Tady je Masarykovo: Proč rychlá auta v Brně vystřídaly ještě rychlejší motorky

Téma týdne
Tento týden už jsme navštívili místa pojmenovaná po prvním československém prezidentu T. G. Masarykovi v Třebíči, Semilech a Praze. Tam jsme se zdrželi nejdéle, to víte – hlavní město. Ale Brno, moravskou metropoli, vynechat také nesmíme.
Ilustrační foto: Hopfenbart – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, Wikimedia.org

Proslavil je totiž mimo jiné Masarykův okruh. Že se ovšem ani po něm prezident neprojel, vyplývá už z toho, že se nejednalo o hipodrom, ale trať pro automobilové závody.

První etapa historického vývoje Masarykova okruhu začala na jaře roku 1930. Velkou podporu stavbě věnovala i legendární závodnice Eliška Junková. Jedno kolo nové závodní trati měřilo neuvěřitelných 29,1 kilometrů.

Vedla po běžných silnicích, které v rekordně krátké době musely projít rekonstrukcí. Na trati se střídalo několik povrchů – od moderního asfaltu, přes obvyklejší beton až po jezdci nenáviděné dlažební kostky v klesání k Popůvkám. Poprvé a naposledy kroužili jezdci po Masarykově okruhu proti směru hodinových ručiček.

PSALI JSME:
Tady je Masarykovo: Prezident před svou smrtí objel největší stadion na světě

V roce 1938 už kvůli politické situaci a blížící se válce závodníci v Brně neodstartovali a odmlka trvala dlouhých jedenáct let. Fanoušci se dočkali návratu rychlých aut až v roce 1949. Železná opona ale odřízla v roce 1950 od Brna celou světovou automobilovou elitu. Auta však obratem nahradily závody silničních motocyklů.

Masarykův okruh si dokázal udržet svoje postavení i v tržní ekonomice a stále patří mezi jedny z nejvýznamnějších světových závodních tratí.

Letošní motocyklový svátek se v Brně chystá na 7.-9. srpna.

PSALI JSME:
Kam na tuzemskou dovolenou? Zkuste neobjevené skvosty Česka

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Cestování

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.