Devět z deseti firem chce letos zvýšit mzdy. Pětina lidí si i tak hledá novou práci

Lidé na svých peněženkách pocítí, že se české ekonomice daří. Většina firem bude letos zvyšovat mzdy a plánuje i nábor nových lidí. Optimistů mezi manažery ale rapidně ubývá. Vyplývá to ze závěrů průzkumu Puls ekonomiky, který zveřejnila mezinárodní poradenská společnost KPMG.

Nejčastěji měnili zaměstnavatele lidé pracující v sektoru hotelnictví a stravování, což je již tradičně obor s nejvyšší mírou fluktuace zaměstnanců. Foto: Pixabay

V průběhu letošního roku chce devět firem z deseti zvýšit mzdy. Většinou půjde o navýšení do pěti procent. O deset procent zvýší mzdy až 35 % tuzemských podniků. Více než polovina podniků bude letos nabírat nové zaměstnance a v horizontu tří let chce 62 % českých firem přijmout další lidi.

ŠÉFOVÉ MAJÍ MÁLO OPTIMISMU

Čeští šéfové ale nehledí do letošního roku s velkým optimismem. Jen necelá třetina z nich (29 % dotázaných) věří, že se letos ekonomická situace meziročně zlepší. Téměř polovina (44 % očekává), že se nezmění a čtvrtina se obává, že se proti minulému roku zhorší.

Zatímco v roce 2015 byli Češi nejoptimističtější v zemích střední a východní Evropy, letos jsou na opačném konci pomyslného žebříčku optimismu. Propad míry optimismu v Česku je naprosto zásadní, před třemi lety totiž očekávalo zlepšení 57 %, letos již jen tři procenta. Pro srovnání – na Slovensku se situace téměř nezměnila.

DOBRÝCH ZAMĚSTNANCŮ JE MÁLO

Negativní výhled může souviset s napjatou situací na trhu práce, uvádí KPMG. Podle 66 % manažerů je to právě kvalifikovaná pracovní síla, co českým podnikům nejvíce pomáhá držet krok s konkurencí. Dobrých zaměstnanců je ale málo a má to dopad na fungování firem.

Pro sedm z deseti českých respondentů (72 %) je to s odstupem největší problém, který ohrožuje růst obratu podniků. Právě proto je udržení kvalitních zaměstnanců už tři roky nejvýznamnější oblastí, kterou se vedení firem zabývá. Tvrdí to téměř devět z deseti manažerů. Stejné množství z nich plánuje zvyšovat mzdy,

PĚTINA LIDÍ SI HLEDÁ NOVOU PRÁCI

S průzkumem KPMG Puls ekonomiky korespondují data zveřejněná v nejnovějším globálním průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad. Z té vyplynulo, že za uplynulý půlrok změnilo práci 18 % Čechů a že zhruba pětina lidí si aktuálně novou práci buď aktivně hledá, nebo se po zajímavých pracovních příležitostech u jiného zaměstnavatele poohlíží.

Jako nejčastější důvod pro změnu zaměstnavatele uvedli respondenti průzkumu nespokojenost se stávajícím zaměstnavatelem (26 %), získání lepších podmínek (21 %) a osobní důvody (21 %). Nejčastěji měnili zaměstnavatele lidé pracující v sektoru hotelnictví a stravování, což je již tradičně obor s nejvyšší mírou fluktuace zaměstnanců.

Z průzkumu dále vyplynulo, že se současným zaměstnavatelem jsou spokojeny dvě třetiny (65 %) českých zaměstnanců, z toho 16 % je spokojeno velmi. Nespokojenost vyjádřilo pouze osm procent respondentů a pouze jedno procento je zaměstnanců velmi nespokojených.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Zaměstnání

Nabídka volných pracovních míst klesá

Navzdory nepřesvědčivým výsledkům české ekonomiky v posledním roce a půl se situace na trhu práce rozhodně nijak dramaticky nevyhrotila. Ekonomika byla sice v útlumu, na trh práce přicházeli další lidé, nicméně …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.