Tržby ve druhém čtvrtletí vzrostly na 8,19 miliardy dolarů, což je meziročně nepatrně více, ale nedosáhly na odhady analytiků, a naopak jejich prognóza byla také nízká, a to 8,52 miliardy dolarů oproti 8,67 miliardy dolarů. Počet předplatitelů vyskočil na 5,89 milionu, což je výrazně nad odhady a v ostrém kontrastu se ztrátou 970 tisíc ve stejném období loňského roku.
Zatímco jeho nová politika v oblasti reklam a hesel zjevně přispívá ke zvýšení počtu předplatitelů, nedělá dost pro to, aby zvýšil výnosy na uživatele, což je patrné z prognózy tržeb. Pokud však jeho reklamní úrovně budou i nadále zaznamenávat masivní nárůst uživatelů, inzerenti budou intenzivně klepat na dveře, což by mělo přispět k řízení příjmů.
Očekávání, s nimiž se k tomuto výsledku přistupovalo, byla vysoká, takže investory by nemělo oslabení ceny akcií po solidním průběhu a obrovském obratu v hospodaření oproti loňskému roku příliš mrzet. Netflix se zbavil potíží z posledních několika let, ale příběh růstu může trvat ještě nějakou dobu, než se naplno projeví.
Autor je tržní analytik společnosti eToro
(Redakčně upraveno)