Analytici především s napětím očekávají, zda Meta dokáže udržet růstovou trajektorii v zapojení uživatelů na svých platformách, zejména na Facebooku a Instagramu. Vzhledem k tomu, že tyto platformy dosahují dospělosti, je třeba si položit otázku: Dokáže si Meta udržet působivé nárůsty uživatelské aktivity, které jsou zdrojem solidního růstu objemů prodeje reklamy?
Zvláště zajímavé je, zda firma dokáže udržet ceny reklamy, zejména s ohledem na mírný pokles průměrných cen reklamy, který byl zaznamenán v druhé polovině roku 2023. Investoři také rádi posoudí efektivitu investic společnosti Meta do reklamních technologií, včetně umělé inteligence, a to, jak přispěly k návratnosti reklamních výdajů pro inzerenty.
Z finančního hlediska se společnost Meta jeví jako silná a disponuje silnou rozvahou se 47 miliardami dolarů v hotovosti a výrazným nárůstem provozní hotovosti na 71 miliard dolarů v roce 2023. Navzdory zvýšeným kapitálovým investicím se kapitálové výdaje v roce 2023 snížily, což vedlo k výraznému nárůstu volného peněžního toku na 44 miliard dolarů.
Vyhlášení čtvrtletní dividendy ve výši 0,50 amerických dolarů na akcii na začátku roku 2024 naznačuje důvěru společnosti ve svou finanční situaci. Plány společnosti Meta na zpětný odkup akcií a akvizice však mohou být omezeny pokračujícím dohledem amerického antimonopolního úřadu (FTC, Federal Trade Commission, pozn. red.).
Aby si Meta udržela nedávný silný růst, musí kontrolovat rizika. Potenciál převratných technologií, jako je TikTok, odvést pozornost uživatelů, spolu s regulační kontrolou soukromí a využívání dat představuje výzvu.
Kromě toho je společnost Meta kvůli své velké závislosti na on-line reklamě vystavena poklesu inzerce, ke kterému může dojít během hospodářské recese. Investoři proto budou pozorně sledovat, jak se Meta vypořádá s těmito riziky a jak se vypořádá s potenciálními regulačními překážkami při snaze o udržitelný růst.
Autor je tržní analytik společnosti eToro
(Redakčně upraveno)