Auta snů. Pět luxusních limuzín s náhonem 4×4

Zatímco celosvětová poptávka po autech prémiových značek v první polovině tohoto roku klesla, na tuzemském trhu jsou značky, které naopak svůj prodej oproti minulému roku zvýšily. Mezi těmi, které si polepšily, jsou Lexus a Porsche. Podívejme se na nabídku modelů s náhonem na čtyři kola, jejichž pořizovací cena se pohybuje kolem tří milionů korun.
Porsche a Lexus si letos v segmentu luxusních limuzín s náhonem na všechna čtyři kola polepšily. Foto: wikimedia.org/CC BY-SA 3.0

Audi A8

K tomuto modelu je v nabídce přiřazen pouze jeden motor. Jde o naftovou jednotku V6 o objemu 3 litrů a výkonu na úrovni 286 koní.

Náhon na čtyři kola se přenáší pomocí osmistupňové automatické převodovky Tiptronic. Automobil zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy.

 

BMW série 7

V případě tohoto modelu tvoří srovnatelné verze pohonu dieselový motor o objemu 3 litrů a výkonu 400 koní a plug-in hybrid, přičemž celá soustava generuje celkový výkon 326 koní. V obou případech se pohon přenáší na všechna čtyři kola s osmistupňovou rychlostní skříní. Hybridní verze umí zrychlit z 0 na100 km/h za 5,3 sekundy, zatímco verze se spalovacím motorem to zvládne za 4,6 s.

PSALI JSME:
Toyota Mirai: Vodíkový unikát se blýsknul už i v Česku

Lexus LS

Pod maskou luxusní limuzíny, která nabízí stálý náhon na čtyři kola, můžeme najít buď 3,5litrový motor V6 o výkonu 417 koní, nebo revoluční pohon Multistage Hybrid tvořený 3,5litrovou jednotkou V6 a moderním elektromotorem, přičemž výsledný celek dodá vozu výkon na úrovni 359 koní.

V případě varianty LS 500 se přenáší pomoci desetirychlostní automatické převodovky, která volí převody podle stylu jízdy řidiče a zrychlení z nuly na stovku trvá vozu 4,9 sekundy. U modelu LS 500h trvá tento sprint 5,5 vteřiny, vůz je vybaven prvním víceúrovňovým hybridním systémem, pro který je charakteristická rychlá reakce a hladká změna převodů.

Maserati Ghibli

Také v případě italské limuzíny najdeme v nabídce jedinou verzi motoru. Pod maskou vozu dřímá benzínová jednotka V6 o objemu 3 litrů a výkonu 430 koní.

Náhon na čtyři kola přenáší osmi rychlostní automatická převodovka. Vůz zrychlí z nuly na sto km/h za 4,7 sekundy.

 

PSALI JSME:
Čtyřkolky dnes dokáží neuvěřitelné věci, říká Martin Hrdlička z vývoje Škody Auto

Mercedes Třída S

Mercedes s oběma poháněnými nápravami se může pochlubit čtyřlitrovým benzínovým motorem, jenž generuje výkon na úrovni 469 koní, případně lze zvolit pohonnou soustavu tvořenou třílitrovou benzínovou jednotkou R6 o výkonu 367 koní a elektromotorem o výkonu dvaceti dvou koňských sil, který zajistí doplňkové dobíjení a umožňuje rekuperaci energie.

V obou případech se výkon dostane ke všem čtyřem kolům pomocí devítistupňové automatické převodovky 9G-Tronic. Limuzína s podporou elektromotoru zrychlí na 100 km/h za 4,9 s, zatímco verze s výhradně benzínovým motorem nabízí toto zrychlení za 4,6 sekundy.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

České jaderné elektrárny se zbavují závislosti na Rusku

Analýza
Do jaderné elektrárny Dukovany dodávala palivo bezmála 40 let ruská společnost TVEL. Letos ji nahradí americká společnost Westinghouse. Rusové končí také s dodávkami pro Temelín. Dalším krokem, kterým se elektrárenská společnost ČEZ odstřihává od spolupráce s Ruskem, je smlouva o obohacování uranu s francouzskou firmou Orano.