„Dávejte si na našeho souseda pozor. Furt se mu něco nelíbí“ Aneb Kuriózní hlášení klientů pojišťoven

Za poslední roky se už stalo tradicí, že si na poslední den roku necháváme, jako příspěvek k silvestrovskému veselí, originální a vtipná vyjádření zákazníků dvou tuzemských pojišťoven – Uniqa a ERV Evropská. Obě pojišťovny si totiž po celý rok střádají hlášení škod svých zákazníků a před koncem roku je poskytnou redakcím.
„Dávejte si na našeho souseda pozor. Jemu se furt něco nelíbí. V létě to, jak často grilujeme, z naší parcely pořád cítí česnek a bolí ho z toho žlučník,“ napsal klient Uniqa pojišťovně. Ilustrační foto: Pixabay.com

Uniqa se letos omezila na originální a vtipné motoristické hlášky klientů, kteří hlásili pojistnou událost telefonicky. „Jedu lesem, pohoda, auto brumly-brumly. Najednou prase zleva dus-dus. A za ním druhé větší dus-dus-dus. Já na ně blik-blik, tú-tú. Brzdím uí-uí. Do třetího vrazím buch! Dus-dus-kvík-kvík a pak už jen ticho,“ uvádí nejexpresivnější letošní popis srážky mluvčí pojišťovny Eva Svobodová.

Nehodu s protijedoucím vozem pak docela dobrodružně vylíčil další z klientů pojišťovny. „Jedu úzkou jednosměrkou a proti mně se řítí chlap ve fordu. Snažím se dávat znamení, že jede špatně – napřed blikám, potom troubím. Neochvějně si razí cestu dál. No, a narazil. Do mě.“

Motoristické je kvůli způsobené škodě i další hlášení, přestože v tomto případě je celkem jasné, že jde o vyvrcholení sousedských vztahů.

„Říkal mi soused, že mám ohlásit škodu, co jsem mu způsobil. No, tentokrát je to fér. Ty větve z mýho stromu spadly na jeho auto. Tak to jo. Ale dávejte si na něj pozor. Jemu se furt něco nelíbí. V létě na to, jak často grilujeme, z naší parcely pořád cítí česnek a bolí ho z toho žlučník.“

Rovněž motoristické, ale současně „genderové“ jsou i poslední dvě hlášení, které Uniqa z letošních telefonátů vybrala. „Parkovací škoda?! Rozbité oba světlomety, zlomená haubna, nárazník pryč, proražený chladič. Tomu se u vás v pojišťovně říká parkovací škoda? Ledaže by teda bývala milostivá chtěla s autem povyskočit a zaparkovat na mojí kapotě!“

„Já nechci nějak řešit gender, že jo, ale je prostě fakt, že příroda něco ženským nenadělila. Místo mezi dvěma vozy tak akorát na mopeda, ale ona né, ona se tam snaží bez mrknutí zaparkovat esúvéčko. Jako kdyby bylo nafukovací a ona ho mohla trochu vypustit, nebo co,“ uzavírá Eva Svobodová.

ERV Evropská, která je už roky v tuzemsku jedničkou v cestovním pojištění, si připravila především kolekci smutných, ale úsměvných historek ze zahraničí.

„V Turecku jeli naši klienti na nafukovací sedačce za člunem. Jedna z vln ale sedačku vymrštila a klienti se střetli hlavami,“ přibližuje Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny, s tím, že následná lékařská péče si vyžádala téměř 55 tisíc korun.

PSALI JSME:
Zloděj vtipálek: „Sdílená auta teď frčí,“ houkl na majitele auta a odjel. Aneb Kuriózní hlášení klientů pojišťoven

Skoro na dvojnásobek pak přišel pojišťovnu český turista v Bulharsku. Chtěl si otevřít láhev piva bez použití otvíráku, ale ta se při tom rozbila a pořezala mu ruku. Následná péče vyšla na téměř 100 tisíc korun,“ říká Divoký.

Pěkně drahá sranda je ale spadnout v USA ze Segwaye. „Klient spadl z elektrického vozítka a vážně si poranil ruku. Zajistili jsme mu operaci a strávil několik dní v nemocnici. Celkově jsme uhradili tři miliony korun,“ rekapituluje manažer pojišťovny.

Turista ve Spojených státech ale mohl dopadnou i hůř: Britský milionář James Heselden, který vlastnil společnost na výrobu uvedených elektrických dvoukolek, v roce 2010 zemřel, když na Segwayi objížděl své panství. Zřítil se z devítimetrového srázu do řeky Wharfe poblíž Leedsu.

Další z „perliček“, s kterou Vlastimil Divoký naší redakci nabídl, jen potvrzuje, že Egypt je dlouhodobě nejrizikovější destinací podle počtu škod turistů (více než 35 %, jak vyplývá ze statistik ERV Evropské, pozn. red.). Ale posuďte sami.

PSALI JSME:
Kuriózní hlášení klientů pojišťoven: Kroupy jako důkaz pro likvidátora uschovala v mrazáku

„Animátor předváděl v egyptském hotelovém resortu taneční kreace, ale při jedné z nich nešťastnou náhodou kopl do obličeje jednoho z hostů. Kromě rozbitých brýlí mu způsobil také pohmožděninu oka,“ shrnuje napáchané škody Divoký.

K brýlím se vztahuje další hlášení škody, kterou však pojišťovna podle Vlastimila Divokého ani při nejlepší vůli proplatit nemohla: „Klient byl v Řecku na výletu lodí. Loď se v jednu chvíli zhoupla a klient zavadil bradou o zábradlí, o které byl opřený. Přitom měl přijít o své brýle.“

Ke koupání v moři se vztahuje hned několik letošních hlášení klientů ERV. „Pánovi při šnorchlování na Maledivách vypadl zubní můstek a už se mu ho nepodařilo najít. Proplatili jsme zhotovení dočasného, se kterým bylo možné dokončit dovolenou,“ líčí Vlastimil Divoký.

A přidává další: „Při koupání v moři v Thajsku kousnul klienta neznámý živočich do prstu na noze. To mu způsobilo silné krvácení a klient musel podstoupit šití.“ Tomu se, díkybohu, vyhnul jiný z klientů: „Vlny mě vymrštily na korálový útes, po kterém jsem se převalil a poškrábal nohy i ruce, ve kterých jsem navíc měl trny nejspíše od mořského ježka. Ty mi byly vytaženy na pláži pomocí jehly a pinzety.“

PSALI JSME:
„Žádám o shovívavost. Tchýně mi to už spočítala!“ Aneb Kuriózní hlášení klientů pojišťoven

Nebezpečí ale může číhat i na hotelovém pokoji. „Jedna klientka rozbila umyvadlo v hotelu tím, že jí z poličky spadl krém ve skleněné lahvičce. Jiná klientka na pracovní cestě v SAE omdlela v koupelně a hlavou narazila do toalety. A jedné paní ještě před odletem na dovolenou spadly do záchodu léky, které měla na celou dobu pobytu,“ shrnuje manažer marketingu a komunikace ERV.

Ale ani u jídla není člověk v bezpečí. „Přemysl byl v levé ruce otce a otec nesl v pravé ruce horkou vaječnou omeletu. Přemysl omeletu levou rukou stáhnul z talíře a spálil si tak levý ukazováček,“ stojí v hlášení jedné z klientek pojišťovny.

Popáleniny nikoliv od sluníčka si z dovolené ve Španělsku další klientka. „Při večeři na dovolené ve Španělsku nesl číšník ke stolu horkou pizzu, kterou omylem shodil na klientku. Horký sýr jí způsobil popáleniny na ruce a noze, které se projevily vytvořením puchýřů,“ uvádí Vlastimil Divoký.

Při představě podobných nehod během dovolené nebo cesty do zahraničí by si jeden řekl, jestli by nebylo lepší zůstat doma. Za jeden manželský pár to vyřešila nemoc: „Nemůžeme se s manželkou koncertu účastnit z důvodu onemocnění chřipkou. V příloze posílám foto posmrkaného kapesníku, protože u lékaře jsme z důvodu neschopnosti tam dojít, nebyli. Díky za pochopení.“

PSALI JSME:
Kuriózní hlášení klientů pojišťoven aneb Na co ani to nejlepší pojištění nestačí

V několika dalších případech ale byla zranění těsně před dovolenou podle Divokého naprosto jasná: „Tak třeba jedné paní se na zahradě zamotal pes pod nohy a ona upadla na roh bazénu a zlomila si nárt levé nohy. Kvůli několikatýdenní léčbě nemohla odcestovat na dovolenou ani další naše klientka. Její přítel jí upadl na koleno, čímž se jí vymkla čéška a zpřetrhaly se kolenní vazy.“

A týká se to samozřejmě i mužů. Tak třeba jeden z pojištěných si šel krátce před dovolenou zahrát nohejbal. Jenže během hry netrefil míč a místo něj kopl do železné tyče. Čekáte, že si zlomil nohu? Vedle! Následkem kopu ztratil rovnováhu, upadl a zlomil si ruku. „Klient fotil žáby, ale při tom se píchnul o rákosí tak silně, že nemohl odcestovat,“ vybavuje si Divoký další případ.

A kvůli čemu rušili klienti své cesty na dovolenou? Jedna paní měla podle Divokého objednáno malování bytu, ale malíř jí původní termín zrušil. „Akceptovala proto jiný, který ale byl jen den před plánovaným odjezdem na dovolenou. Klientka ji chtěla zrušit, protože by neměla čas po malíři uklidit,“ usmívá se manažer pojišťovny.

Poslední dvě letošní perličky z pojišťoven ukazují, že „dvakrát měř, jednou řež“ stále platí. „Rezervovali jsme zájezd před tím, než jsme si všimli podmínek ubytování nesezdaných párů v SAE, po zjištění podmínek jsme se rozhodli zájezd stornovat,“ stojí v jednom hlášení. „Jedna paní si koupila zájezd na Kubu, ale následně si uvědomila, že je to destinace, kde většinově žijí osoby tmavší pleti, které jí nejsou příjemné,“ uzavírá Vlastimil Divoký.

PSALI JSME:
Čeští smolaři v zahraničí

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Pojištění

Změny v povinném ručení se dotknou i vás

Kdo si myslel, že jsme si všechny změny v legislativě odbyli se začátkem roku, měl by zbystřit. S dubnem nám do života vstupují nová nařízení ohledně povinného ručení. Povinnost se rozšiřuje na více druhů vozidel, …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.