Slevy pro studenty i důchodce. Řetězce spustily hon na zákazníky

Obchodní řetězce spustily nebývalé slevové akce, které míří na vybrané skupiny zákazníků. Například Tesco nabízí desetiprocentní slevu pro studenty. Konkurenční Lidl zase nabízí výhodnější nákup pro seniory. Ukazují to obchodní strategie řetězců, s nimiž se redakce FAEI.cz seznámila.
Se začátkem podzimu přišly obchodní řetězce s akčními nabídkami pro své zákazníky. Ilustrační foto: Tesco

Držitelé studentských karet ISIC si od začátku října nakoupí v obchodech Tesco levněji. Sleva ve výši 10 procent se vztahuje na veškerý sortiment Tesco včetně nepotravinářského zboží, s několika drobnými výjimkami typu tabákových výrobků. Studenti ušetří dokonce i na již zlevněném zboží.

Jde o první studentskou slevu svého druhu mezi řetězci s potravinami. Jediným zásadnějším omezením je to, že si studenti s průkazem ISIC budou moci nakoupit se slevou pouze jednou týdně od pondělí do pátku.

„Dlouho jsme uvažovali o tom, že v rámci slev na studentský průkaz ISIC nabídneme i nákupy v některém z obchodních řetězců. Na jaře jsme spustili pilotní program v několika obchodech Tesco,“ řekl Radek Schich, ředitel společnosti GTS Alive, v České republice vydává a spravuje studentské průkazy ISIC.

Sleva přes aplikaci

Vzhledem k tomu, že se pilotní projekt osvědčil a studenti měli o nabídku značný zájem, sleva se rozšířila do všech prodejen po celé republice. „Jsem přesvědčen, že půjde o jeden z našich nejoblíbenějších studentských benefitů,“ dodal Radek Schich.

Podle obchodního řetězce je nabídka pro studenty velmi snadno dostupná prostřednictvím věrnostního programu Clubcard. Aplikaci Clubcard přitom už nyní využívá bezmála milion zákazníků.

„Věříme, že tato forma digitální interakce a exkluzivní sleva bude pro studenty velmi atraktivní,“ uvedla Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka společnosti Tesco ČR. Clubcard je dlouhodobě nejznámějším věrnostním programem v celé České republice.

Sleva nad 65 let

Řetězec Lidl se naopak zaměřil na důchodce. V akci s názvem Dárek seniorům 65+ jim od 9. do 15. října nabízí vybraný sortiment také s desetiprocentní slevou. Starší zákazníci si tak mohou koupit levněji čerstvé ovoce a zeleninu, nebalené pečivo nebo vejce.

Na svých internetových stránkách Lidl informuje, že akce je platná pro zákazníky, kteří v den nákupu dovrší minimálně 65 let. Senioři se o nižší cenu musí sami přihlásit u pokladny ještě před placením a svůj věk musí doložit dokladem s fotografií a datem narození. Slevu je možné kombinovat s jinými akcemi a využít ji opakovaně.

„Našim zákazníkům se snažíme nabízet nízké ceny každý den, touto akcí jsme chtěli vyjít vstříc seniorům. I proto jsme do nabídky zahrnuli produkty podle kategorií, které nakupují velmi často,“ uvedl Vít Pravda, jednatel společnosti Lidl.

Zároveň jde podle něj o produkty, u nichž vlivem inflace za poslední dobu nejvíce vzrostla cena a mohly se tak stát pro řadu lidí nedostupnými. „V jídelníčcích by však rozhodně chybět neměly,“ konstatoval Pravda.

Že akci pro dříve narozené spustil řetězec právě teď, není náhoda. „Symbolicky jsme tuto novinku představili k Mezinárodnímu dni seniorů jako dárek a zároveň poděkování našim zákazníkům,“ poznamenal Vít Pravda.

Slevy za body

Akci pro své zákazníci nabízí rovněž obchodní řetězec Billa. Pro členy Billa Bonus clubu nabízí kampaň s názvem Vyměňte své body za slevy. Akce potrvá do 31. října a zákazníci mohou za své nasbírané body, kterým plošně na konci roku vyprší platnost, získat různé slevy a další výhody.

Od nového roku přitom obchodní řetězec chystá ve svém věrnostním programu změny a novinky. „Billa se mění a spolu s ní i její věrnostní klub. Pro zákazníky připravujeme mnoho zajímavých novinek, o kterých budeme včas informovat,“ uvedla Lucie Průšová, vedoucí marketingového oddělení Billa ČR.

A právě proto, aby byla přechod na nové fungování klubu pro zákazníky co nejpohodlnější, přišel řetězec s touto věrnostní akcí. „V ní od nás za své dosavadní body dostanou slevová zvýhodnění a získají přístup k lákavým akčním nabídkám,“ dodala Průšová.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 4
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
  1. Jiří

    Pozdě se snaží,kdose jednou naučil nakupovat za hranicemi se jim už nevrátí.

  2. Jary

    Tak tomu se říká diskriminace lidi středního věku. Ty jsou vlastně diskrimitovany.

  3. Lucie

    A samoživitele a jejich děti ti ať vyhynou…….patřím mezi tento ohrožený druh.

  4. Mirek

    Obchodní řetězce s tichou podporou vlády napřed vyšroubovaly ceny o 50 a někde i o 150 % a nyní /podle nich hloupé/ zákazníky věhlasně a milostivě oblbují slevami 20%…

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB