Každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo

Průzkum
Češi nemají problém s koupí ojetého auta, ukázal aktuální průzkum společnosti ČSOB Leasing. Auto z druhé ruky by si podle něj nikdy nekoupila jen čtyři procenta dotázaných. I při nákupu ojetého vozu ale lidé chtějí mít jistotu, že za své peníze dostanou to nejlepší – devět z deseti Čechů se proto při koupi ojetého vozu zajímá o jeho původ a historii. O možnostech financování naopak příliš nepřemýšlejí, zajímá se o ně jen každý čtvrtý.
Každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo. Foto: Depositphotos.com

Čtyři z deseti Čechů si chtějí koupit auto nejpozději do tří let. Jen čtvrtina z nich ale uvažuje o koupi nového vozu, naprostá většina lidí chce koupit ojetinu. Důvod je jasný – je to levnější. Cena je rozhodujícím faktorem pro 84 % zájemců, na vozidle je proto nejvíc zajímá jeho stav a původ. I tak ale každý třetí koupil auto v horším stavu, než se původně zdálo.

Aby se však koupě vyplatila, musí být auto v dobrém stavu, což je ovšem někdy těžké rozpoznat. I když se o historii vozu zajímá 92 % lidí, jen každý druhý si ji opravdu zjistí. „Naprostým základem je nakupovat u ověřeného a důvěryhodného prodejce, který vám umožní si auto pořádně prohlédnout a poskytne vám k němu veškeré informace. Měl by vám také umožnit nechat auto zkontrolovat automechanikem a vyzkoušet při zkušební jízdě,“ radí Pavel Prokop, generální ředitel společnosti ČSOB Leasing.

Kupci ojetin jsou podle odborníků čím dál ostražitější. Podle údajů Auto ESA, až 90 % všech zájemců o ojetinu požaduje doklad o jejím prověření. Klienti nejčastěji požadují informaci, zda vozidlo není evidováno jako odcizené, dále informaci, zda vozidlo není vedeno v Centrální evidenci exekucí, nebo zda není zastaveno ve prospěch některé úvěrové společnosti.

„Měsíčně registrujeme až 50 vozidel, která jsou v exekuci, a přesto se je jejich majitelé snaží prodat,“ vysvětluje Pavel Foltýn z řetězce autobazarů Auto ESA, proč firma ročně investuje přibližně 11 milionů korun do prověřování všech vozů, které jsou nabízeny k prodeji. „V Autosalonu ČSOB Leasing mají naši klienti záruku původu i kvality vozu, neboť jej kupují přímo od nás, a ČSOB Leasing byl jejich prvním majitelem,“ dodává Prokop.

Podle loňského průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily se přes dvě třetiny kupujících nezajímají o servisní historii. Více než polovina zákazníků se po koupi ojetého auta potýkala s technickými problémy. Investice do následných oprav ve výši do 20 tisíc korun muselo vydat 68 % dotázaných, 25 % jich do opravy investovalo částku do 50 tisíc korun. Nejčastější závady se vyskytly v elektronice vozidla (18,8 %), v motoru (13,3 %) a na podvozku (6,1 %). Přibližně 11,5 % zákazníků také zjistilo, že vozidlo bylo v minulosti havarované.

PSALI JSME:
Podrazy s ojetinami: Kód auta lze pořád vyškrábat třeba šroubovákem, říká specialista

Zavřít reklamu ×
  1. takze 2/3 kupuji auto v lepsim stavu, nez se zda? to je nesmysl. To by ESA davno zkrachovala. V bazaru clovek temer vzdy (odhadem >99%) koupi auto v horsim stavu, nez se zda. Ja tam kupuju taky. A prodavam auto v horsim stavu, nez priznavam (o vsech zavadach a opotrebeni nevim).

    • Tak to já měl štěstí mezi několika kupovanými auty. Pro manželku oct1, máme ji 10 let z dovozu a bez investic z bazaru z Berouna. Jezdí stále v pohodě. Druhé z jiného bazaru v Berouně p406, taktéž auto v pohodě, spíše jsem zjistil, že majitele okrádal autorizovaný servis na opravách, když tomu nerozuměl.

  2. Někteří si kupují i nové auto , které je v horším stavu než se zdá – třeba takové co má pod kapotou tříválec a oni si myslí, že je tam normální motor.

Napsat komentář: Jiří Václavík Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Speed Marathon 2024: Pokuty za více než 3,5 milionu

V pátek 19. dubna se na území České republiky uskutečnila celoevropská dopravně bezpečnostní akce s názvem Speed Marathon. Jejím cílem bylo především snížení dopravní nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních …

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.