Nestlé hlásí další úspěšný rok

Zisk společnosti Nestlé v loňském roce vzrostl oproti roku 2018 o více než čtyři procenta na 604 miliony korun. Tržby dosáhly výše 11,4 miliardy Kč (v roce 2018 10,5 mld.). Firma si dlouhodobě udržuje pozici lídra na trhu potravin a nápojů v České republice. Příznivé hospodářské výsledky umožnily dokončit úspěšnou expanzi, investovat do ekologické udržitelnosti a rozvoj aktivit v oblasti České republiky a Slovenska.
Olomoucký závod Zora vloni vyrobil 41 688 tun čokoládových cukrovinek. Foto: Nestlé

„Máme za sebou další úspěšný rok. I přes aktuální situaci očekáváme, že i v letošním roce nabídneme nové vylepšené výrobky našim spotřebitelům. Kromě toho se zaměříme na snižování spotřeby plastů, zvýšení míry recyklace našich obalů a plnění našich závazků, kterými bojujeme proti změně klimatu. Inovujeme a optimalizujeme výrobu tak, abychom ve všech našich třech závodech v České republice vyráběli ekologičtěji a udržitelným způsobem,“ říká Torben Emborg, generální ředitel Nestlé Česko.

V roce 2019 vyrobily české továrny Nestlé 69 115 tun cukrovinek a chlazených potravin v hodnotě přibližně 6,3 mld. Kč. Olomoucký závod Zora vyrobil 41 688 tun čokoládových cukrovinek. Závod Sfinx, sídlící v Holešově, vyrobil 16 883 tun bonbónů. Závod Tivall v Krupce, který se orientuje na výrobu chlazených a mražených vegetariánských a veganských pokrmů a jehož majoritním vlastníkem se Nestlé stalo v roce 2018, vyrobil 10 783 tun výrobků.

Až 92 procent exportu z českých závodů Nestlé směřovalo na trhy Evropské unie, zejména do Polska, Velké Británie, Maďarska a Francie. Mimo Evropskou unii podnik exportoval především do Ruska, USA, Ukrajiny a Dubaje.

Hlavní loňskou investicí Nestlé bylo rozšíření závodu Tivall, čímž se zvýšila výrobní kapacita a vytvořil prostor pro nové výrobní linky. Investovaná částka byla na úrovni 700 milionů korun a šlo o největší jednorázovou tuzemskou investici Nestlé od privatizace.

Proces zlepšování nutričních profilů stávajících výrobků vloni pokračoval napříč celým portfoliem a společnost na český trh uvedla nové značky, např. tyčinky YES!, kávu Starbucks a vegetariánské pokrmy Garden Gourmet.

PSALI JSME:
Do čokolády se dá investovat nejen o Velikonocích

V rámci dehydratovaných výrobků pokračoval proces zjednodušování receptur a odstraňování spotřebiteli neznámých nebo špatně vnímaných složek. I v loňském roce získalo Nestlé ocenění Potravinářské komory ČR Reformulace roku, a to za výrobek Granko kakaové mléko.

V oblasti ekologické udržitelnosti se Nestlé v Česku podařilo proti předchozímu roku snížit celkovou spotřebu energie o 15 procent, spotřebu vody o 46 procent a produkci emisí CO2 o 70 procent. Klíčovým tématem pro Nestlé byla otázka recyklace obalů a snižování množství plastového odpadu. Společnost by chtěla dosáhnout recyklovatelnosti všech obalů do roku 2025. V roce 2019 se podařilo úplně eliminovat používání jednorázových plastů v kancelářích a společnost je nepoužívá ani ve svých promo materiálech a předmětech. Z výroby se odstranily obtížně recyklovatelné polystyrenové a PVC obaly.

PSALI JSME:
Změnou obalů výrobků Nestlé spotřebuje méně plastů. Až 20 tun ročně

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.