Po nových automobilech neštěkne ani pes

Lidé mají negativní očekávání ohledně budoucnosti. Proto odkládají dražší nákupy a omezují spotřebu. Jednou z největších obětí tohoto chování je automobilový průmysl, který za duben hlásí nejvýraznější propad poptávky v historii měření.
Značka Škoda z koncernu VW Group ohlásila jeden z nejnižších propadů v registracích. Foto: Depositphotos.com

Zatímco v dubnu loňského roku bylo v České republice registrováno 22 921 nových automobilů, v dubnu letošního roku byl hlášen propad o 53,4 procenta. Nově bylo registrováno pouze 10 679 vozidel. Situace na úrovni celé Evropské unie byla ještě horší. Loňský duben bylo registrováno 1 143 046 automobilů, letošní duben došlo k propadu o 76,3 procenta a bylo registrováno pouze 270 682 nových vozů.

Nejhorší situace nastala v Itálii, kde v dubnu letošního roku bylo registrováno pouze 4 279 nových automobilů, což představuje meziroční propad o 97,6 procenta. Podobně špatné výsledky hlásí i Španělsko a Irsko. Naopak nejnižší meziroční propady nových registrací hlásí Dánsko, Švédsko a Finsko. I v těchto zemích však došlo k útlumu prodejů nových automobilů o více než třetinu.

PSALI JSME:
Auta výrazně zlevní. Prodejci aut mlží, aby nevyvolali masové odkládání nákupů

Při porovnání dubnových výsledků jednotlivých koncernů je zřejmé, že si nejhůře vedl koncern FCA Group, kterému se na trhu Evropské unie meziročně propadly registrace o 87,7 procenta. Do tohoto koncernu spadá značka Fiat, která je populární v Itálii. Ta patří mezi nejvíce postižené země pandemií koronaviru.

Naopak značka Škoda z koncernu VW Group ohlásila jeden z nejnižších propadů v registracích. Přesto v dubnu letošního roku registrovala Škoda v rámci Evropské unie pouze 20 007 nových automobilů, což představuje meziroční pokles o 64,6 procenta.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Evropský automobilový trh padá. Meziročně se v březnu prodalo o 700 tisíc vozů méně

×
  1. Nové auto je nejhorší investice.Pryč je doba Favorita nebo Felicie kdy se jen jezdilo a jednou za rok jsem si vyměnil olej v motoru.Dnes se jen jezdí se vším do servisu a pořád se platí a platí.Raději jsem koupil elektrické kolo a mám klid.

  2. Ano máte pravdu ,platí se a vysoké částka. Zrovna včera výměna brzdové kapaliny tisíc pět set korun. To už je nestydatost. Asi taky přejdu na elektrokolo.

    • To je sranda suma. Dokonce bych řekl, že je docela v relaci, když si vezmu cenu kapaliny a všechny operace, které by se měly provést. I takovéto věci si délám sám, protože po letitých zkušenostem nevěřím, že mi to i autorizák udělá poctivě.
      Nejvíc přestřelené jsou výměny oleje a fitrů. Na konkrétní obytný Fiat Ducato mi řekli, že to bude stát 13000Kč. Když jsem vyvalil oči a zalapal po dechu, tak mi přijímací technik sdělil, že používají značkový olej Selenia a kvůli obytkám si museli pořídit drahý velký zvedák. Tak jsem jel domů, olej jsem si koupil značková a lepší, filtry Bosch v Německu a udělal si to sám. Vůbec to nemusí na zvedák a materiál mě nestál ani dva tisíce. A měl jsem to za hodinu hotové.

  3. To je sranda suma. Dokonce bych řekl, že je docela v relaci, když si vezmu cenu kapaliny a všechny operace, které by se měly provést. I takovéto věci si délám sám, protože po letitých zkušenostem nevěřím, že mi to i autorizák udělá poctivě.
    Nejvíc přestřelené jsou výměny oleje a fitrů. Na konkrétní obytný Fiat Ducato mi řekli, že to bude stát 13000Kč. Když jsem vyvalil oči a zalapal po dechu, tak mi přijímací technik sdělil, že používají značkový olej Selenia a kvůli obytkám si museli pořídit drahý velký zvedák. Tak jsem jel domů, olej jsem si koupil značková a lepší, filtry Bosch v Německu a udělal si to sám. Vůbec to nemusí na zvedák a materiál mě nestál ani dva tisíce. A měl jsem to za hodinu hotové.

  4. Kapitalismus na rád lidi za idioty. A Ti mu to žerou i s navijákem. Automobilky pritom vedou. Bylo načase pro ne dopadnout na hubu

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Ekonomika

Ekonomika eurozóny zřejmě opět upadne do recese

Na sektor služeb v ekonomice eurozóny doléhala v prvních lednových týdnech tíha uzavírek souvisejících s pandemií. Zpracovatelský průmysl si ale stále vedl dobře a aktivita v tomto sektoru dle předběžných výsledků …

Co přinese Česku Biden v Bílém domě?

Donald Trump nevídaným způsobem napadal podle svého mínění až příliš silný dolar, čímž se záměrně pokoušel srážet jeho hodnotu po přepočtu do jiných měn. Nyní se americká administrativa vrátí pod vedením nového …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Půl milionů Čechů nesplatilo dluhy včas, letos jich nejspíš přibude

Analýza
Ke konci roku evidovalo sdružení SOLUS ve svém registru dlužníků, kteří dlouhodobě neplní své závazky, celkem 505 tisíc dospělých Čechů. Je to zhruba o 50 tisíc lidí méně než před rokem. Experti ale varují, že letos může tento trend nabrat opačný směr. Už se objevují první špatné zprávy, že dlužníků přibude.
Rolovat nahoru