Průzkum Randstad: téměř polovina zaměstnanců věří, že v roce 2018 dostane přidáno

Z posledního globálního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad vyplynulo, že nálada mezi zaměstnanci se na přelomu roku vylepšuje. S ohledem na dobré finanční výsledky zaměstnavatelů téměř polovina zaměstnanců očekává, že dostane v roce 2018 přidáno.

Celkově se nálada zaměstnanců s ohledem na ekonomickou situaci v zemi a finanční výkonnost zaměstnavatele oproti loňskému roku zlepšuje. Zlepšení ekonomické situace očekává 64 % dotazovaných. Téměř tři čtvrtiny respondentů průzkumu uvádí, že si jejich zaměstnavatel v roce 2017 počínal ekonomicky lépe než v roce 2016 a celých 80 % očekává, že finanční výkonnost jejich zaměstnavatele bude v roce 2018 ještě lepší než v roce 2017.

To je mimo jiné důvod, proč se oproti loňskému roku zvýšilo i očekávání zaměstnanců, že se v letošním roce dočkají nárůstu mzdy nebo bonusů. Zvýšení mzdy v letošním roce očekává celkem 46 % zaměstnanců a 50 % předpokládá, že na konci fiskálního roku svého zaměstnavatele obdrží jednorázovou finanční odměnu.

„Růst mezd stále není zdaleka u konce. Mzdy loni rostly v některých odvětvích i v desítkách procent, zejména tam, kde byly platy velmi nízké, zároveň ale rostly ceny zboží a služeb. Z našeho posledního průzkumu o atraktivitě zaměstnavatelů Randstad Employer Brand Research jednoznačně vyplývá, že na prvním místě je pro zaměstnance plat – čím více se pohybuje pod celostátním průměrem, tím více. Navíc lidé příliš neslyší na dorovnávání mzdy prostřednictvím různých výkonových a bonusových složek, což bylo dosud ze strany zaměstnavatelů preferované řešení,“ upozorňuje Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad.

Průzkum se zaměřil i na schopnost respondentů udržet si dobrou pozici na trhu práce. „Velká většina zaměstnanců cítí vlastní zodpovědnost za udržení své zaměstnatelnosti. Celkově to v průzkumu tvrdí 83 % dotazovaných Čechů,“ komentuje Alžběta Honsová. „Vzhledem k rychlosti rozvoje prakticky všech oborů trhu jde o velmi důležitou otázku. S nástupem nových technologií se inovují procesy, některé profese zanikají a jiné zase vznikají. Pokud lidé chtějí udržet krok, musí investovat do svého průběžného vzdělávání. A to často sami – 87 % respondentů průzkumu totiž chápe, že zaměstnavatel bude podporovat jejich osobní rozvoj, pouze pokud to bude odpovídat jeho vlastním podnikatelským cílům,“ dodává Alžběta Honsová.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Škody v zahraničí rostly rychleji než počet českých turistů

Počet škod roste ještě rychleji, než počet zahraničních cest. V loňském roce ERV Evropská pojišťovna evidovala 40% meziroční nárůst škod a jejich výše vzrostla dokonce o 64 %. Průměrná výše škody z cestovního pojištění stoupla o 10 % na 10 997 korun. O třetinu přibylo velkých škod nad 100 tisíc korun. Jejich …

Šéfové tápou v motivaci a hodnotách zaměstnanců

Nové cíle, členové týmu různých typů, změna rolí, struktury a odpovědnosti, které jsou dnes v práci běžnou realitou, vytvářejí stres, konflikty a další problémy v pracovních vztazích na všech úrovních. Vedení firem a manažeři často nerozumí tomu, proč se zaměstnanec chová, jak se chová, co ho k tomu vede.

ESSOX posiluje ve financování „zelených projektů“

Společnost ESSOX významně posílila svou orientaci na financování komplexních projektů v oblasti využití obnovitelných zdrojů energie. Právě ve schopnosti financovat komplexní projekt – tedy od poradenství a zpracování projektu, přes nákup technologií a jejich instalaci, až po doplňkové služby, jako je pojištění – …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Selhání státu využívá česká vyčůranost

Téma týdne
Investiční životní pojištění (IŽP) to schytává zleva i zprava, jako špatně trénovaný boxer v ringu. Navíc postupně získalo pověst podrazáka, který ten zápas bez skrupulí prodal. Za svou momentální mizernou formu ani vnímání ze strany veřejnosti ale tento produkt nemůže a nezavinili je ani jeho „trenéři“, tedy pojišťovny působící na českém trhu. Na vině je promotér, tedy stát, jeho chaotický přístup využívá …
Rolovat nahoru