Kolo seženete, ale jen skladem. Chybí hlavně díly

Svět je sice zaplavený jízdními koly, v Asii se jich válí hromady, a i u nás zakopáváme na každém rohu o sdílené bicykly. Ale po covidu nejsou k mání cyklo díly. Kdo sní o kole na zakázku, ten se načeká. Poptávka kvůli uzávěrám vzrostla a globální továrna „Čína“ nestíhá.
V bazarech se teď dlouho neohřejí ani ojetá kola. Ilustrační foto: Pixabay.com

Dříve obchodníkům stačilo kola objednávat půl roku dopředu. Teď už si rezervují kapacity nejen na příští rok, ale raději už i na rok 2023. Podle cyklo specialisty Jiřího Boušky se nedostává zejména dílů Shimano.

„Bláznivá sezona, něčeho nedostatek, něčeho máme všichni dost,“ hlásí na svém webu výstižně Štěrba-Kola z Prahy 4. Situace je pozitivní snad jen v tom, že se do popředí zájmu obchodníků dostávají i čeští výrobci. Není k zahození mít vedle masivní levné Číny v záloze také šikovné české ruce.

Jakub Matouš z kolínského cyklo obchodu si myslí, že sklady budou vymetené už před prázdninami. Na krámu si jde koupit jen to, co tam je. Pokud ale někdo žádá už něco speciálního, co se musí objednávat, letos v létě se už s největší pravděpodobností nedočká. Největší smůlu tak mají lidé, kteří chtějí nebo potřebují kolo na zakázku.

„Dvakrát nám ze zamčeného sklepa ukradli nová pěkná kola. Celé rodině. Už nová nechceme. Koupili jsme si přes internet kola z druhé ruky, za pár korun, odřená, ale funkční,“ svěřuje se vášnivý cyklista Vojtěch M. z Prahy.

PSALI JSME:
Uvažujete o nákupu elektrokola? Na co se soustředit při výběru a na co si dát pozor?

V bazarech se teď dlouho neohřejí ani ojetá kola. Ceny u běžných ojetých silničních a horských kol se pohybují od tří do deseti tisíc korun.

„Na pěkné výšlapy ani nepotřebuji kolo za sto tisíc. S manželskou jsme loni jeli na patnáct let starých horských kolech až k Baltu. Sáhli jsme si na dno, jeli jsme kolem 120-190 kilometrů denně, ale byli jsme šťastní,“ říká čtyřicetiletý finančník z Prahy.

Když si už někdo pořídí drahé kolo, vyplatí se pojištění proti krádeži. Zloději totiž vidí poptávku, a tak se činí. Jen za loňský rok policie eviduje přes pět tisíc případů za úhrnem téměř 135 milionů korun. Objasnit se nakonec podařilo pětinu krádeží a zachránit tak kola za necelých šest set tisíc korun.

PSALI JSME:
Škody z krádeží kol meziročně vzrostly o 25 procent

Zavřít reklamu ×
  1. Hmmm, Čína nestíhá. U nás jsou díly na kolo dovezené z Číny neskutečně předražené (o stovky až tisíce procent). Ty samé díly na čínském Aliexpresu seženete za zlomek ceny a to ještě kolikrát s dopravou domů k vám zdarma.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Většina Čechů by chtěla na střechu solární panely

Průzkum
Úspora peněz a energetická soběstačnost. To jsou hlavní důvody toho, proč více než polovina Čechů zvažuje pořízení malých fotovoltaických elektráren na střechu svých domů. Přesto má solární panely jen pět procent populace. Překážkou je vstupní investice, administrativní náročnost, ale třeba také nedostatek informací.
Rolovat nahoru