Auta snů. Pět luxusních limuzín s náhonem 4×4

Zatímco celosvětová poptávka po autech prémiových značek v první polovině tohoto roku klesla, na tuzemském trhu jsou značky, které naopak svůj prodej oproti minulému roku zvýšily. Mezi těmi, které si polepšily, jsou Lexus a Porsche. Podívejme se na nabídku modelů s náhonem na čtyři kola, jejichž pořizovací cena se pohybuje kolem tří milionů korun.
Porsche a Lexus si letos v segmentu luxusních limuzín s náhonem na všechna čtyři kola polepšily. Foto: wikimedia.org/CC BY-SA 3.0

Audi A8

K tomuto modelu je v nabídce přiřazen pouze jeden motor. Jde o naftovou jednotku V6 o objemu 3 litrů a výkonu na úrovni 286 koní.

Náhon na čtyři kola se přenáší pomocí osmistupňové automatické převodovky Tiptronic. Automobil zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy.

 

BMW série 7

V případě tohoto modelu tvoří srovnatelné verze pohonu dieselový motor o objemu 3 litrů a výkonu 400 koní a plug-in hybrid, přičemž celá soustava generuje celkový výkon 326 koní. V obou případech se pohon přenáší na všechna čtyři kola s osmistupňovou rychlostní skříní. Hybridní verze umí zrychlit z 0 na100 km/h za 5,3 sekundy, zatímco verze se spalovacím motorem to zvládne za 4,6 s.

PSALI JSME:
Toyota Mirai: Vodíkový unikát se blýsknul už i v Česku

Lexus LS

Pod maskou luxusní limuzíny, která nabízí stálý náhon na čtyři kola, můžeme najít buď 3,5litrový motor V6 o výkonu 417 koní, nebo revoluční pohon Multistage Hybrid tvořený 3,5litrovou jednotkou V6 a moderním elektromotorem, přičemž výsledný celek dodá vozu výkon na úrovni 359 koní.

V případě varianty LS 500 se přenáší pomoci desetirychlostní automatické převodovky, která volí převody podle stylu jízdy řidiče a zrychlení z nuly na stovku trvá vozu 4,9 sekundy. U modelu LS 500h trvá tento sprint 5,5 vteřiny, vůz je vybaven prvním víceúrovňovým hybridním systémem, pro který je charakteristická rychlá reakce a hladká změna převodů.

Maserati Ghibli

Také v případě italské limuzíny najdeme v nabídce jedinou verzi motoru. Pod maskou vozu dřímá benzínová jednotka V6 o objemu 3 litrů a výkonu 430 koní.

Náhon na čtyři kola přenáší osmi rychlostní automatická převodovka. Vůz zrychlí z nuly na sto km/h za 4,7 sekundy.

 

PSALI JSME:
Čtyřkolky dnes dokáží neuvěřitelné věci, říká Martin Hrdlička z vývoje Škody Auto

Mercedes Třída S

Mercedes s oběma poháněnými nápravami se může pochlubit čtyřlitrovým benzínovým motorem, jenž generuje výkon na úrovni 469 koní, případně lze zvolit pohonnou soustavu tvořenou třílitrovou benzínovou jednotkou R6 o výkonu 367 koní a elektromotorem o výkonu dvaceti dvou koňských sil, který zajistí doplňkové dobíjení a umožňuje rekuperaci energie.

V obou případech se výkon dostane ke všem čtyřem kolům pomocí devítistupňové automatické převodovky 9G-Tronic. Limuzína s podporou elektromotoru zrychlí na 100 km/h za 4,9 s, zatímco verze s výhradně benzínovým motorem nabízí toto zrychlení za 4,6 sekundy.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru