Autorizované servisy se loni podle auditu výrazně zhoršily

Mnohé značkové servisy se loni zhoršily a v některých případech dosáhly hodnocení kvality jen ve výši 38 procent ze sta možných. Naopak neznačkové servisy si loni vedly meziročně lépe. Vyplynulo to z ročního hodnocení služby Audit servisů, kterou poskytuje společnost Cebia a o níž redakci FAEI.cz informovala šéfka marketingu a komunikace společnosti Bára Minksová.
Obecně loni platilo, že nejhorší práci prováděly servisy v prvním kvartálu. Ilustrační foto: Pixabay.com

Práce a opravy v autoservisech podle auditu vykazovaly velké rozdíly v kvalitě. Šlo především o rozdíly mezi autorizovanými a neautorizovanými servisy. Cebia provádí kontroly v pěti různých variantách: Po opravě, Před opravou, Po pojistné události, Mystery Repair a Pick-up. Její službu využívají především leasingové společnosti, ale ve výsledku je přínosná i pro běžné motoristy.

„Mnohé neautorizované servisy dosahovaly lepších výsledků než velké značkové servisy s často neosobním přístupem,“ informoval Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. Dodává, že naprosto rozdílné výsledky vykázaly například i dvě provozovny stejného dealera. „Problém bývá v lidech a jejich přístupu k práci,“ konstatoval ředitel.

Podle Pajera Cebia dostává od majitelů a ředitelů servisů i na negativní zjištění pozitivní zpětnou vazbu za náměty, co zlepšit. „Mrzí nás naše určité pochybení servisních úkonů, ze kterých jsem vyvedl patřičné opatření, aby se už v budoucnu nestaly,“ reagoval například na špatné hodnocení vedoucí jednoho z kontrolovaných značkových servisů v Praze.

PSALI JSME:
Zákaznice vyměněné díly nikdy neviděla. Autoservisy se vloni zhoršily, více ty autorizované

Obecně loni platilo, že nejhorší práci prováděly servisy v prvním kvartálu, kdy celková kvalita, tedy kvalita autorizovaných i neautorizovaných servisů dohromady, dosáhla pouhých 87 procent, zatímco v posledním kvartálu se vyšplhala na 97 procent. Lze tedy s nadsázkou říci, že ti, kdo havarovali na konci roku, měli často lépe opravené auto než ti, kteří servis navštívili z kraje roku.

Častým nedostatkem bylo zejména špatné lícování a pasování dílů a závady v lakování. Ve značkovém autoservisu v Havlíčkově Brodě dokonce nechali na autě poškozený díl. V Českých Budějovicích pak například u Škody Octavia nelícoval nárazník po výměně bočnice a po lakování vozidlo neočistili. Celkové hodnocení auditu „Po pojistné události“ v tomto servisu nedosáhlo ani 40 procent.

Vadu v lakování a špatné slícování zadního víka s nárazníkem a levým zadním blatníkem odhalil audit „Po pojistné události“ i v dalším pražském značkovém servisu, který vykázal hodnocení jen ve výši 62 procent. V rámci typu auditu „Po opravě“, tedy při pravidelném servisu vozu, byly nejčastějšími prohřešky nedoplnění chladící kapaliny nebo nevyměněné nefunkční žárovky.

PSALI JSME:
Kvalita tuzemských autoservisů se loni mírně zhoršila

Zavřít reklamu ×
  1. Dojde doba garážových mistrů a pokoutných opravářů! Proč! Europarlament pracuje na směrnici kdy na starších autech nebude možné vyměnit motor nebo udělat generální opravu brzd. Prý se to nevyplatí a takové auto bude muset do šrotu a majitel si půjde pro své elektroauto. I tak jde přinutit lidi na nákup elektroaut!Já si naštěstí opravuji auto sám a tudíž nebudu v žádné evidenci jestli si měním na autě převodovku nebo dělám větší opravy.Lituji ty co tuto možnost nemají.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Speed Marathon 2024: Pokuty za více než 3,5 milionu

V pátek 19. dubna se na území České republiky uskutečnila celoevropská dopravně bezpečnostní akce s názvem Speed Marathon. Jejím cílem bylo především snížení dopravní nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních …

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Neúprosný zákon trhu: Třetina nových bytů se kupuje na kšeft

Analýza
Zhruba třetinu bytů či domů nekupují jejich majitelé proto, aby v nich bydlelo, ale jako investici, na níž chce vydělat. Někteří developeři dokonce začali část své nabídky cíleně směřovat právě do toho segmentu. Například Cental Group sdělil Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz), že investiční byty nabízí v jednom svém novém pražském projektu.