Evropským automobilkám hrozí „krvavá lázeň“ v záplavě levného čínského dovozu

Autopůjčovna Hertz se v USA zbavuje 20 tisíc elektroaut a nahrazuje je vozy s tradičnějším pohonem. Klíčovým důvodem jsou příliš vysoké náklady na údržbu a opravy elektroaut. Ty jsou i zásadní příčinou toho, proč se celosvětově zadrhává poptávka po elektrovozech.
Carlos Tavares varuje, že pokud evropské automobilky rychle nenajdou rozumnou odpověď na současný vývoj, čeká je „krvavá lázeň“ v záplavě levného čínského dovozu. Ilustrační foto: Alexander Migl – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=67559766

Zle dopadají hlavně jejich evropští výrobci v čele s Volkswagenem, kteří jen paběrkují a jejichž globální prodeje dramaticky zaostávají za tržbami americké Tesly a čínské BYD. Tesla kvůli chabnoucí poptávce jde s cenami prudce dolů. Čínská elektroauta jsou mnohem levnější než ta evropská.

Carlos Tavares, šéf Stellantisu, společného podniku FiatuChrysleru a Peugeotu s Citroenem, varuje, že pokud evropské automobilky rychle nenajdou rozumnou odpověď na tento vývoj, čeká je „krvavá lázeň“ v záplavě levného čínského dovozu.

Jedním z řešení by mohlo být vytvoření jakéhosi nadnárodního „Airbusu pro elektroauta“. Společný podnik evropských automobilek by prý mohl čelit konkurenci snáze, jako v letecké výrobě čelí konkurenci Boeingu právě společný evropský Airbus.

…a toto vše se v Evropě má dít ve jménu potenciálního snížení globálních emisí skleníkových plynů o jedno procento, tedy v rozsahu statistické chyby…

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
  1. Ma Marek

    Brusel si udělal pořádný problém. Naštvaní zemědělci a nyní nás čeká kolaps automobilové výroby.