
Spartak se vyráběl v letech 1955-1959 a cena standardní verze, 27 450 Kčs, byla mimo finanční možnosti většiny tehdejších československých motoristů. Průměrný plat totiž tehdy dosahoval zhruba 1 200 korun. Celkem se vyrobilo 85 tisíc těchto automobilů, ale potkat jej dnes na silnici se rovná zázraku.
„Zálibu Čechů v historických vozech dokumentuje i další říjnová aukce, ve které se prodal Land Rover z roku 1948 určený k renovaci,“ informoval Pavel Krejčíř, expert na sběratelství a starožitnictví portálu Aukro. „Zajímavostí tohoto vozidla je, že na karoserii byla použitá slitina hliníku a magnézia, Birmabright, díky čemuž nepodléhá korozi,“ vysvětlil.
Aktuální nabídka na Aukro v polovině listopadu je ve znamení motocyklových veteránů. Nejdražším kouskem je statická replika Daimler Reitwagen za cenu blížící se šesti stům tisícům korun. Za rozumných 58 tisíc je v nabídce motoveterán Jawa 550 Pionýr, o deset tisíc lacinější je Jawa 250, typ Panelka, z roku 1968. A za necelých dvacet tisíc lze na Aukro pořídit modrou ČZ 175 z roku 1969.
Na Aukru. Nikoliv Na Aukro.
Šílenství….Co jiného dodat!
Dobrý den. Takže dnes když je plat v dělnickém 20 000,-Kč a cena auta 400 000,-Kč tak je vlastně také nedostupné. Nebo ne? Děkuji za odpověď.