Čtvrtina motoristů už využila asistenční služby. Jejich podmínky se mohou lišit

Čtvrtina českých motoristů už podle průzkumu společnosti ČPP Servis na začátku letní turistické sezóny v minulosti využila asistenční služby. Ve třech čtvrtinách případů to přitom bylo kvůli poruše vozu, ve čtvrtině kvůli nehodě.
Asistenční služby nejčastěji pomáhají při odtahu vozu do nejbližšího servisu. Ilustrační foto: Depositphotos.com

I podle poznatků Direct pojišťovny je odtah po nehodě jednou z nejčastějších služeb, které lidé využívají. „Je to zhruba ve čtyřiceti procentech případů. Podobně časté jsou i výjezdy kvůli tomu, že vozidlo zůstane nepojízdné kvůli poruše,“ upřesňuje její mluvčí Nela Maťašeje.

„Služby asistenčních služeb motoristé ocení až v okamžiku, kdy její služby využijí,“ říká předseda sboru jednatelů ČPP Servis David Krňávek. Do té doby podle něj věří, že je nikdy potřebovat nebudou.

Co umí autoasistence?

„Přesto jsou při sjednávání pojištění vozu velmi poptávané, majitele auta zajímá především rozsah asistenčních služeb a často si připlácejí za nadstandardní benefity. Mezi nejčastější patří logicky odtah vozu a zajištění jeho opravy, nicméně autoasistence umí daleko víc,“ naznačuje Krňávek.

V téměř třech čtvrtinách případů (73 %) využívají lidé autoasistenci při poruše vozu, ve čtvrtině případů při dopravní nehodě. Asistenční služby dokáží krýt záda i v situaci, když řidič ztratí klíče od svého vozidla. Z interních dat České podnikatelské pojišťovny, která řeší zhruba 30 tisíc asistenčních zásahů ročně, přitom vyplývá, že každý druhý zásah míří k poruše motoru.

„Z ostatních závad se často vyskytuje porucha převodovky, defekt pneumatiky nebo problémy s baterií, kdy je nutné vůz nastartovat přes startovací kabely. Pravidelně dochází k výraznému počtu nárůstu výjezdů mezi červnem a září,“ vypočítává David Krňávek.

Chyba při tankování

Podle údajů Directu lidé volají asistenční službu zhruba v sedmi procentech případů kvůli defektu pneumatiky, podobný počet volání je i kvůli vybité baterii.

„Zbylé případy už nejsou tak časté. Asistence například pomáhala, když klientovi došlo palivo nebo když omylem natankoval jiné palivo, než měl, například naftu místo benzinu. Podobně časté jsou i případy, kdy řidič ztratí, zalomí nebo si zabouchne klíč autě,“ dodává Nela Maťašeje.

„Asistenční služby nicméně nabízejí i řadu dalších možností, jako je např. zajištění náhradního ubytování, úhrada nákladů na cestu zpět domů nebo úschova nepojízdného vozidla. Právě v těchto benefitech jsou často mezi jednotlivými pojistnými smlouvami velké rozdíly, proto je vhodně si i tyto možnosti prozkoumat,“ doporučuje Krňávek.

Asistenční služby přitom nejčastěji pomáhají při odtahu vozu do nejbližšího servisu, tuto službu využilo 49 procent z těch, kteří už s autoasistencí zkušenost mají. Druhou možností je odvoz porouchaného či nabouraného vozu až do místa bydliště, což využilo 28 procent lidí.

Seznamte se ale pečlivě s konkrétními podmínkami pojistného produktu, než podepíšete smlouvu. Například limit na odtah se může lišit. Na nabídce Directu to demonstruje Nela Maťašeje: „U základní varianty vám limit stačí na odtah do nejbližšího servisu do zhruba 44 kilometrů, u o stupeň vyšší varianty je to pak odvoz kamkoliv do zhruba 124 kilometrů, u další varianty až do 324 km a nejvyšší varianta XL je u nás dokonce bez omezení.“

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB