„Přivezte papírové techničáky, úřady doplní údaje,“ říká ministr dopravy

Rozhovor
„Když pojedete s autem nebo motorkou na technickou nebo na úřad kvůli převodu majitele, berte si sebou ještě velké papírové techničáky. V těch nových, digitálních, chybí řada údajů, a úřady je tak budou moci doplnit,“ říká v rozhovoru pro FAEI.cz ministr dopravy Martin Kupka.
Na začátku února představíme veřejnosti všechny novinky, slibuje ministr dopravy Martin Kupka. Foto: FAEI.cz/Jindřich Ginter

Budeme letos kupovat auta už jen na jeden klik, bez papírování a chození na úřady?
V tuto chvíli je digitalizován převod vlastnických práv mezi fyzickými osobami. Na jeden klik nikoliv, ale digitální cestou bez nutné, přímé asistence úřadu. Na ten bude nutné jen zajít, abyste si vyzvedli osvědčení o vozidle a případně registrační značku. V každém případě platí, že příští rok bude možné převody vozidel dělat on-line i v případě, že vozidlo kupuje z autobazaru či autosalonu.

Vše přes Portál dopravy?
Ano. Na začátku února představíme veřejnosti všechny novinky.
Nově nemusí mít řidiči v ČR u sebe řidičský ani technický průkaz. Nyní chceme umožnit on-line udělení plných mocí, díky kterému půjde mnoho úkonů řešit elektronicky. Naším cílem je, aby šlo veškerou administrativu okolo prodeje, koupě a registrace auta vyřídit plně digitálně.

Jak se ale vyladí to, že dnes v digitálním techničáku často chybí řada údajů například o schváleném rozměru pneumatik?

Týká se to vozidel, u nichž je ještě starý velký technický průkaz. V okamžiku změny registrace musí úřad doplnit všechny zbývající údaje. Ani dosud policie nekontrolovala tyto údaje z velkého techničáku.
Doporučujeme všem, aby si logicky brali velký technický průkaz sebou, pokud pojedou na Stanici technické kontroly, a ta zajistí aktualizaci údajů. Nikdo tím nepřichází k újmě. Data budou doplněna.

PSALI JSME:
Víte, co znamená CZ u pneumatik? Vítejte ve světě méně známých kódů

Čím to je, že se hlavně okresní a krajské silnice pořád tak látají, že se nedělají alespoň od křižovatky ke křižovatce?
Je to dáno tím, že když kraje vznikly a dostaly tyto silnice do vínku, ty byly těžce pod investované.

Můžete do toho ze své pozice šlápnout?
Rád bych, ale peníze netisknu. Státní fond dopravní infrastruktury přispívá krajům poměrně významné částky na údržbu silnic. Loni to bylo šest miliard, letos čtyři. Opravy jsou zkrátka omezené reálnými ekonomickými možnostmi státu.

PSALI JSME:
Propadla vám technická? Nepropadejte panice

Zavřít reklamu ×
  1. Dobrý vden, pane ministře.
    Určitě ať nikdo TP nenosí. To státní úředníci na povinnost doplňovat údaje průběžně do registru zcela kašlali. Není to naše povinnost ani lajdáctví. To Vaši úředníci mají máslo na hlavě. Stále mají malé platy, v Covidu jsme se k nim nesměli na kilometry ani přiblížit a o jejich chování k nám klientům se raději nedudu rozepisovat.
    Prostě se vykašlali léta na svoje povinnosti a teď ať sklízí, co zaseli. Oni totiž ve Vaší databázi nejsou mnohdy zapsány ani údaje, které byly zapsány v TP přímo od výrobce. Prostě lemplárna státních úředníků!
    Proto doporučuji všem našim klientům, aby nikam TP nenosili. Nahlásit ztrátu je v tomto případě nejlepší řešení. Jak se objevíte s TP na úřadě, tak Vám ho bez milosti odeberou a nemáte v ruce již vůbec nic. Jo pardón, dostanete zcela bezcený malý technický průkaz, kde se nic nedozvíte o svém vozidle.
    A pozravem Pavel Š.

    • máte pravdu. úředníci (někteří) na zabití. já byl v Plzni před 2 lety vrátit SPZ, kvůli sešrotování svého starého vozu. vyplnil dotazník, vystál frontu, odevzdal SPZ a když došlo ke všem postupům a já chtěl odejít, mě zcela evidentně důchodový úředník vrátil, že mi SPZ nemůže vzít, že mám propadlý OP. na dotaz kdy mi propadl, držel jej v ruce, mí sdělil, VČERA.????!!!!! v kanclu seděl s kolegou, cca 30 let a i ten orodoval, že mi to má vzít a co myslíte dědek? šprajcnul se a vše mi vrátil. tož takhle se pracuje na úřadu Plzeň-sever na Borech. aneb :“vše pro lidi.“

    • to víte, že bez velkého TP nemůžete vůbec chodit na úřad k přepisu a podobně ten ministr je úplně mimo!

  2. Nechápu,který blázen nařídil zrušit velké technické průkazy. Prodejci aut jsou přímo unešeni….Každé auto je nyní po starém důchodci,nikdy nebourané a málo najeto.

    • Přesně, to ale pan ministr dopravy asi neví, protože tam nechodí, na to má lidi. On asi ani neví, že při jakém koliv zápisu do TP musí tento vzít sebou na příslušný úřad, kde provedou danou změnu, právě zápisem do TP, aby pak třeba následně právě na té STK daný technik věděl, že na vozidla mohou být i jiné, alternativní pneu, než uvedl výrobce – prodejce. A tyto všechny údaje jsou tam postupně zapsány a propisují se dále všude, ne tedy pouze do té elektronické podoby co potřebuje každý vlastník vozidla, aby si to případně mohl vytisknout zdarma na portálu občana, když se rozhodne vozidlo třeba prodat. Je to celé smutné a neprofesionální.

    • Od 1.1. není povinnost předkládat velký technický průkaz při kontrole STK. Mylná je informace , že úředník na dopravním odboru obce s rozšířenou působností doplní chybějící údaje . Tyto údaje chybí v databází ministerstva . Tento postup je špatně nastavený ze strany ministerstva dopravy.

    • Další problém je ,že při převodu starších motorových vozidel vám odeberou velký technický průkaz ve kterém je vyznačena celá historie ,tímto mnohdy vozidlo ztrácí svojí cenu.

    • byl jsem na STK po novém roce , od 1.1.2024 už velký TP nepotřebují, vytisknou si ho na STK z databáze , tam se ale objeví právě to ,že spodní část kde jsou uvedené vyjímky tam chybí. Vyjede jim tam rozpor, nafotí velký TP a vytištěný TP a někam to posílají . M2 poslali na úřad ,abych si to tam nechal doplnit, ale pý na úřadě většinou zjistí ,že to je v databázi správně , asi nekomunikuje ten dokument správně na STK při tisku
      Problém je , že v horní části mám uvedeny pneu 14″a ve vyjímkách mám i další rozměry a nové auto jsem kopil u prodejce s 15″ koly. Techik mi řekl, že příště na STK neprojdu. Nevím proč bych měl někam jezdit po úřadech, je to chyba administrativy

  3. STK zajistí doplnění???
    Momentálně nezajistí nic, byl jsem na technické, dostal papírový výpis s chybějícími údaji a k tomu informaci, že si mám dojít na úřad, kde mi to doplní a pokud to neudělám, příště mi z technické vyhodí. Asi tak.

  4. To jsem zvědav, jestli se do elektronické evidence propíšou alternativní rozměry pneu, předchozí majitelé, tažné zařízení, atd, které jsou již teď zapsány v TP. Stačilo aby ministerstvo dopravy zkopírovalo vše a ne jenom polovinu, je to smutné, zase práce na půl, jak je to zvykem. Tak snad tam zkopírují i zbytek údajů, jinak je to malá domů společnosti CEBIA, nebo kdo bude spravovat tyto data.

    • Nemáte pravdu, ze čtyř TP není v pořádku na Vámi uvedené webové adrese ani jeden. Jen tam jsou jiné chyby, než na Portálu občana.

  5. Stát má všechny údaje v pořádku na https://www.dataovozidlech.cz/, kde si to můžete zkontrolovat. Jen na Portálu dopravy chybí doplňková data. Údajně by je tam měli doplnit, jde o datové vazby, ne o dopisování.
    Ale měli to spustit, až by to fungovalo vše. Je to jako vždycky…

  6. Odporný lhář, nic nefunguje, jak říká. Na STK vám do protokolu přímo drze napíšou ať si doplnění zařídíte sami na příslušném úřadě. U e-mailů se jeho ministerstvo ani nenamáhá potvrdit přijetí natož odpovědět. Arogance moci přímo ukázková!

    • Data úředníci doplňují ručně! A to i ta data, která v registru již byla. Doplňující údaje se při spuštění nového systému ztratila a IT dodavatel to vyřešil tak, že úřednice ke své běžné práci dostávají ještě seznam dat k doplnění. Navíc se stává, že když už tam ta data jsou doplněná tak je na STK stejně nevidí. Dodavatelé IT pro registr vozidel je banda amatérů. O systému OCR asi nikdy neslyšeli. Velký techničák se skenoval, ale i tak musela pracovnice data ručně přepsat!!! To je prostor pro chyby a navíc to stojí čas a peníze. Dodavatel, který je za toto zodpovědný by měl škodu uhradit a to i lidem, kteří musí znovu na registr, aby tam ta data znovu doplnili.

  7. Já musím poděkovat pětihrůze za tento neskutečný paskvil.Chystal jsem se koupit zánovní auto(stáří 4 roky),jak jsem se dozvěděl,že při přepisu seberou velký i malý TP a dají jen nějakou kartičku kde téměř nic není tak jsem koupi auta zamítl.Budu provozovat své staré auto ještě mnoho let.Mám kámoše na STK a nemám problém projít(ale musím mít sebou velký TP kde je zapsáno tažné,LPG a alternativní rozměr kol).Bez tohoto velkého TP vyhodí i mě…..

  8. pan kupka se asi hodně praštil do hlavy,takovou pitomost s techničákama normální člověk nemůže vymislet.

  9. Je mi líto ale toto už je skoro sabotáž státní moci. Roky jsem pracoval pro výrobce dopravních prostředků v ČR. A roky jsme měli dost dobrý byznys ve vybírání poplatků za opravy nesmyslů v TP. Obzvlášť při výměně starých TP za nové se „Marušky“ na úřadech vyznamenávají. Přepisují údaje zcela svévolně a pak se musí žádat výrobce nebo akreditovaná zkušebna o nápravu…. Ve státní databázi je naprostý chaos. Na všech prezentacích nám představovali nová nebo zánovní auta, kde nešlo nic zkazit, protože údaje do databáze zadával výrobce z homologací. Jak přišlo doplňování a změny a výměny TP… k tomu nemám slov…. Takže stát má v databázích chaos, protože každý úřad má svého „Karla“ a svoje „Marušky“ a ti na to mají svoje názory….

  10. Kdepak. Já si TP ofotím a kopii nechám ověřit. Protože až Vám rusácký hackeři heknou ty Vaše servery, budete mí úplný H…

  11. Já Vás zdravím. Když půjdete na přepis tak ofotí v. techničák a na technické také. Takže mají veškeré informace. Je jen na státní správě jaké informace dají do databáze, spíš firmě která vyhraje výběrovku za miliardy a do databáze dá jen něco aby ušetřila po nich to zřejmě nikdo nekontroluje. Takže začněte pane ministře kontrolovat hlavně své úředníky.

  12. Rád bych opravil všechny diskutující, kteří v příspěvcích oslovili ministra slovy „pane“, které je spojováno s osobami užívající jisté vážnosti a úcty . Je to jenom „Kupka“ a rozhodně ne „vážený“ .

  13. Už to vidím, jak na STK doplňují podle ministra data do systému např. alternativní pneu. Ten ministr je mimo jako celá vláda. Velký techničák, který leží doma v šuplíku a vytahujeme ho jednou za dva roky s velkou slávou a humbukem zruší. Ale malý techničák, který vozíme sebou se nevejde do peněženky, tak ho má většina za stínítkem. Slováci ho mají jak občanku takže v pohodě do peněženky. Neskutečný bordel v registrech, úředníci to flákají. Velký techničák prvo majitele s razítkem výrobce, ale úředník si zapíše data, která tomu neodpovídají.
    Příklad z komunikace na portálu STK. Úředník z města přišel na STK, jestli náhodou něco nehulí, když si stěžují na data úřadů. Ukázal data z jejich registru, data z techničáku a data ministerstva a ejhle ministerstvo má bordel v datech.
    V současné době je nejlepší mít sebou na STK velký techničák. Kde nesprávná data doložím. Ale s malým techničákem budu těžko obhajovat např. nesoulad motoru s doklady . „B“ závada a jdeš

  14. No, tak na STK jsem byl před týdnem. V TP mám zapsány alternativní pneu. Technik STK mi sdělil, že v el. systému ale zadány nejsou, napsal o tom pouze poznámku do protokolu o STK (nikoli jako závadu). Rozhodně nedošlo k nějakému propsání do Portálu dopravy (dnes zkontrolováno). To by totiž pan ministr nejdřív musel o svých myšlenkových pochodech taky informovat STK…

    • Můžeš být rád,že nemáš jako já LPG a tažné….Naštěstí jsem ještě stihl udělat STK na konci roku.

  15. Digitalizace všeho je dobrá věc pro vlády a hlavně EU, která Vás bude moci šmírovat u všeho. a nikde se před ní neschováte. Je dobře že máme zvolenu toto vládu, která to ještě podporuje 🙂

  16. Cílené a uměle vyrobené problémy pro občany. Proč? Aby neměli čas na sledování jak vládne pětihrůza! Taky už dle průzkumu opadá zájem občanů o politiku. Fiala je mistr politolog. Volby má sice až za 2 roky a už si zařizuje korespondenční volby. Výsměch a plivnutí občanům přímo do tváře.

  17. A co když řeknu, že jsem ho ztratil? Co se bude dít dále? Nezbývá jen si ho ofotit pro vlastní potřebu. Co jsou schopni si ještě vymyslet?

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Co by Čechy motivovalo k pořízení elektroauta?

Co by dnes Čechy motivovalo k pořízení elektromobilu? Pro téměř 72 procent řidičů by to byla vyšší dojezdová vzdálenost, pro 70 procent nižší provozní náklady, zjistila společnosti Raiffeisen – Leasing v loňském …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB