
Zle dopadají hlavně jejich evropští výrobci v čele s Volkswagenem, kteří jen paběrkují a jejichž globální prodeje dramaticky zaostávají za tržbami americké Tesly a čínské BYD. Tesla kvůli chabnoucí poptávce jde s cenami prudce dolů. Čínská elektroauta jsou mnohem levnější než ta evropská.
Carlos Tavares, šéf Stellantisu, společného podniku FiatuChrysleru a Peugeotu s Citroenem, varuje, že pokud evropské automobilky rychle nenajdou rozumnou odpověď na tento vývoj, čeká je „krvavá lázeň“ v záplavě levného čínského dovozu.
Jedním z řešení by mohlo být vytvoření jakéhosi nadnárodního „Airbusu pro elektroauta“. Společný podnik evropských automobilek by prý mohl čelit konkurenci snáze, jako v letecké výrobě čelí konkurenci Boeingu právě společný evropský Airbus.
…a toto vše se v Evropě má dít ve jménu potenciálního snížení globálních emisí skleníkových plynů o jedno procento, tedy v rozsahu statistické chyby…
Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)
Brusel si udělal pořádný problém. Naštvaní zemědělci a nyní nás čeká kolaps automobilové výroby.