V projektu Fresh Outlet už Prazdroj pomohl proměnit vzhled 6 000 hospod

Určitě si nějakou takovou hospodu vybavíte: Jak šel čas, přibývaly nad vchodem poutače všech pivovarů, se kterými provozovatel postupně uzavíral smlouvy. Ale u výčepu? Tam už dnes žádné z inzerovaných piv nedostanete. V nabídce je značka, na které se dá nejvíc vydělat, protože má nejvýhodnější velkoobchodní ceny.
Restaurace u Měšťáků po změně exteriéru. Foto: Plzeňský Prazdroj

Současný trend je přesně opačný. Umožnit hostům, aby si našli svou oblíbenou značku, a nemuseli se při tom prokousávat světelným smogem, ani zavádějícími nabídkami.

Plzeňský Prazdroj například delší dobu rozvíjí program Fresh Outlet zaměřený na vylepšování exteriérů hospod a restaurací, do kterých dodává pivo. V posledním roce jej výrazně akceleroval a zamířil s ním i do menších měst a na vesnice.

Z měst na vesnice

„V uplynulém roce jsme proměny výrazně urychlili a jen letos jsme za prvních sedm měsíců vylepšili 1 300 provozoven v celém Česku. Teď se nejvíce zaměřujeme na okraje velkoměst, okresní a menší města, ale i na vesnické provozovny,“ potvrzuje Olga-Anna Hurníková, která má projekt Fresh Outlet v Prazdroji na starosti.

Restaurace u Měšťáků před změnou exteriéru. Foto: Plzeňský Prazdroj

Celkem pivovar oživil ve spolupráci s předními odborníky na architekturu a design vzhled exteriérů již 6 000 hospod a restaurací, tedy téměř třetiny z dvaceti tisíc tuzemských podniků, ve kterých se čepují jeho piva. Sedm z deseti upravených provozoven je přitom nyní už mimo Prahu a krajská města, kde v roce 2020 projekt začínal.

Pivovar si uvědomuje odpovědnost za to, jak navenek působí podniky, kam dodává pivo i svá reklamní označení. A to i přesto, že Prazdroj hospody nevlastní. Nová podoba venkovního označení hospod výrazně omezuje vizuální smog, snižuje množství nadbytečných a rušivých světelných efektů a snaží se citlivě sladit vzhled podniku s okolní zástavbou.

Změny se totiž netýkají jen označení hospod, vývěsních štítů či světelných reklam. Často po dohodě s hospodskými dochází k úpravě celého zevnějšku včetně nové fasády.

Příkladem takové úpravy je Restaurace u Pechtů, snímek je před změnou. Foto: Plzeňský Prazdroj

V jednoduchosti je síla

„Vzhled podniků zásadně ovlivňuje jejich návštěvnost. Host raději půjde do restaurace, která nemá polepenou celou výlohu a nespočet reklamních prvků na fasádě. Máme potvrzeno, že jednoduché a čitelné označení a přehledná prezentace nabídky navigují lidi do podniku. To je zásadní výhoda i důvod, proč náš nový vizuální styl chtějí i majitelé podniků na malých městech,“ vysvětluje Hurníková.

Hospody mimo centra velkých měst se vlastní prezentaci dříve tolik nevěnovaly, ale dnes se jejich přístup mění. Aby si provozovatelé udrželi zákazníky a třeba i nalákali nové, je třeba mít hospodu nejen čistou, ale také vzhlednou a upravenou. Před letošní letní sezonou si nové označení včetně nové fasády pořídili například v hospůdce U Pechtů na předměstí Plzně.

„Jsme těsně vedle turistické a cyklistické trasy. Nové značení od Prazdroje je viditelné a přitom vkusné, nijak neruší. Pomáhá tomu, že si nás všimne více lidí a zavítají k nám i ti, které dřívější fasáda nezaujala. Teď působí hospoda atraktivnějším dojmem, pohledová strana jednoznačně prokoukla,“ říká provozovatel Martin Pejchar.

A na tomto snímku už po změně. Foto: Plzeňský Prazdroj

Větší ohlas mezi hosty potvrzuje i Iveta Fořtová, majitelka Restaurace Veselka ze Seče na Chrudimsku: „Už dlouho jsem si říkala, že musíme fasádu i značení hospody změnit. Odhodlali jsme se k tomu loni na podzim a rozhodně nelituji. Od místních máme pozitivní ohlasy. A nový vzhled láká i výletníky v mnohem větším počtu než dříve. Kromě nové fasády jsme rozšířili také zahrádku. I na vsi se musíte měnit a pořád živnost posouvat k lepšímu.“

Hostinští si mohou vybírat

Střídmější reklamní označení Prazdroj instaluje u všech nových či rekonstruovaných hospod, nebo tam, kde nově začnou odebírat jeho piva. Hostinští si mohou vybrat z různých návrhů, které jim pivovar ve spolupráci s designéry a odborníky na veřejný prostor v daném místě nabídne.

„Nemáme jeden vzor, který bezhlavě aplikujeme všude stejně. Ukazujeme hospodským, jak by mohl jejich podnik vypadat, a oni si vybírají finální řešení. V návrzích vždy zohledňujeme charakter místa, velikost provozovny nebo technické možnosti umístění nápisů a poutačů na fasádách.

Někde dojde po dohodě s majitelem ke kompletní úpravě vzhledu včetně fasády, někde instalujeme jen nové označení. Svou roli v konečném vzhledu hospody hraje také podoba celé budovy i její umístění v ulici,“ dodává Olga-Anna Hurníková z projektu Fresh Outlet.

PSALI JSME:
Prazdroji loni vzrostl export o 13 procent

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Apple na to stále má

Apple tento týden ukázal svou velkolepost, protože překonal očekávání tržeb a zisku, zvýšil dividendu a oznámil zpětný odkup akcií v hodnotě 110 miliard dolarů. Mnozí investoři začali pochybovat, zda Apple stále na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB