Autorizované servisy se loni podle auditu výrazně zhoršily

Mnohé značkové servisy se loni zhoršily a v některých případech dosáhly hodnocení kvality jen ve výši 38 procent ze sta možných. Naopak neznačkové servisy si loni vedly meziročně lépe. Vyplynulo to z ročního hodnocení služby Audit servisů, kterou poskytuje společnost Cebia a o níž redakci FAEI.cz informovala šéfka marketingu a komunikace společnosti Bára Minksová.
Obecně loni platilo, že nejhorší práci prováděly servisy v prvním kvartálu. Ilustrační foto: Pixabay.com

Práce a opravy v autoservisech podle auditu vykazovaly velké rozdíly v kvalitě. Šlo především o rozdíly mezi autorizovanými a neautorizovanými servisy. Cebia provádí kontroly v pěti různých variantách: Po opravě, Před opravou, Po pojistné události, Mystery Repair a Pick-up. Její službu využívají především leasingové společnosti, ale ve výsledku je přínosná i pro běžné motoristy.

„Mnohé neautorizované servisy dosahovaly lepších výsledků než velké značkové servisy s často neosobním přístupem,“ informoval Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. Dodává, že naprosto rozdílné výsledky vykázaly například i dvě provozovny stejného dealera. „Problém bývá v lidech a jejich přístupu k práci,“ konstatoval ředitel.

Podle Pajera Cebia dostává od majitelů a ředitelů servisů i na negativní zjištění pozitivní zpětnou vazbu za náměty, co zlepšit. „Mrzí nás naše určité pochybení servisních úkonů, ze kterých jsem vyvedl patřičné opatření, aby se už v budoucnu nestaly,“ reagoval například na špatné hodnocení vedoucí jednoho z kontrolovaných značkových servisů v Praze.

PSALI JSME:
Zákaznice vyměněné díly nikdy neviděla. Autoservisy se vloni zhoršily, více ty autorizované

Obecně loni platilo, že nejhorší práci prováděly servisy v prvním kvartálu, kdy celková kvalita, tedy kvalita autorizovaných i neautorizovaných servisů dohromady, dosáhla pouhých 87 procent, zatímco v posledním kvartálu se vyšplhala na 97 procent. Lze tedy s nadsázkou říci, že ti, kdo havarovali na konci roku, měli často lépe opravené auto než ti, kteří servis navštívili z kraje roku.

Častým nedostatkem bylo zejména špatné lícování a pasování dílů a závady v lakování. Ve značkovém autoservisu v Havlíčkově Brodě dokonce nechali na autě poškozený díl. V Českých Budějovicích pak například u Škody Octavia nelícoval nárazník po výměně bočnice a po lakování vozidlo neočistili. Celkové hodnocení auditu „Po pojistné události“ v tomto servisu nedosáhlo ani 40 procent.

Vadu v lakování a špatné slícování zadního víka s nárazníkem a levým zadním blatníkem odhalil audit „Po pojistné události“ i v dalším pražském značkovém servisu, který vykázal hodnocení jen ve výši 62 procent. V rámci typu auditu „Po opravě“, tedy při pravidelném servisu vozu, byly nejčastějšími prohřešky nedoplnění chladící kapaliny nebo nevyměněné nefunkční žárovky.

PSALI JSME:
Kvalita tuzemských autoservisů se loni mírně zhoršila

Zavřít reklamu ×
  1. Dojde doba garážových mistrů a pokoutných opravářů! Proč! Europarlament pracuje na směrnici kdy na starších autech nebude možné vyměnit motor nebo udělat generální opravu brzd. Prý se to nevyplatí a takové auto bude muset do šrotu a majitel si půjde pro své elektroauto. I tak jde přinutit lidi na nákup elektroaut!Já si naštěstí opravuji auto sám a tudíž nebudu v žádné evidenci jestli si měním na autě převodovku nebo dělám větší opravy.Lituji ty co tuto možnost nemají.

Napsat komentář: Marek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

V dílnách Škoda Motorsport vzniká unikátní vůz

V dílnách Škoda Motorsport právě vzniká unikátní vůz. Jako výsledek nekončícího technického vývoje na cestě k udržitelnosti se rodí koncept Enyaq RS Race. Nahlédněte za kulisy jeho vývoje. Nepůjde jen designovou …

Cyklisté při nehodách umírají, ale helmy nenosí

Cyklisté patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Při dopravních nehodách zemřelo v loňském roce 39 cyklistů, další stovky končí se zraněním. Jak vyplývá ze statistik zveřejněných Policií ČR, je to o …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Na vlastní oči: Jak fungují americké armádní „brýle“ nočního vidění

Reportáž
Vidět lépe než nepřítel a mít možnost vést plnohodnotné boje i v temné noci bylo snem všech vojevůdců v historii. Toto přání se dočkalo svého naplnění až ve 20. století. Dnes používají přístroje nočního vidění, takzvané noktovizory, všechny moderní armády včetně jednotek bojujících na Ukrajině. Jak fungují nejmodernější tipy „brýlí“ nočního vidění? A jsou skutečně tak zdatným pomocníkem? Reportér Finančních a …