Storno zájezdu znamená ztrátu až 90 procent ceny. Snížit ji může připojištění

Cestování se od doby, kdy byl covid oficiálně prohlášen za běžné respirační onemocnění, znovu stalo jednou z našich nejoblíbenějších činností. Přesto mají někteří lidé pořád před očima napjaté očekávání, zda jim na letišti nevyjde pozitivní test, a před cestou se raději vyhýbají hromadným akcím. Infekční onemocnění přitom není zdaleka jedinou komplikací, která může zmařit dovolenou ještě dřív, než začala.
Podle statistik pojišťovny Uniqa patří mezi nejčastější překážky pro vycestování akutní úraz nebo onemocnění, závažné zdravotní komplikace v těhotenství do 26. týdne potvrzené lékařem. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Pokud zaplatíte zájezd a nebudete na něj moci odjet, cestovní kancelář vám nevrátí plnou cenu, ale sníží ji o tzv. stornopoplatky. Výše stornopoplatků závisí na tom, v jakém předstihu zájezd zrušíte. Čím později to uděláte, tím budou poplatky vyšší. Den před odjezdem mohou činit klidně i 90 procent z ceny zájezdu.

Jak uvádí Ivana Meclová, produktová manažerka pojištění osob Uniqa, může ale většinu nákladů na neuskutečněnou dovolenou vrátit připojištění storna cesty.

„Zájem o připojištění storna Uniqa vzrostl zejména v období pandemie covidu-19 a i nyní jsou klienti opatrnější. Je to dáno i zvyšujícími se cenami za cestování v situaci, kdy rostou prakticky všechny životní náklady. Poptávka po připojištění je vyšší než do roku 2019, a také přibývá případů pojistného plnění z tohoto druhu krytí, zejména u rodin s malými dětmi,“ říká Meclová.

Těhotenství i živly

Podle statistik pojišťovny Uniqa patří mezi nejčastější překážky pro vycestování akutní úraz nebo onemocnění, závažné zdravotní komplikace v těhotenství do 26. týdne potvrzené lékařem, živelní katastrofická událost, případně další vážné situace, jako jsou předvolání k soudu, úmrtí blízké osoby, nesložení závěrečných zkoušek, zrušení svatby, žádost o rozvod, výpověď z práce, nebo třeba neodkladná péče o domácí zvíře.

Zásadní je okamžik sjednání připojištění storna. Klient ho musí uzavřít nejpozději do 24 hodin po zaplacení cestovních služeb, k jejichž pokrytí má připojištění sloužit, případně po první splátce/záloze na tento účel.

Pokud dotyčný kupuje služby individuálně a postupně, měl by vždy uzavřít připojištění ihned při nákupu první služby s tím, že do pojistné částky již uvede i předpokládané náklady na další služby.

Cestovními službami se rozumí doprava (letenky, jízdenky na vlak), uhrazené ubytování, stravování, objednané a zaplacené výlety nebo vstupné, případně plánované atrakce apod. Připojištění storna cesty kryje vynaložené stornovací náklady na cestu až do výše 80 procent. Ty je třeba pojišťovně doložit.

Proti podobným rizikům nabízejí ochranu i další pojišťovny, například AXA. I u ní záleží na tom, v jakém časovém předstihu před odjezdem pojištění sjednáváte. Pojištění storna zájezdu si můžete sjednat nejpozději 15 dní před odjezdem.

Pojištění pokrývá stornovací poplatky, které požaduje cestovní kancelář (anebo dopravce) při zrušení cesty před vycestováním. V případě, že si sjednáváte cestovní pojištění na poslední chvíli, tedy méně než 15 dní před odjezdem, můžete si zvolit variantu pojištění předčasného návratu.

Ilustrační foto: Depositphotos.com

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB