V projektu Fresh Outlet už Prazdroj pomohl proměnit vzhled 6 000 hospod

Určitě si nějakou takovou hospodu vybavíte: Jak šel čas, přibývaly nad vchodem poutače všech pivovarů, se kterými provozovatel postupně uzavíral smlouvy. Ale u výčepu? Tam už dnes žádné z inzerovaných piv nedostanete. V nabídce je značka, na které se dá nejvíc vydělat, protože má nejvýhodnější velkoobchodní ceny.
Restaurace u Měšťáků po změně exteriéru. Foto: Plzeňský Prazdroj

Současný trend je přesně opačný. Umožnit hostům, aby si našli svou oblíbenou značku, a nemuseli se při tom prokousávat světelným smogem, ani zavádějícími nabídkami.

Plzeňský Prazdroj například delší dobu rozvíjí program Fresh Outlet zaměřený na vylepšování exteriérů hospod a restaurací, do kterých dodává pivo. V posledním roce jej výrazně akceleroval a zamířil s ním i do menších měst a na vesnice.

Z měst na vesnice

„V uplynulém roce jsme proměny výrazně urychlili a jen letos jsme za prvních sedm měsíců vylepšili 1 300 provozoven v celém Česku. Teď se nejvíce zaměřujeme na okraje velkoměst, okresní a menší města, ale i na vesnické provozovny,“ potvrzuje Olga-Anna Hurníková, která má projekt Fresh Outlet v Prazdroji na starosti.

Restaurace u Měšťáků před změnou exteriéru. Foto: Plzeňský Prazdroj

Celkem pivovar oživil ve spolupráci s předními odborníky na architekturu a design vzhled exteriérů již 6 000 hospod a restaurací, tedy téměř třetiny z dvaceti tisíc tuzemských podniků, ve kterých se čepují jeho piva. Sedm z deseti upravených provozoven je přitom nyní už mimo Prahu a krajská města, kde v roce 2020 projekt začínal.

Pivovar si uvědomuje odpovědnost za to, jak navenek působí podniky, kam dodává pivo i svá reklamní označení. A to i přesto, že Prazdroj hospody nevlastní. Nová podoba venkovního označení hospod výrazně omezuje vizuální smog, snižuje množství nadbytečných a rušivých světelných efektů a snaží se citlivě sladit vzhled podniku s okolní zástavbou.

Změny se totiž netýkají jen označení hospod, vývěsních štítů či světelných reklam. Často po dohodě s hospodskými dochází k úpravě celého zevnějšku včetně nové fasády.

Příkladem takové úpravy je Restaurace u Pechtů, snímek je před změnou. Foto: Plzeňský Prazdroj

V jednoduchosti je síla

„Vzhled podniků zásadně ovlivňuje jejich návštěvnost. Host raději půjde do restaurace, která nemá polepenou celou výlohu a nespočet reklamních prvků na fasádě. Máme potvrzeno, že jednoduché a čitelné označení a přehledná prezentace nabídky navigují lidi do podniku. To je zásadní výhoda i důvod, proč náš nový vizuální styl chtějí i majitelé podniků na malých městech,“ vysvětluje Hurníková.

Hospody mimo centra velkých měst se vlastní prezentaci dříve tolik nevěnovaly, ale dnes se jejich přístup mění. Aby si provozovatelé udrželi zákazníky a třeba i nalákali nové, je třeba mít hospodu nejen čistou, ale také vzhlednou a upravenou. Před letošní letní sezonou si nové označení včetně nové fasády pořídili například v hospůdce U Pechtů na předměstí Plzně.

„Jsme těsně vedle turistické a cyklistické trasy. Nové značení od Prazdroje je viditelné a přitom vkusné, nijak neruší. Pomáhá tomu, že si nás všimne více lidí a zavítají k nám i ti, které dřívější fasáda nezaujala. Teď působí hospoda atraktivnějším dojmem, pohledová strana jednoznačně prokoukla,“ říká provozovatel Martin Pejchar.

A na tomto snímku už po změně. Foto: Plzeňský Prazdroj

Větší ohlas mezi hosty potvrzuje i Iveta Fořtová, majitelka Restaurace Veselka ze Seče na Chrudimsku: „Už dlouho jsem si říkala, že musíme fasádu i značení hospody změnit. Odhodlali jsme se k tomu loni na podzim a rozhodně nelituji. Od místních máme pozitivní ohlasy. A nový vzhled láká i výletníky v mnohem větším počtu než dříve. Kromě nové fasády jsme rozšířili také zahrádku. I na vsi se musíte měnit a pořád živnost posouvat k lepšímu.“

Hostinští si mohou vybírat

Střídmější reklamní označení Prazdroj instaluje u všech nových či rekonstruovaných hospod, nebo tam, kde nově začnou odebírat jeho piva. Hostinští si mohou vybrat z různých návrhů, které jim pivovar ve spolupráci s designéry a odborníky na veřejný prostor v daném místě nabídne.

„Nemáme jeden vzor, který bezhlavě aplikujeme všude stejně. Ukazujeme hospodským, jak by mohl jejich podnik vypadat, a oni si vybírají finální řešení. V návrzích vždy zohledňujeme charakter místa, velikost provozovny nebo technické možnosti umístění nápisů a poutačů na fasádách.

Někde dojde po dohodě s majitelem ke kompletní úpravě vzhledu včetně fasády, někde instalujeme jen nové označení. Svou roli v konečném vzhledu hospody hraje také podoba celé budovy i její umístění v ulici,“ dodává Olga-Anna Hurníková z projektu Fresh Outlet.

PSALI JSME:
Prazdroji loni vzrostl export o 13 procent

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Největší evropskou firmou se stal Novo Nordisk

Dánská farmaceutická společnost Novo Nordisk se v pátek stala největší evropskou firmou podle tržní hodnoty. Její tržní hodnota v úvodu pítečního burzovního obchodování přesáhla úroveň v přepočtu 9 350 miliard …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Home office? Změny spíše kosmetické

Poradna
Měly to být změny velké, snad až převratné. Novela zákoníku práce, jejíž některá ustanovení vstupují v platnost 1. října, měla mj. výrazně usnadnit používání tzv. práce na dálku (home office). Takové bylo očekávání, ale co novela skutečně přináší?