Doposud celkové výsledky nadlepšovala výroba automobilů, která ovšem tentokrát – stejně jako většina dalších oborů – skončila v červených číslech. Průmysl se tak meziměsíčně propadl o 1,6 procenta, v meziročním vyjádření pak o 2,7 procenta.
Co bude dál? Nové zakázky vypadají velmi nadějně, avšak především jen díky nízkému srovnávacímu základu. Proto i růst objednávek v automotive o 20 procent je třeba brát v jistém smyslu s rezervou. Navíc výroba aut už vlastně v tuto chvíli nemá moc ani kam růst.
Problémem je, že náš průmysl je stále dvourychlostní, takže to vypadá tak, že na jedné straně stojí automotive, na straně druhé ostatní. Nepříjemné zprávy tento týden navíc přišly i z Německa, kde nové tovární objednávky rozhodně neoslnily. České firmy v pozici subdodavatelů tedy zřejmě nečeká žádný rychlý pozitivní obrat. Od průmyslu se zatím impulsu pro ekonomiku asi hned tak nedočkáme.
Autor je hlavní ekonom Banky Creditas
(Redakčně upraveno)
Ilustrační foto: Depositphotos.com
Čemu se divíte tady za chvíli nebude žádná Česká firma co tu platí daně !!!Zahraniční většinou neplatí a Babiš je uražen většinou neschopnými politiky a primitivy co nic jak žvanit neumí !Byt Babišem tak si sídla firem dám na Kypr jak většina