Umýt ráfek? V servisu to zvládne granulát, doma musíte být pečliví

Mít čisté auto je známkou úrovně, to už si uvědomuje řada lidí i firem. U kol je trochu potíž: Jsou nejvíce na ráně a běžné myčky na ně nemusejí stačit.
Při závěrečném oplachu nešetřete vodou. Ilustrační foto: GTÜ

Špína na ráfku je materiál sám o sobě. Špína ze silnic, bláto nebo voda z kaluží se mísí s částicemi obroušenými z brzd nebo pneumatik a proniká do všech koutů mnohdy velmi komplikovaných tvarů disků. Zajedete do myčky, ale její kartáče si s nánosy poradit nemusí. Takže je čas na důkladnější práci.

Čistá voda moc práce neodvede, takže musíte do obchodu. Najít správný přípravek na mytí kol se zdá snadné, na trhu jich je hromada a jejich ceny nejsou nijak devastující. Jenže rozdíly tu jsou. Najdete je třeba v biologické odbouratelnosti nebo spotřebě.

A samozřejmě účinnosti. Ač produkty většinou slibují, že si svou práci udělají už po pouhém nanesení, například s pomocí houby, tak dokonalé rozhodně všechny nejsou. Kdybychom měli nějaký přípravek doporučit, tak třeba Dr. Wack P21S Power Gel nebo Sonax Felgenreiniger Plus, ty s velkou pravděpodobností zabodují i bez houby.

Trefit nebo sejmout

Pozor na snášenlivost čističů k laku, pryži, kovu, případně plastům. Ty nejlepší jsou v pohodě, ale u některých bylo prokázáno, že zanechávají skvrny na karoserii, případně na šroubech držících ráfek, které také mohly ztratit svůj lesk. Protože v ohrožení je též polykarbonát krytů světlometů (praskliny), je lepší kolo z auta nejdříve sundat.

Pozorně čtěte návody, některé produkty vyžadují delší působení. Když jim chcete pomoci, můžete sáhnout po měkké houbě nebo speciálním (elektrickém) kartáči na kola. Případně calgonitu, který jinak používáte do myčky – zvyšuje totiž lesk. V tomto směru nejsou bez šance ani antistatické pěnové oživovače pneumatik. Při závěrečném oplachu nešetřete vodou.

Servis to má za pár minut

Mytí kol ovšem můžete svěřit profesionálům – u jedné sady vás to přijde na něco přes stovku a ztratíte dejme tomu půl hodiny. Samotná procedura je přitom krátká, více času zabere snímání a zpětná instalace kol.

Pneuservisy používají uzavřené automatické myčky, kde je voda ohřívaná (existují ale i studené metody) a unáší speciální granulát různé velikosti a tvrdosti. Kvalitní práce by měla být završena usušením ráfku proudem vzduchu.

PSALI JSME:
Mytí auta v zimě? Je náročnější, ale nebojte se ho

Zavřít reklamu ×
  1. Ujedu 1000 km a mám disky černý od prachu z brzd. V USA ujedu 5000 km a mám disky stejně čistý jak jsem je měl při vyjetí. Podotýkám, že jsem nejezdil jen po dálnicích ale i v horském terénu nebo po nezpevněných cestách. Jak to ti Američani dělají ? Já nevím. V Evropě se vymýšlí jakýsi lapače ke kotoučovým brzdám a jiné nesmysly – asij ako s těmi emisemi. Zkrátka EÚ a její úředníci.

Napsat komentář: Sam - Moravský nezávislý komentátor Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Speed Marathon 2024: Pokuty za více než 3,5 milionu

V pátek 19. dubna se na území České republiky uskutečnila celoevropská dopravně bezpečnostní akce s názvem Speed Marathon. Jejím cílem bylo především snížení dopravní nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních …

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.