Službu Mall Pay propagují na jejím webu neexistující „spokojení zákazníci“. Komentáře jsou skutečné, hájí se firma

Názor
Smyšlení „spokojení zákazníci“ se objevují především na webových stránkách neseriózních firem. Podle specialistů jde o velmi častou manipulativní techniku internetových marketérů. O to větší bylo naše překvapení, když jsme „cinklé testimonialy“ (pozitivní vyjádření zákazníků) našli na webových stránkách Mall Pay nové platební metody, která umožňuje zaplatit až do 14 dnů od vyzkoušení zboží.
Screenshot webové stránky Mall Pay. Reprofoto: Mall Pay/FAEI.cz

Mluvčí skupiny Mall.cz jsme proto položili otázku, proč jsou na webu https://mallpay.cz/ používány smyšlené testimonialy, tedy osobní doporučení spokojených zákazníků. Každého z údajných spokojených nakupujících jsme totiž našli v placené fotobance Shutterstock. V tu chvíli bylo jasné, že ani jméno a příjmení „spokojeného zákazníka“, který na webu Mall Pay doporučuje odloženou platbu, není skutečné.

„Bylo skvělé, že jsem mohl ihned nakoupit a platit až po rozbalení. Objednal jsem těsně před výplatou a doma si zboží prohlédl před zaplacením,“ tvrdí například Jiří Zemánek, jehož na Shutterstocku najdete pod číslem fotografie 1145571839.

Další ze „spokojených nakupujících“, Barbora Mádrová (1063838030), slibuje: „Všem svým známým vás doporučím, taková služba tady chyběla.“ O čem vlastně služba odložené platby je, napsal bez servítků Ondřej Šmída (1111663835): „Díky vám jsem nemusel dráždit manželku louděním financí z domácího rozpočtu.“

Společnost Mall Group údajně použila testimonialy skutečných zákazníků. „Ale z důvodu ochrany dat jsme změnili jméno a fotografii,“ tvrdí mluvčí Mallu Táňa Lálová. Faktem je, že Barbora Mádrová, Ondřej Šmída a Jiří Zemánek ve skutečnosti vypadají jinak a jmenují se jinak. Koláž: Mall Pay.cz/Shutterstock.com/FAEI.cz

Skutečné komentáře vs. falešné údaje

„Jde o skutečné komentáře zákazníků. Z důvodu ochrany dat jsme změnili jméno a fotografii, výpovědi zůstávají původní, skutečné,“ tvrdí mluvčí Mallu Táňa Lálová. Že by právě Mall Group nebyla schopna se dohodnout ani se třemi ze svých zákazníků, aby byla u testimonialů na webu zveřejněna jejich pravá totožnost?

Klíčová otázka totiž zní: Má tohle jeden z největších tuzemských internetových prodejců zapotřebí? Odpověď zní: Zřejmě ano. Mall totiž podle všeho vytáhl do boje proti dobírce, kterou považuje za „zastaralý typ platby“, ale která je však podle průzkumů stále nejoblíbenější tuzemskou formou platby pro zhruba třetinu lidí, kteří nakupují na internetu.

Důvodem zřejmě nebude jen zvýšení zákaznického pohodlí a možnost, že si zákazníci budou moci zboží vyzkoušet předtím, než je zaplatí, ale především fakt, že dobírka jako platební metoda je u obchodníků ve značné neoblibě. Jak jsme uvedli, jsou to totiž oni, kdo musí nést náklady na dopravu „tam a zpět“, pokud zákazník objednané zboží nepřevezme.

PSALI JSME:
Může bezúročná odložená platba nahradit tradiční dobírku? Mall Pay „vrtí psem“, jak se dá

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Milujeme hrady a zámky. Návštěvnost je famózní

Názor
Návštěvníci, ti z tuzemska i ze zahraničí, mají rádi naše hrady a zámky. Historie v nich zhmotněná je jako magnet. Návštěvnost je famózní. Hradní správci, většinou mladší a nadšení lidé, zároveň do středověkých ochozů a věží vnesli marketing. Rozdělí i zříceninu na okruhy, vyšperkují je projekcemi nebo divadlem a pak tam rodina za víkend nechá i tisíce korun.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru