Reakce na vyjádření Zdeňka Sluky, majitele společnosti Broker Trust

Názor
Společnost Fincentrum se rozhodla reagovat na vyjádření majitele společnosti Broker Trust, pana Zdeňka Sluky, který byl rozeslán vybraným redakcím českých médií (pozn. red. – zveřejnili jsme). Celý text má charakter reklamního advertorialu, na který je obtížné věcně reagovat. Pokusím se o to ve třech zásadních bodech, kde jsou informace podsouvané majitelem konkurenční společnosti zavádějící.
Filip Duchoň, generální ředitel společnosti Fincentrum & Swiss Life Select. Foto: Fincentrum

1. Proč Fincentrum informovalo klienty o ukončení spolupráce s poradci?

Fincentrum může coby správce údajů, stejně jako Broker Trust, oslovovat své klienty. V rámci odborné péče o zájmy klienta a v souladu s povinností chránit práva spotřebitele jsme byli nuceni informovat klienty, že došlo k ukončení spolupráce mezi společností Fincentrum a jejich poradcem. Fincentrum má jasné indicie, že vedoucí odchozí skupiny poradců plánují přepojišťování klientů. To sice bylo v České republice před řadou let standardem, ve většině případů však došlo k finanční škodě na straně klientů a dnes považujeme toto jednání za nepřípustné.

Fincentrum, na rozdíl od společnosti pana Sluky, komunikuje s klienty svým jménem a takřka dvacet let buduje silnou značku, která je pro klienty garancí kvality a nezávislosti finančního poradenství. Skupina Swiss Life dělá to samé 160 let, a to na řadě trhů v celé Evropě. V situaci, kdy hrozí klientům finanční újma v důsledku jednání – byť bývalých – spolupracovníků, považujeme za povinnost o tomto klienty informovat a postavit se k situaci čelem. I to je zásadní rozdíl oproti brokerpoolům, které jsou v podstatě jen poskytovateli poradenského softwaru a v krizových situacích dávají od řešení ruce pryč.

PSALI JSME:
O co jde ve sporu Fincentra s bývalými zemskými řediteli? Šéf Broker Trustu přilil olej do ohně

2. Klient není majetkem poradce ani společnosti

Klientský kmen není po účinnosti regulace GDPR možné převádět tak jednoduše, jak by si možná pan Sluka přál. Poradce je pouze zpracovatel všech osobních údajů klienta, což je zřejmé z podepisovaných dokumentů, které (doufejme) dává i Broker Trust k podpisu svým klientům.

Fincentrum se svými klienty komunikuje svým jménem a je pro ně zárukou dlouhodobé kvalitní služby bez ohledu na to, zda poradce v oboru ještě pracuje či nikoliv. Když např. bankéř změní zaměstnavatele, také automaticky klientovi nezmění banku a nepřevede všechny účty jinam. A to i přesto, že mu klient důvěřoval, že možná právě za ním do banky odešel. Tak jednoduché to prostě není.

S ohledem na pravidla GDPR není převod kmene v dnešní době pouze na vůli Broker Trustu ani bývalých poradců Fincentra. O převodu musí být minimálně informován klient a převod musí odsouhlasit také příslušná finanční instituce. V opačném případě by došlo k porušení regulace GDPR z pozice správce.

Stejně jako Broker Trust i Fincentrum umožňuje odchod poradcům a převod správce smlouvy, ale pouze v mezích regulace. Nedáváme plané sliby, které nejsou realizovatelné.

PSALI JSME:
Po odchodu z Fincentra dostala celá moje rodina dopis, že jako poradce je nesmím kontaktovat

3. Střet firemních kultur nebo střet se zákonem?

Rádi bychom ujistili klienty, finanční poradce i naší konkurenci, že Fincentrum všechny zmíněné kroky podniká s ohledem na závažnost jednání odchozí skupiny poradců a s cílem ochránit zájmy klientů.

Čtyři dnes již bývalí zemští ředitelé Fincentra a několik regionálních ředitelů se dopustilo zásadního porušení smluv o spolupráci, které se společností Fincentrum uzavřeli. Podle našich právních analýz byly některé jejich kroky za hranou zákona a není vyloučené, že budou mít trestněprávní dohru.

Kdokoli v této souvislosti zmiňuje střet jakýchkoli kultur, nemluví pravdu a mate veřejnost. V tomto směru zvažujeme právní kroky, kdy je opakovaně neoprávněně zasahováno do dobrého jména naší společnosti.

Autor je generální ředitel společnosti Fincentrum & Swiss Life Select
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Agresivní nátlak na klienty ničí důvěru v celé finanční poradenství

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

ČSOB hlásí meziroční nárůst zisku o 25 %

Skupina ČSOB tento týden informovala o svých hospodářských výsledcích za rok 2019. Její čistý zisk meziročně vzrostl na 19,7 miliardy korun, což znamená nárůst o 25 % ve srovnání s rokem 2018 (15,8 mld. Kč).

Moneta s čistým ziskem čtyři miliardy korun

Skupina Moneta za loňský rok vykázala čistý zisk ve výši čtyř miliard korun a meziroční běžná ziskovost se zvýšila o 13,4 procenta. Vedení společnosti očekává, že banka vzhledem k výsledkům vyplatí akcionářům …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Stát chce utrácet, ale jen nařizuje, kdo mu má co dát

Rozhovor
Živnostníci se stali oblíbeným terčem výpadů politiků, jejichž voliči jsou spíše zaměstnanci. Prý se mimo jiné „vezou“ na vlně výhod důchodového systému, do něhož ale přispívají jen minimálně. „Stát utrácet chce, ale vydělávat se mu nedaří jinak, než nařizováním toho, kdo mu má co dát,“ říká v rozhovoru pro portál FAEI.cz advokát Zdeněk Tomíček, místopředseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR …
Rolovat nahoru