Historicky první oceněnou e-commerce osobností se loni stal Tomáš Braverman, tehdejší ředitel společnosti Heureka. „Vítězství vnímám jako ocenění práce celé Heureky, což představuje více než 500 lidí.“ prohlásil loňský výherce. Druhé místo obsadil Zbyněk Kocián (CEO, Notino), třetí pak skončil Václav Staněk (CEO, Vasky). Anglická zkratka CEO je v češtině generální ředitel společnosti.
Uplynulých pět let znamenalo (a vlastně stále ještě znamená, pozn. aut.) pro segment e-commerce doslova turbulentní období. V době covidu trh s e-shopy rostl přirozeně nejrychleji za celou svou existenci, aby se pak elektronické obchody musely potýkat s útlumem, ekonomickou a energetickou krizí, válkou.
„Zejména proto není v současnosti pro (tuzemské) e-shopy jednoduché dosahovat svých cílů. O to více se cení, když právě toto se někomu podaří. A právě takové lidi hledáme a chceme ohodnotit. Takové, kteří navzdory tržní nepřízni posouvají sebe i svůj byznys dál,“ sdělil redakci Petr Krakowczyk, marketingový ředitel společnosti Shopsys.
Soutěže se mohou účastnit především osobnosti, jenž svými aktivitami ovlivňují český a slovenský trh, a mají za sebou dobré byznysové výsledky a zajímavé projekty. Vítáni jsou především e-commerce manažeři, majitelé e-shopů, start-upisté a další stakeholdeři, kteří většinou musí každý den reagovat na měnící se tržní podmínky i zákaznické chování.