Do Česka se dovážejí stále starší auta

Průměrné stáří prodávaných ojetin bylo loni u nás 9,5 let. Vozy, které se k nám dovážely, však vykazovaly průměrné stáří 10,7 roku, meziročně v průměru zase o pár měsíců více. Podíl aut starších patnácti let loni stoupl z 19 na 22 procenta.
Trend dovozu čím dál starších vozidel pokračuje. Ilustrační foto: Depositphotos.com

A podíl dovezených aut starších deseti let vzrostl meziročně o 2,5 % na 54 procenta. Ještě ke konci září přitom tvořil podíl takových aut 53,6 procenta. Je tedy zřejmé, že trend dovozu čím dál starších vozidel pokračuje. Vyplývá to z analýzy společnosti Cebia.

Nabídka menší o tisíce vozů

Celkový počet dovezených ojetých osobních aut loni kles meziročně o 15 procent. Na trhu tak oproti loňskému roku chybělo 26 530 čerstvě dovezených vozidel. Největší ztráty utrpěl trh během jarních měsíců, zejména v dubnu, kdy se počet dovozů snížil o 53 procenta.

Na podzim v době uzavření provozoven už sice k tak velkému poklesu nedošlo, ale i tak se v listopadu dovezlo do Česka meziročně o 20 procent méně aut.

A celková nabídka ojetých osobních aut se loni propadla o sedm procent. Prodalo se 707 000 ojetých osobních vozů, meziročně o 53 tisíc méně. Polovinu z nich tvořila auta dovezená ze zahraničí v loňském roce nebo v předešlých letech. Nejčastěji šlo o auta z Německa (45 %).

Za menší nabídkou ojetých vozů stály především čtyři faktory: Méně dovezených aut ze zahraničí, menší zájem a možnosti lidí prodat vůz a pořídit si jiný, menší ochota firem zbavovat se stávajících vozů a vyměnit je za mladší, a v neposlední řadě také propad ve výrobě nových aut, který vedl mimo jiné právě k tomu, že lidé i firmy méně vyměňovali své vozy za mladší.

PSALI JSME:
Více než polovina ojetin starších deseti let je z dovozu

Zavřít reklamu ×
  1. To je potíž,když si kdejaká,zoufalá socka kupuje krámy od Dacie,Fiatu,Seatu i Škodovky a nám se pak motají před našima drahýma autama !!

  2. Problém ojetin je především jejich neustále stoupající cena podobně jako u nemovitostí.Co jsem v roce 2010 koupil ojetinu starou 8 let za 40000 kč tak dnes za 40000 kč koupím ojetinu starou 18 let a více.

    • Zcela logicky, protoze mladsi preslozitene ojetiny vydrzi mene a budete do nich sypat vice. Cim starsi auto ( a nejen auto), tim delsi zivotnost.

  3. To je jen dobře. Čím novější popelnice, tím více ku. ehm kazítek… A celý ten ekošvindl a greténské pokrytectví je do nebe volající, že místo aby se jedno vozidlo využilo po řadu let, najelo půl, tři čtvrtě či mio km a využilo se do mrtě, je pokrytecky „ekologické“ točit to a podporovat nesmyslnou a pro přírodu náročnou nadvýrobu, při které se nadělá emisí až až.

Napsat komentář: Jiri Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Speed Marathon 2024: Pokuty za více než 3,5 milionu

V pátek 19. dubna se na území České republiky uskutečnila celoevropská dopravně bezpečnostní akce s názvem Speed Marathon. Jejím cílem bylo především snížení dopravní nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních …

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.