Německo – a s ním i Česko – má další problém. Číňané mu „za humny“ postaví svůj první evropský závod na výrobu elektroaut

Názor
Největší evropská automobilka, Volkswagen, má další problém – a Evropa, Německo i Česko s ním. Největší čínský výrobce elektroaut (a po Tesle druhý největší na světě, pozn. aut.), automobilka BYD, postaví svůj první závod v Evropě. A to v Maďarsku.
Automobilový průmysl se v Německu vinou nezvládnuté energetické přeměny a zelené ideologie hroutí v přímém přenosu. Ilustrační foto: Pixabay.com

To vše v době, kdy Volkswagen razantně škrtá a ve svých závodech v Německu ukončuje nábor nových pracovníků, neboť absolutně nezachytil trend elektromobility a nedokázal zároveň v Bruselu ubránit vozy se spalovacími motory. Nepostaví proto ani gigafactory v Česku.

Přitom z hlediska objemu globálních emisí je vlastně jedno, zda v EU kompletně jezdí auta se spalovacími motory nebo kompletně elektroauta.

PSALI JSME:
Green Deal se ocitá pod palbou Paříže a Berlína. Německo leká příliv aut z Číny, Francii další zhoršení ratingu

Globální emise budou plus mínus stejné; vždyť veškerá auta se spalovacími motory v EU se na globálních emisích podílejí z jednoho až dvou procent. A elektroauto jako takové je náročně na emise při své výrobě a částečně i při provozu, zejména je-li napájeno elektřinou vyrobenou z uhlí.

Teď tedy, zdá se, budou v EU jezdit více a více elektroauta; ovšem dost možná hlavně ta čínská, vyráběná třeba právě v Maďarsku. O Německu se ještě před pár lety říkalo, že má vše – zejména energetickou a přistěhovaleckou politiku – promyšlené a že vše zvládne.

PSALI JSME:
Volkswagen končí s náborem nových zaměstnanců. Je v kleštích drahých energií a tuhých zelených regulací

Teď:

1) se na patnáct let upsalo Kataru, sponzoru Hamásu, k odběru plynu, neboť si povypínalo jaderné elektrárny;

2) ulicemi mu pochodují masy propalestinských antisemitů, které zjevně nedokázalo začlenit;

3) automobilový průmysl se mu vinou nezvládnuté energetické přeměny a zelené ideologie hroutí v přímém přenosu; Číňané mu „za humny“ staví svůj první evropský závod na elektroauta.

PSALI JSME:
Volkswagen a jeho Audi se v obavě ze ztráty trhu investičně spojují s čínskými automobilkami

Teprve po více než třiceti letech, zdá se, plně doceníme prozíravost britské premiérky Margaret Thatcherové, jež oponovala znovusjednocení Německa. Asi již tehdy tušila, že Němci, jak praví klasik, nečiní malých chyb, a dojde-li na znovusjednocení, nikdy nebudou moci být dost malé, aby nestáhly hned celou Evropu.

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Západu hrozí „druhý čínský šok“

Zavřít reklamu ×
  1. Vysvětlí mi někdo tuto větu z hlediska gramatiky i smyslu? Němci – malé – nestáhly … všechny tři rody v jednom mužský (Němci) – malé (střední) – nestáhly (ženský)
    „Asi již tehdy tušila, že Němci, jak praví klasik, nečiní malých chyb, a dojde-li na znovusjednocení, nikdy nebudou moci být dost malé, aby nestáhly hned celou Evropu.“

    • Dobrý den, jde o nevyjádřený podmět (chyby), takže ypsilon je v pořádku. Malé je přídavné jméno, takže nejde o podmět.
      Redakce

  2. Pokud v té fabrice nebude levná čínská pracovní síla ale drahá německá ( pokud jí najde ), jejich baterková auta budou stejně drahá, jako místní.

  3. Hlavně, že Leyenová pořád hlásá, něco o jednotě států, v EU…Ona asi žije na Marsu, a neví, co se děje v EU…

  4. ČR je už prakticky odstavena od prosperity. Nejsou tu pracovní síly(dost jich uteklo na západ),elektřina téměř nejdražší,dálnice pořád ne a ne dostavit…Žádný zahraniční investor už tady peníze neutratí. Fiala potápí tento stát a ještě se u toho směje. Je to mimoň,který nemá ve vládě co pohledávat! Ničemu nerozumí,akorát všechno svádět na Babiše….To je sakra málo!

  5. Pane Kovando, zamyslete se. Německou bylo 40 let tahounem celé Evropy a stále je. Není pochyb, že i nadále bude a veškeré strašení jak se Německý průmysl hroutí je tak trochu mimo. Díky EU se evropské automobilky trochu probraly z letargie nad elektromobilitou a jejich konkurenceschopnosti to do budoucna pomohlo. Jinak by je už opravdu mohla Čína a Tesla jednou převálcovat. Zatím to nehrozí. Čínská auta se v Evropě stále prodávají za vysoké ceny na to, že jsou z Číny. Revoluce jak ji popisujete se nekoná.

  6. To se dalo cekat.Madarsko si polepsi protoze si dela politiku,obchodovani podle sveho a nehledi na urazky EU a nebo vyhrozovani.Madarsku jde o ekonomicky prospech sve zeme.

  7. no oni ti číňani na tom s těma elektrošrotama taky nejsou kdovíjak dobře a kdyby jim to tamní vláda nekompenzovala, skončili by stejně jako VW. Ale hádám do dvou let se i ti šikmoocí na to vykašlou, protože ty auta zkrátka nebude nikdo kupovat.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Ekonomika

Německý ZEW index nejlepší za poslední dva roky

Důvěra investorů v německou ekonomiku se v dubnu zlepšila více, než se čekalo. ZEW index (index podnikatelské nálady, pozn. red.) ve složce očekávání stoupl na 42,9 bodu z březnových 31,7 bodu, což je nejvyšší …

Průmysl v eurozóně meziměsíčně posílil

Průmyslová výroba v eurozóně v březnu meziměsíčně vzrostla o 0,8 procenta. Podílely se na tom všechny čtyři největší ekonomiky v bloku. Výroba vzrostla v Německu (1,1 %), Francii (0,2 %), Itálii (0,1 %) i Španělsku …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB