů,“ říká Kateřina Petko, ředitelka marketingu a komunikace Expobank CZ.

PSALI JSME:
Jak si vybrat realitní fond?

Muže lákají akcie, ženy drahé kovy

Jako výhodný způsob zhodnocení peněz označila více než čtvrtina lidí (28 %) akcie, podílové fondy a dluhopisy. Větší část z nich přitom tvoří muži, z nichž 15 % oslovily přímo investice do společností. V průzkumu však tuto možnost zvolily jen 3,4 procenta žen, které naopak projevily výrazně větší zájem o investice do drahých kovů (22,4 %).

Spořicí nebo investiční produkty Češi podle průzkumu nejčastěji využívají k vytvoření finanční rezervy (78 %). A to zejména pro případ ekonomické krize, ztráty zaměstnání (47,3 %) nebo jako finanční „polštář“ pro život v důchodu (42 %). Právě na ten dle výsledků průzkumu myslí častěji ženy než muži, stejně jako na možnou krizi nebo nezaměstnanost.

Muži zase častěji shromažďují peníze na koupi nemovitosti. Mezi mladší věkovou generací od 25 do 34 let si nejvíce lidí spoří právě na horší časy a na bydlení, příslušníci starší generace od 45 do 54 let zase více myslí na důchod. Spoření a investice určené pro koupi auta, dovolené nebo elektroniky jsou podle průzkumu stejně populární jako ukládání prostředků pro děti nebo vnoučata (oboje 25,4 %).

PSALI JSME:
Drahé kovy poskočily v oblibě na druhé místo

Zavřít reklamu ×
  1. Tak investice do nemovitostí je v principu dána zkušeností lidí za posledních 30 let. A není se co divit . Jistota uložení peněz (barák vám neukradnou) . A na druhé straně danový systém , který je nastaven na minimální zdanění nemovitostí . Zároven je omezen rust počtu nemovitostí . Zde mají hlavní slovo obce a ty nemají zájem na rozvoji obcí. Jsou finanacovány shora stálým příjmem a tak v principu radní chtějí pouze rust cen svého majetku a tak nastavují podmínky tak aby byla malá nabídka – a z toho rostoucí ceny.

Napsat komentář: Jan Stehlik Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Investice

Portfolio lze diverzifikovat i pomocí deviz

Nejdůležitější investiční strategií je diverzifikace. Devizové prostředky (FX, forex, pozn. aut.) jsou sice v tomto ohledu často podceňovány, mohou však pomoci zvýšit stabilitu portfolia i rizikově vážené výnosy.

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.