Škoda na startu závodu veteránů 1000 mil československých

Progresivně řešené automobily Škoda se úspěšně účastnily všech tří předválečných ročníků závodu 1000 mil československých (1933 až 1935). Novodobý sportovní podnik, který na legendární jízdu navazuje, obesílá letos automobilka Škoda vozem Škoda Rapid OHV (1940) ze série 110 kusů proudnicového provedení.
Proudnicová Škoda Rapid OHV z roku 1940, exponát Škoda Muzea, dosahuje i díky aerodynamicky optimalizované karoserii rychlosti až 120 km/h. V období 1939 až 1941 vzniklo jen 110 exemplářů. Foto: Škoda Auto

Dále podpořil soukromou posádku s šestiválcem Škoda 633. První z takřka 120 historických vozů odstartuje ve čtvrtek 15. června ráno od Autoklubu v pražské Opletalově ulici, cílem před Národním technickým muzeem posádky projedou v sobotu 17. června.

90 let prvního úspěchu vozů Škoda v 1000 mílích československých

„Závod 1000 mil československých patřil k nejnáročnějším motoristickým podnikům první republiky, na trať dlouhou asi 1600 km se mohly vydat jen ‚cestovní vozy‘ na bázi sériové produkce. Značka Škoda se aktivně účastnila všech uskutečněných ročníků, tedy 1933 až 1935. A právě před 90 lety obsadily tři šestiválce Škoda 633 skvělé 2., 3. a 4. místo ve třídě do 2000 cm3, nejlepší posádka Ing. Vladimír Jahn – Ing. František Žádný trasu zdolala v čase 20 h 14 min 18 s,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea v Mladé Boleslavi.

Zdroj: Škoda Auto

Škoda partnerem i účastníkem novodobého závodu veteránů

Tradice závodu 1000 mil československých, tentokrát již určeného pro historická vozidla, byla obnovena v období 1970-1972 a od roku 2013 už se „míle“ jezdí pravidelně. Na atraktivitě jim neubírá ani fakt, že se jedou po zkrácené trase.

Také letos se na trať vedoucí po území Česka i Slovenska vydá velmi zajímavý model Škoda Rapid OHV z roku 1940, exponát Škoda Muzea, dokládající uplatnění aerodynamických karoserií v sériové produkci značky Škoda.

V letech 1939 až 1941 vzniklo jen 110 exemplářů, dosahujících rychlosti až 120 km/h. Úspěchy „tisícimílových“ šestiválců Škoda 633 se silnějšími motory z modelu Škoda 637 v ročnících 1933 a 1934 i modelu Škoda Rapid Six z léta 1935 vůz Škoda 633 (1932). Soukromá posádka Kašík-Mewald s ním startuje pod hlavičkou týmu automobilky Škoda.

První z takřka 120 posádek vyrazí na trať od budovy Autoklubu v pražské Opletalově ulici ve čtvrtek 15. června v 6 hodin ráno, další budou následovat v minutovém intervalu. Cílem první denní etapy je Bratislava, druhý den vozy absolvují atraktivní trasu po území Slovenska a v sobotu 17. června odpoledne jsou očekávány v cíli závodu, u budovy Národního technického muzea v Praze.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB