Pražské developerské projekty? Rezidence, kam se podíváš

Názor
Před pár desítkami let to měli urbanisté jednoduché. Když chtěli, aby se město rozprostřelo za své dosavadní hranice, vyprojektovali prostě „sídliště“. Pak se přidal ještě místní název – a bylo to. Sídliště Černý Most, Zahradní nebo Jižní Město…
Postupně budované bytové domy projektu Čakovický park leží v těsném sousedství rozlehlého a krásně udržovaného zámeckého parku, jedné z dominant pražských Čakovic. Foto: FAEI.cz

Dodnes tam trefí každý, ať je místní, nebo jen českou metropolí projíždí. Maximálně si oficiální název upraví na Čerňák, Zahraďák nebo Jižák. Stojí za povšimnutí, že Prosek zůstal Prosekem, na něj si ani lidová tvořivost mezi místními dodnes netroufla. I když se stavěl pro více než 30 000 lidí.

Dnešní developeři to při výběru názvů zdaleka tak jednoduché nemají. Už proto, že nestaví celé nové čtvrti, ale jednotlivé projekty sestávající z jednoho či více domů. Cílí na stovky, někdy i tisíce lidí, rozhodně ale ne na desetitisíce budoucích obyvatel.

A musejí se od sebe odlišit na trhu. Výsledkem této snahy o odlišení je paradoxně to, že mnohé developerské projekty se jmenují prakticky stejně. Jen se podívejte do aktuální nabídky, kolik z nich má v názvu třeba slovo rezidence.

Před časem si jeden z novinářů sledujících tuto oblast vzal docela vtipným způsobem na paškál inflaci názvů navozujících představu bydlení s vůní lučního kvítí. Kde domov můj? V háji, parku i zahradě“, stálo v titulku jeho článku. Jako odstrašující příklady marketingového lakování šedé reality na zeleno použil „letňanské zahrady, sluneční města, čakovické parky a modřanské háje“.

PSALI JSME:
Stavebnictví v Česku se vyvíjí ode zdi ke zdi

Zrovna u Čakovického parku se podle mě ale tak úplně netrefil. Vím, o čem mluvím. V takto pojmenovaném projektu jsme totiž během uplynulé dekády postupně nabídli bezmála tisícovku bytů. Postupně budované bytové domy prostě jen leží v těsném sousedství rozlehlého a krásně udržovaného zámeckého parku, jedné z dominant pražských Čakovic. Je to důležitý orientační bod a také místo, kde si lidé z této městské části zvykli trávit volný čas.

Ale třeba v takových pražských Vysočanech na zámek či park nenarazíte. Když jsme nedávno vymýšleli název pro nový bytový projekt, který je situován do této rychle se rozvíjející městské části, dalo nám to docela zabrat.

Pak jsme ale z historických pramenů zjistili, že na jeho místě stávala hospůdka, kde se pravidelně konaly hudební produkce. A hrálo se při nich – na harfu. „Harfistku“ si proto v nabídce nového bydlení v Praze určitě s žádnou „rezidencí“ nikdo nesplete.

Autorka je vedoucí obchodního oddělení Natland Real Estate
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Některé pražské lokality mohou ještě podražit

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Bydlení

Blíží se velký chaos ve stavebnictví?

České stavebnictví v únoru po předchozím dlouhém propadu nepatrně vzrostlo. Stavební produkce podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v únoru meziročně vzrostla o 3,6 procenta. Zásadní vliv mělo …

Ceny nemovitostí v Česku přestaly klesat

Podle dat Eurostatu zveřejněných v minulém týdnu se ceny bytů v posledním čtvrtletí loňského roku v Česku mezikvartálně podruhé za sebou zvýšily o 0,3 procenta. Na konci roku nové byty ještě symbolicky zlevnily, ale …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.