Koronavirus opět zasáhl do prodejů nových vozidel

Po optimistickém období přišel další pokles, hlásí Svaz dovozců automobilů (SDA). Nejvíce jsou dotčeny počty registrací osobních a lehkých užitkových automobilů, kde celkové meziroční propady činí 21,7 procenta, respektive 20,8 %. Pouze segmenty motocyklů a autobusů vykazují určitý nárůst.
Vozů s čistě elektrickým pohonem, hybridů a plug-in hybridů bylo letos nově registrováno jen necelých 13 tisíc. Foto: FAEI.cz

Kromě stále rostoucích registrací osobních automobilů s elektrickým a hybridním pohonem (ty ovšem vycházejí z nízkých základů, takže „rostou rychleji“ – pozn. red.) se mírně zvýšil i podíl dieselových vozidel.

Podle statistiky Svazu dovozců automobilů registrace nových osobních automobilů poklesly od ledna do konce října o 21,74 procenta (z 211 045 na 165 154 kusy). V říjnu klesly meziročně o 15,55 procenta. Privátní automobily podle statistiky představují cca 27 procent letošních registrací, 73 procenta připadají na firemní automobily.

První je s necelými 38 procenty značka Škoda s 62 749 registrovanými osobními vozy, následuje Hyundai s více než třinácti tisíci aut a téměř osmi procenty a na třetí příčce jsou automobily koncernu Volkswagen s téměř dvanácti a půl tisíc aut a sedmi a půl procenty.

Na dalších pozicích se umístily automobilky Dacia (8 105), Toyota (7 717), Peugeot (7 039), Kia (6 918), Mercedes-Benz (6 000), Renault (5 772) a Ford (4 884). Podle statistiky SDA třetinu nejprodávanějších osobních vozů tvoří vozy Škoda: Octavia, Fabia, Scala, Karoq a Kamiq.

Pokud jde o palivo, mezi nově prodanými osobními vozy za prvních deset měsíců letošního roku vede benzín s dvěma třetinami. Podíl vozů s naftovým motorem meziročně vzrostl o více než dvě procenta na 29,5 %. To znamená, že osobních naftových automobilů bylo letos zatím prodáno necelých 49 tisíc, zatímco vozů s čistě elektrickým pohonem, hybridů a plug-in hybridů bylo nově registrováno jen necelých 13 tisíc.

Počet dovezených ojetých osobních automobilů letos od ledna do října klesl o šestnáct procent na 127 486 kusů. Jejich průměrné stáří je 10,7 roku, přičemž podíl vozidel starších deseti let činí 53,76 procenta, vozů starších patnácti let je téměř 22 procent.

PSALI JSME:
Zájem o bateriové elektromobily v Evropě táhnou dotace

×
  1. Koupit nový vůz nemá smysl.Spalovací motory budou od roku 2030 zakázány tak nebudu desetileté auto vyhazovat do šrotu kvůli EU.Pokud koupím elektrické auto tak za 10 let bude baterka po smrti a zas budu bez auta.Jediné správné řešení je LPG nebo CNG,koupit zachovalé auto na tento pohon a jezdit co to jde.Problém je i tady,každé 2 roky protáhnout takovou ojetinu přes buzerační státní instituci zvanou STK.Zlatá doba pro motoristy je nenávratně pryč.Taky mám pro jistotu elektrické kolo a to mě snad stát nezakáže provozovat.I když???

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Než to začne klouzat

Ještě jste svému autu neopatřili zimní přezutí? Průšvih to sice není, ale do pneuservisu byste se měli objednat co nejdříve, protože podle zákona o silničním provozu (360/2000 Sb.) mají řidiči povinnost použít zimní …

Lži o ojetinách odhaluje 195 milionů nových dat

Největší levotou u ojetých aut je zatajování vážných havárií. Jen za polovinu září odhalila společnost Cebia u aut dovezených ze zahraničí 2 443 havárií a poškození v celkové hodnotě 231 milionů korun. Získala totiž …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Češi zatím s vánočními nákupy otálejí

Analýza
Největší sezóna pro e-shopy je každoročně před Vánoci. Ani letos tomu nebude jinak – s tím rozdílem, že situace významně poznamenala vládní opatření kvůli onemocnění covid-19. Přepravní společnosti upozorňují, že pokud by nouzový stav trval až do Vánoc, poptávka po doručení domů bude oproti uplynulým letům enormní a nad limity navýšených kapacit většiny přepravních společností na tuzemském trhu.
Rolovat nahoru