Meetingy zaberou až třetinu pracovního času

Na pracovních schůzkách a jednáních mohou někteří zaměstnanci trávit více času než samotnou prací – a schůzky přitom mohou být zcela neefektivní a bez jakékoli přidané hodnoty. Podle průzkumu, který uskutečnila společnost Verizon, zaberou různé meetingy průměrnému zaměstnanci až 37 % času, což je zhruba devět hodin týdně.
Ilustrační foto: Pixabay

Pravidlo, které mnohé firemní manažery možná zaskočí, zní: Vyhněte se pravidelným meetingům. Každotýdenní pracovní porady zabývající se hodnocením uplynulého týdne, plánování toho dalšího, výhledovou strategií, hodnocením efektivity často totiž samy o sobě vůbec efektivní nejsou.

Pravidelným meetingům by se firmy měly vyhnout úplně, nebo je alespoň omezit na maximálně jednou týdně. V opačném případě se efektivita práce spíše snižuje, na schůzkách totiž vlastně není příliš co řešit a jsou svolávány spíše z povinnosti, než kvůli skutečné potřebě. Mnohem účinnější je proto svolávat jednorázové ad hoc meetingy zaměřené na řešení konkrétních a aktuálních témat či problémů.

PSALI JSME:
Každý zaměstnaný Čech před Vánoci proflákal 5625 korun

Dobrá příprava je základ

Studie společnosti Verizon také ukázala přímou úměru mezi dostatečnou přípravou na meeting a výsledkem schůzky. Doporučováno je zejména plánování schůzek dostatečně dopředu tak, aby se na ně všichni účastníci mohli řádně připravit a v jejich průběhu už poté neztráceli čas.

V případě, že zaměstnanec má naplánováno několik hodin schůzek na každý den v týdnu, nebude schopen se na všechny z nich kvalitně připravit a projeví se to na efektivitě schůzek.

Studie společnosti Verizon upozornila na to, že náklady vyjádřené v počtu pracovních hodin jednotlivých zaměstnanců se snižují až o dvě třetiny ve chvíli, kdy meeting probíhá přes videokonferenční techniku. Firmám se také vyplatí investovat do kvalitního prezentačního řešení, které předejde problémům s různými typy zařízení a jejich horší kompatibility.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Zaměstnání

Nabídka volných pracovních míst klesá

Navzdory nepřesvědčivým výsledkům české ekonomiky v posledním roce a půl se situace na trhu práce rozhodně nijak dramaticky nevyhrotila. Ekonomika byla sice v útlumu, na trh práce přicházeli další lidé, nicméně …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.