„V Evropě jsou nejoblíbenější hybridy. Nejsilnějším trhem pro čistě bateriové vozy je Čína. I tam ale došlo k poklesu státních dotací, proto tempo růstu nových registrací čistě elektrických aut v porovnání s loňským rokem kleslo,“ uvedl expert PwC Pavel Štefek.
Toyota, která vždy šla tak trochu jinou cestou, má jako hlavního „e-koně“ vodíkový elektromobil Mirai. Sázka na to, že se rozšíří síť čerpaček s vodíkem. Smysl to dává. Natankujete rychle jako s benzínem, ale vůz je elektrický, tedy v místě, kde jede, bez emisí.
Ovšem pozor: Toyota celkem úspěšně testuje i spalovací motor na vodík. To by bylo „dvakrát chytré“, pokud se vodík na čerpačkách skutečně rozšíří.

Pak by totiž měl motorista opravdu možnost svobodné volby, nejen to, co nalinkuje bruselská normativní mašinérie. Buď tankovat vodík do elektromobilu, nebo do vozu se spalovacím motorem.
V tuto chvíli se pracuje na dvou modelech, a to GR Yaris a Corolla Cross. Zatím tedy nejsou ani u jednoho technická data. GR Yaris byl testován už například v rámci rallye podniků, Corolla Cross je podle dat prezentovaných na prosincové konferenci cca na 30 procentech vývoje.
„Je to jedna z otevřených víceméně bezemisních cest,“ potvrdila česká mluvčí Toyoty Jitka Jechová. Podle ní je zatím příliš brzy zaměřit se na jediné bezemisní řešení.
Ostatně třeba zajímavá je i Mazda MX-30 s rotačním spalovacím Wankelovým motorem na benzín, který slouží generátor pro elektrický pohon. Malý motůrek má minimální emise ale vyrobí dost proudu pro elektromotor.
Ve světě se letos prodalo 3,5 milionu elektrických aut a hybridů. Meziročně je to o pětinu více, shrnula zpráva poradenské společnosti PwC. Na deseti evropských trzích má téměř každé druhé nově prodané auto hybridní nebo čistě elektrický pohon.
Nejprodávanějšími novými e-auty v Česku jsou Škoda Enyaq, Citigo, BMW i3, Tesla Model 3 a S. Tesly se u nás minulý rok prodalo 298 kusů. Ceny začínaly na 1,5 milionech korun. Za letošek je zaregistrovalo zhruba už 500 Tesel. Model 3 zlevnil na 1,1 milionu korun.
Ojeté elektromobily jsou nejčastěji dva a půl roku staré a většina z nich si udržuje kondicí baterií na více než 90 procent původních hodnot. Zdroje: PwC, Driverama, AAA Auto
V Bruselu je stádo hlouých a neuvažujících tvorů co ničemu nerozumí. Všechno vsadit na elektřinu je blbost. Je potřeba více směrů jako bioplyn a další možnosti. Elektřiny bude díky zelenému šílenství stále méně a časem nebude čím ty bateriové auta dobíjet. I takové staré dobré LPG bych nezatracoval…..